Brak produktów w koszyku

Oficjalny sklep internetowy TREC NUTRITION
Zaloguj się lub utwórz konto

Ekspert Trec Nutrition odpowiada
+48 71 795 81 70

Złóż zamówienie telefonicznie
Pn-Pt: 10:00 - 18:00

Livechat

Trec Nutrition

PERFEKCYJNY POSIŁEK PRZEDTRENINGOWY

Trec Nutrition
Wróć do listy

Wiele osób stosuje zbilansowaną dietę i przywiązuje dużą wagę do tego, co spożywa bezpośrednio po zakończeniu ćwiczeń. Zgadza się – to doskonała pora na przyjęcie suplementów oraz posiłku bogatego w węglowodany i białko. Organizm jest wtedy w szczególnym stanie metabolicznym i z nawiązką jest w stanie zmagazynować składniki pokarmowe. Niestety mniej poważnie podchodzimy do posiłku przed treningiem, a to w dużej mierze od niego zależy, jak będzie przebiegał nasz wysiłek.

CO ZJEŚĆ PRZED ĆWICZENIAMI?
Celem posiłku przedtreningowego jest dostarczenie odpowiednich składników odżywczych na cały czas trwania ćwiczeń po to, aby mięśnie mogły pracować na 100%. Każdy wysiłek fizyczny wiąże się ze zużyciem kalorii, a im dłuższy i bardziej intensywny, tym więcej zostanie ich spalonych. Dlatego odpowiedni dobór składników pokarmowych i spożycie ich w stosownym czasie ma tak duże znaczenie. Przedstawię to na przykładzie 90 kg atlety, który chce zbudować dobrej jakości masę mięśniową. Zacznijmy od białka. Zjedzenie odpowiedniej ilości lekkostrawnych protein będzie utrzymywać ciało w stanie anabolicznym i pomoże zredukować katabolizm mięśni wywołany ćwiczeniami. Zalecam przyjęcie około 30 g białka pochodzącego z dobrego źródła, jakim są ryby, indyk, kurczak czy jaja. Wołowina nie jest dobrym wyborem, bo trawi się znacznie dłużej, a to może prowadzić do dyskomfortu jelitowego w trakcie wysiłku. Kolejnym bardzo ważnym elementem posiłku są węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Tylko taka ich forma zapewni stały dopływ energii przez dłuższy czas, nie doprowadzając do skoków insuliny. Doskonałym ich źródłem jest ryż brązowy i basmati, makaron z mąki razowej typ 2000, płatki owsiane lub słodkie ziemniaki. Wspomniałem wcześniej o insulinie, ponieważ to ona odgrywa kluczową rolę podczas wysiłku. Gdy przed treningiem zjemy węglowodany proste takie jak biały ryż czy owoce, trzustka dostaje sygnał, że poziom cukru gwałtownie wzrósł i produkuje dużą ilość insuliny, aby zbić poziom glukozy we krwi i zmagazynować ją w tkankach. Niestety tak samo szybko jak zostaje uwolniona duża dawka insuliny, spada później poziom cukru. Może wtedy, w trakcie intensywnych ćwiczeń, dojść do sytuacji, w której dopadnie nas stan hipoglikemii. Aby temu przeciwdziałać, powinniśmy przed treningiem spożywać złożone węglowodany, które trawią się wolniej i stabilnie uwalniają glukozę, zapewniając trwałe zasilanie mięśni w energię. Węglowodany przechodzą wstępny proces trawienia już w jamie ustnej i nie obciążają tak naszego żołądka jak białko czy tłuszcz. Dlatego posiłek powinien zawierać około 60-80 g węglowodanów i 30 g białka. Tłuszcze, mimo że obniżają ogólną wartość indeksu glikemicznego posiłku, trawią się bardzo długo i powodują większe ukrwienie żołądka. Nie jest to pożądane w trakcie treningu, bo krew zamiast być tłoczona do pracujących mięśni, będzie częściowo kierowana właśnie do układu trawiennego. Mniejsze ukrwienie mięśni to mniej składników odżywczych i mniej efektywna ich praca.

CZAS KLUCZEM DO SUKCESU
Najlepsza porą na spożycie pełnowartościowego posiłku przedtreningowego jest okres 1–1,5 godziny przed wysiłkiem. W celu dodatkowego zabezpieczenia mięśni warto wypić, około 30 min przed ćwiczeniami, szejka z szybko wchłanialnego białka, jakim jest np. ISOLATE 100. To bardzo dobry pomysł, ponieważ izolat białka serwatkowego jest lekko strawny, a zawarte w nim aminokwasy błyskawicznie docierają do mięśni. A co jeśli nie mamy możliwości zjedzenia posiłku? Wtedy możemy „się poratować” odżywką węglowodanowo-białkową. Doskonale nadaje się w tym celu MASS XXL, która zawiera szybkie proteiny serwatkowe i zróżnicowany kompleks aminokwasów. Dla osób o nieco wolniejszej przemianie materii polecam HARD MASS, ponieważ stosunek białka i węglowodanów jest w nim optymalny. Wypicie 70–75 g takiej odżywki spełnia nasze kryteria posiłku przedtreningowego i nie obciąża układu pokarmowego. Oczywiście należałoby ją przyjąć w krótszym czasie przed treningiem niż posiłek ze względu na to, że szybciej się przyswaja. Kolejną dobrą opcją, jaką mogę polecić, jest zjedzenie płatków owsianych zalanych odżywką ISOLATE 100. Białko przygotowujemy oczywiście na wodzie – takie połączenie białka i węglowodanów zalecam spożyć około 1 godziny, a nawet 45 min przed ćwiczeniami. Znajdą się oczywiście tacy, którzy powiedzą, że wiele zamieszania o nic, ale spróbujcie wykonać ciężkie siady czy martwe ciągi po obfitym posiłku z dużą ilością mięsa, węglowodanów i tłuszczu.
Michał Karmowski

 

PRZYKŁADOWE PROPOZYCJE POSIŁKÓW PRZEDTRENINGOWYCH
Uwaga! Wszystkie zestawy zawierają około 30 g białka, 80 g węglowodanów i śladowe ilości tłuszczu.

  1. 150 g grillowanej piersi z kurczaka, 400 g słodkich ziemniaków
  2. 9 białek jaj, 130 g płatków owsianych (usmażone w formie omleta na teflonie, bez tłuszczu)
  3. 150 g tuńczyka z wody, 100 g ryżu basmati
  4. 170 g filetu z dorsza upieczonego w folii, 100 g ryżu brązowego
  5. 150 g gotowanego indyka, 115 g makaronu z mąki razowej typ 2000
  6. 40 g ISOLATE 100, 130 g płatków owsianych
Data: 1 lipca 2013 572 Odsłon Pozostaw komentarz Przejdź do komentarzy

Pozostaw komentarz
Brak komentarzy

 

Firma / O Trec Nutrition

Dążenie do osiągnięcia zdrowego, wysportowanego i sprawnego ciała stało się w ostatnich latach światowym trendem. Doskonała sylwetka i wysoka forma fizyczna nie jest tylko związana z intensywnym treningiem, ale również z racjonalnie przygotowaną dietą. Podstawowe znaczenie głównych makroskładników odżywczych znane jest już dość dobrze. Jednak nowo odkrywane funkcje białek, tłuszczów i węglowodanów w procesach budowania masy mięśniowej, wytwarzania energii i regeneracji potreningowej wciąż zaskakują wielu naukowców i dietetyków. Zapotrzebowanie sportowców wyczynowych, oraz trenujących rekreacyjnie na składniki pokarmowe jest znacznie większe i nie zawsze może być zaspokojone przez tradycyjną dietę.

 

Doświadczenia pokazują, że precyzyjna, odpowiednio dobrana suplementacja jest doskonałym wsparciem dla prawidłowo prowadzonego programu treningowego. Osiągnięcie wymarzonego celu staje się szybsze i łatwiejsze, gdy wspomagane jest najwyższej jakości preparatami, gwarantującymi pełne bezpieczeństwo stosowania. Firma TREC NUTRITION, przy współpracy z najlepszymi laboratoriami, technologami żywienia, lekarzami sportowymi oraz wybitnymi sportowcami, stworzyła ofertę produktów na najwyższym światowym poziomie. W ofercie znajdują się produkty wspomagające przyrost masy i siły mięśniowej, energetyzujące, redukujące tkankę tłuszczową, regenerujące aparat ruchowy oraz wzmacniające siły witalne organizmu. Sięgając po produkty naszej firmy mają Państwo pewność, że dostarczacie swojemu organizmowi tylko najlepszych składników odżywczych, w odpowiednich dla niego proporcjach.

 

Od początku istnienia TREC NUTRITION przykładał szczególną wagę do najwyższej jakości oferowanych produktów oraz pełnej ich zgodności z obowiązującym prawem żywnościowym. W chwili obecnej w firmie funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania norm ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie „Produkcja, konfekcjonowanie i sprzedaż środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety”. Dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu zasad dobrej praktyki higienicznej (GHP) i produkcyjnej (GMP) w naszym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, poziom bezpieczeństwa oferowanych wyrobów nie ustępuje nawet najsurowszym wymaganiom stawianym produkcji farmaceutycznej. Sprawność funkcjonowania firmy oraz nasza determinacja w tworzeniu i nieustannym doskonaleniu systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności została potwierdzona certyfikatem przyznanym przez szwajcarską firmę SGS uznawaną za najlepszą na świecie w dziedzinie certyfikacji zakładów. Więcej informacji o wszystkich produktach znajdziecie Państwo na stronie www.trecnutrition.com oraz telefonicznie u naszych ekspertów pod nr tel. 071 795 81 70 lub pocztą elektroniczną: ekspert@trec.com.pl.

Regulamin programu lojalnościowego - "Premiujemy zakupy i aktywnych klientów"

  1. Ogólne informacje o programie lojalnościowym.
    Każdy zarejestrowany klient sklepu trec.pl za dokonane zakupy i aktywność otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, które może wymieniać na produkty z naszej oferty podczas realizacji zamówień.

  2. Zasady naliczania punktów:
    • każde 1 zł wydane w naszym sklepie to zdobycie 1 punktu. 20 zdobytych punktów to 1 zł do realizacji w sklepie (punkty są naliczane od całkowitej wartości produktów w zamówieniu, bez kosztów wysyłki),
    • zarejestrowanie się na sklepie nowego klienta to 200 pkt. - 10 zł do wykorzystania na zakupy,
    • zapisanie się do newslettera 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy,
    • dodanie opinii o produkcie w serwisie www.trec.pl jak i serwisie Opineo.pl 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy (użytkownik może otrzymać punkty za maksymalnie 2 recenzje w ciągu dnia, po ich zaakceptowaniu przez administratora. Użytkownik może otrzymać tylko punkty za produkt który wcześniej zakupił na stronie sklepu).
  3. Weryfikacja punktów.
    Punkty za zamówienie przyznawane są po zamknięciu zamówienia przez administratora systemu lub po zaakceptowaniu przez niego recenzji. Maksymalny czas oczekiwania na zaakceptowanie recenzji to 2 dni. Punkty za zapisanie się do newslettera przyznawane są od razu po zapisaniu.

    Punkty oczekujące zostają zaliczone, gdy:
    • wiadomo, że dana transakcja została sfinalizowana, czyli zamówienie zostało opłacone, a zamówiony towar został wysłany do Klienta,
    • transakcja została sfinalizowana (zamówienie opłacone i zamknięte w systemie) w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia.
    Punkty oczekujące zostają anulowane, gdy:
    • nie doszło do transakcji (np. brak wpłaty),
    • kiedy administrator nie zaakceptował opinii o produkcie.
  4. Uwagi dodatkowe:
    • dla jednego Klienta może być prowadzone tylko jedno konto z punktami. Nie ma możliwości przekazania punktów innej osobie,
    • minimalna ilość punktów jaką Klient musi zdobyć na swoim koncie żeby móc je wykorzystać to 300 pkt.,
    • maksymalna ilość punktów to 4000 pkt. Po przekroczeniu salda punkty za kolejne zamówienia nie będa naliczane,
    • po wykorzystaniu części punktów saldo zostanie zmniejszone, punkty za kolejne zamówienia będą naliczane aż do ponownego uzyskania salda maksymalnego,
    • jeśli przy zamówieniu któryś z produktów został opłacony za pomocą punktów wtedy za całość zamówienia punkty nie są przyznawane,
    • jeśli w zamówieniu znajdują się produkty objęte będące już w promocji (np. obniżona cena specjalna) lub zamówienie objęte jest inną regułą promocyjną, punkty za takie zamówienie, również nie są przyznawane,
    • użycie jakiegokolwiek kodu rabatowego, także zwalnia zamówienie z naliczania za nie punktów,
    • program nie obowiązuje w przypadku zamówień realizowanych do dnia 18 października 2013,
    • sklep trec.pl zastrzega sobie prawo do zmiany warunków w programie lojalnościowym.

[X]

Strona wykorzystuje pliki cookie, które przechowywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w Swojej przeglądarce.
Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.