Brak produktów w koszyku

Oficjalny sklep internetowy TREC NUTRITION
Zaloguj się lub utwórz konto

Ekspert Trec Nutrition odpowiada
+48 71 795 81 70

Złóż zamówienie telefonicznie
Pn-Pt: 10:00 - 18:00

Livechat

Trening .

POWRÓT DO FORMY. SKUTECZNE METODY NA WZNOWIENIE TRENINGÓW.

Trening .
Wróć do listy

W życiu codziennym zdarzają się sytuacje, które zmuszają nas do zmniejszenia częstotliwości sesji treningowych lub nawet do całkowitego zaprzestania ćwiczeń. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, jak np. kontuzje, choroby, brak środków finansowych czy po prostu chroniczny brak czasu. Każdy z nas jednak odczuł negatywne konsekwencje braku systematycznego treningu. Zmniejsza się wówczas wydolność organizmu, nasze mięśnie stają się płaskie, ciało wydaje się mniej atrakcyjne, a co za tym idzie - pojawia się również złe samopoczucie.

 

Nie siedź z założonymi rękoma i nie rozpaczaj nad brakiem kondycji. Jeśli masz silny charakter, zrobisz wszystko, by powrócić na salę treningową.

Czy wysiłek po przerwie powinien być tak samo intensywny jak przed okresem regularnych treningów? Jakie zmiany należy wprowadzić w jadłospisie, aby pomóc organizmowi w adaptacji do treningu? Czy wspomaganie suplementacyjne jest wskazane zaraz po powrocie do ćwiczeń? Jeśli tak, to jakie odżywki będą najbardziej optymalne? Na wszystkie te pytania znajdziecie odpowiedź w poniższym artykule.
Jeśli rozpoczynacie treningi nawet po 10-dniowej przerwie, musicie sobie zdawać sprawę z tego, że Wasze ciało nie dysponuje tymi samymi możliwościami jak podczas ostatniej sesji treningowej. Brak bodźca stymulującego odpowiednie obszary mięśniowe powoduje „uśpienie” muskulatury, co przekłada się między innymi na spadek masy mięśniowej. Zanika w tym okresie potrzeba produkcji większej ilości nośników energetycznych, co z kolei objawiła się zdecydowanym spadkiem siły. Metabolizm zwalnia, i to staje się przyczyną nagromadzenia tkanki tłuszczowej. Przepływ krwi przez naczynia krwionośne również wraca do normalnego poziomu. Zanika tym samym uczucie „pompy”, stanu charakteryzującego dobrze i solidnie przeprowadzony trening. Nie wygląda to zbyt obiecująco? Bez obaw. Organizm to sprytne „urządzenie”, które dostosowuje się do aktualnie panujących warunków. Gdy tylko wznowimy treningi, wrócą stare, dobre czasy…

 

 

 

Małe kroki, duże korzyści

Stare, dobre czasy to oczywiście okres naprawdę intensywnych treningów, dźwigania zawrotnych ciężarów, walki o każdy kilogram czystej masy mięśniowej. Hola, hola! Do tego nie tak prędko.
Najważniejszą zasadą, która decyduje o skutecznym i bezpiecznym powrocie do ćwiczeń, jest stopniowe zwiększanie intensywności wysiłku. Powinniśmy zacząć od dobrego treningu obwodowego - w tej samej wersji, którą proponuje się osobom początkującym podczas treningu siłowego. Wykonywanie jednego lub dwóch ćwiczeń na każdą grupę mięśniową w przedziale 15–20 powtórzeń na nowo obudzi organizm i przygotuje go do cięższych treningów. Każde ćwiczenie powinno się mieścić w przedziale 20-40 sekund. Będzie to stanowiło pojedynczy obwód. W jednej sesji powinniśmy wykonać od 2 do 3 takich obejść. We wszystkich ćwiczeniach stosujemy 40-50% maksymalnego obciążenia, z jakim jesteśmy w stanie wykonać jeden pełny i poprawny ruch. Zwiększony zakres powtórzeń przygotuje nas wytrzymałościowo oraz zagwarantuje przygotowanie włókien mięśniowych do treningów typowo siłowych. Dołączenie do tego zestawu wysiłku tlenowego jest jak najbardziej słusznym posunięciem. Pracujące mięśnie bowiem potrzebują znacznych ilości tlenu oraz składników odżywczych, które są dostarczane do narządów przez krew. Również pojemność naszych płuc będzie wzrastać i dostosowywać się, wraz z całym układem oddechowym, do rosnących potrzeb. Trening obwodowy i sesje aerobowe, szczególnie na urządzeniach stacjonarnych, są dla niektórych osób nudne, ale z pewnością konieczne. Nie zapomnijmy również o solidnej rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających. Wiem, że to banalne, ale ich zaniechanie jest przyczyną większości kontuzji u osób nawet regularnie trenujących. A nie chcecie chyba kolejnej przerwy w ćwiczeniach? Tak myślałem…

Okres wprowadzający powinien trwać ok. 3-4 tygodni. W tym czasie absolutnie nie zwiększamy obciążenia. Pracujemy nad poprawnością techniki. Idealnym rozwiązaniem jest pomoc partnera treningowego, który stojąc z boku z pewnością wychwyci błędy niezauważalne dla naszego oka.

Po etapie przygotowawczym możemy zwiększać zarówno objętość, jak i intensywność sesji treningowych. Każda zmiana powinna się odbywać stopniowo. Proponowanym zabiegiem jest wprowadzenie metody treningu dzielonego i skupienie się na odbudowie utraconej przez okres przestoju tkanki mięśniowej. Błędnym rozwiązaniem wydaje się ustalanie w tym okresie jako priorytetu redukcji tkanki tłuszczowej. Zima to okres, który natura przeznaczyła na magazynowanie tłuszczyku. Poza tym wraz z ponownym podjęciem aktywn


Trening to nie wszystko

Wielu z Was uważa, że liczba ton przerzuconych na siłowni jest wyznacznikiem optymalnej sylwetki. Po wznowieniu treningów wielu pewnie uzna to za złoty środek. Niestety taka strategia jest błędna. Trening jest istotny, lecz bez zbilansowanej diety i odpowiednio dobranej suplementacji proces odzyskiwania formy będzie bardzo utrudniony, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwy. Zapewne w tym momencie na wielu twarzach pojawił się grymas. Znów kurczak z ryżem, owsianka, jaja itp. Typowe kulturystyczne dania… Nie, nie i jeszcze raz nie. Faza powrotu do intensywnych treningów wymaga od nas zapewnienia organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych. Osiągnięcie tego celu będzie zagwarantowane tylko wtedy, gdy jadłospis będzie urozmaicony. A więc menu powinno być bogate w pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce, oleje z pierwszego tłoczenia, orzechy, chude gatunki mięs, sery białe, ryby oraz jaja. Węglowodany stanowią grupę najpotrzebniejszą (ok. 60% całej puli energetycznej), następnie tłuszcze (ok. 25%) i białka (ok. 15%). Jest to ogólnie przyjęty standard, który oczywiście może ulec modyfikacji (np. w odniesieniu do różnic w budowie ciała oraz zdolności magazynowania tkanki tłuszczowej w organizmie). Każdy dzień to inna kompozycja menu - im bardziej jest ono różnorodne, tym organizm otrzyma więcej substancji niezbędnych w okresie treningowym i potreningowym. Mowa tutaj oczywiście o zdrowym, racjonalnym odżywianiu, bo ani fastfood ani słodycze nie zagwarantują powrotu do dawnych osiągnięć i dobrze zarysowanej muskulatury.

 

Suplementacyjny zawrót głowy

Mogłoby się wydawać, że okres powrotu do formy nie jest tym najbardziej intensywnym i nie potrzebujemy w tej fazie włączać do naszego jadłospisu odżywek. Niestety to błędne myślenie. Przez długi okres ciało było w stagnacji i bezruchu, dlatego każda wprowadzana aktywność ruchowa będzie dla niego szokiem. Naszym obowiązkiem staje się zapewnienie takich warunków, w których organizm będzie mógł bezproblemowo pracować, odbudowując elementy utracone podczas przerwy w treningach. Tak samo jak w przypadku metodyki ćwiczeń i odpowiedniej diety, również suplementacja powinna być wprowadzana stopniowo. Niezbędnymi składnikami w tym okresie są: aminokwasy, witaminy i minerały, kompozycja białek i węglowodanów oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Na dalszym etapie wskazane jest dodanie L-glutaminy, wyciągów roślinnych oraz substancji o typowym działaniu anabolicznym, np. kreatyny.

 

Dlaczego proponowany zestaw jest aż tak pokaźny? Otóż kiedy podejmujemy wysiłek fizyczny, zmuszamy organizm do cięższej pracy. Musi on przeprowadzić więcej reakcji biochemicznych w krótszym czasie. Konieczne staje się więc dostarczenie odpowiednich substratów energetycznych i budulcowych (białka, tłuszcze, węglowodany), a także wyższych dawek witamin i minerałów niezbędnych do ich szybkiego oraz efektywnego wykorzystania. Skoro reakcje biochemii komórkowej pobierają więcej odżywczych składników, to i więcej wydalają. Wyciągi roślinne Spiruliny będą zatem przydatne podczas „zmiatania” produktów przemiany materii nagromadzonych w znacznych ilościach w mięśniach po intensywnym treningu. To także pomoc w ich rozkładzie w wątrobie. Dawki preparatu powinny być rozłożone równomiernie w ciągu dnia po 1-2 kapsułki, przyjmowane w trakcie pierwszego, środkowego i ostatniego posiłku.

 

Wzmożony wysiłek fizyczny, szczególnie po okresie stagnacji, na pierwszym etapie osłabia funkcje immunologiczne organizmu. Dopiero po jakimś czasie nasze ciało adaptuje się do nowych warunków i odporność wzrasta. Niezbędne w tym okresie jest dołączenie substancji wzmacniających naturalną barierę ochronną przed drobnoustrojami oraz uskuteczniających walkę z nimi już w organizmie. Szczególnie przydatna w tym zakresie jest L-glutamina (dawka ok. 10 g dziennie), zawarta między innymi w preparatach L-GLUTAMINE XTREME czy L-GLUTAMINE T6, oraz nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 (SUPER OMEGA-3), które uzupełniamy zazwyczaj w dwóch porcjach w zależności od zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych w diecie. Dodatkowo L-glutamina wykazuje działanie anaboliczne oraz przyspiesza potreningową regenerację mięśni. Nienasycone kwasy tłuszcze natomiast działają przeciwzapalnie, dając ulgę wszelkim mikrourazom, które pojawiają się również podczas sesji treningowej.

 

Wzmożony trening jest także przyczyną powstania stresu oksydacyjnego. Stan ten charakteryzuje się zdziesiątkowanym atakiem wolnych rodników – substancji powodujących uszkodzenia komórek. Prawidłowym zabiegiem w tym przypadku jest więc podaż antyoksydantów blokujących złowrogie związki - dlatego polecamy w tym okresie preparat MULTIPACK SPORT, który jest pokaźnym arsenałem tych związków. Organizm w celu szybkiej regeneracji po intensywnym wysiłku potrzebuje również węglowodanów do uzupełnienia rezerw energetycznych oraz białek do odbudowy struktur uszkodzonych włókien mięśniowych, dlatego warto dołączyć do programu dietetycznego odżywkę węglowodanowo-białkową MASS XXL, która jest optymalnie zbilansowaną kompozycją makroskładników, uzupełnionych dodatkowo porcją witamin i minerałów.

Dietetyk Adrian Kowalewski


ZAPAMIĘTAJ

  1.     Każdy powrót do aktywności fizycznej powinien być solidnie przemyślany
  2.     Treningi powinno się zwiększać stopniowo w równych odstępach czasowych
  3.     Dieta powinna być dostosowana do aktualnie zachodzących zmian w organizmie
  4.     Wspomaganie suplementacyjne jest w tej fazie obowiązkowe, jego brak może być źródłem wielu problemów dla organizmu

 

DIETETYCZNA WSKAZÓWKA

Nie zapominajmy również o odpowiedniej kaloryczności posiłków, która powinna być zwiększana stosownie do wzrostu intensywności i objętości treningów.
Zbilansowana dieta w okresie powrotu do intensywnych treningów zapewni:

  •     odbudowę uszkodzonych struktur mięśniowych, co przełoży się na wzrost masy mięśniowej oraz prawidłowo przebiegającej regeneracji
  •     uzupełnienie magazynów glikogenu, który stanowi podstawowy zapas energii wykorzystywany przy każdej ciężkiej sesji treningowej
  •     optymalny przebieg reakcji biochemicznych umożliwiających ćwiczenia na maksymalnych obrotach
  •     prawidłowy transport niezbędnych składników odżywczych, bez których powrót do formy jest niemożliwy

 

Data: 9 października 2013 3474 Odsłon Pozostaw komentarz Przejdź do komentarzy

Pozostaw komentarz
Brak komentarzy

 

Firma / O Trec Nutrition

Dążenie do osiągnięcia zdrowego, wysportowanego i sprawnego ciała stało się w ostatnich latach światowym trendem. Doskonała sylwetka i wysoka forma fizyczna nie jest tylko związana z intensywnym treningiem, ale również z racjonalnie przygotowaną dietą. Podstawowe znaczenie głównych makroskładników odżywczych znane jest już dość dobrze. Jednak nowo odkrywane funkcje białek, tłuszczów i węglowodanów w procesach budowania masy mięśniowej, wytwarzania energii i regeneracji potreningowej wciąż zaskakują wielu naukowców i dietetyków. Zapotrzebowanie sportowców wyczynowych, oraz trenujących rekreacyjnie na składniki pokarmowe jest znacznie większe i nie zawsze może być zaspokojone przez tradycyjną dietę.

 

Doświadczenia pokazują, że precyzyjna, odpowiednio dobrana suplementacja jest doskonałym wsparciem dla prawidłowo prowadzonego programu treningowego. Osiągnięcie wymarzonego celu staje się szybsze i łatwiejsze, gdy wspomagane jest najwyższej jakości preparatami, gwarantującymi pełne bezpieczeństwo stosowania. Firma TREC NUTRITION, przy współpracy z najlepszymi laboratoriami, technologami żywienia, lekarzami sportowymi oraz wybitnymi sportowcami, stworzyła ofertę produktów na najwyższym światowym poziomie. W ofercie znajdują się produkty wspomagające przyrost masy i siły mięśniowej, energetyzujące, redukujące tkankę tłuszczową, regenerujące aparat ruchowy oraz wzmacniające siły witalne organizmu. Sięgając po produkty naszej firmy mają Państwo pewność, że dostarczacie swojemu organizmowi tylko najlepszych składników odżywczych, w odpowiednich dla niego proporcjach.

 

Od początku istnienia TREC NUTRITION przykładał szczególną wagę do najwyższej jakości oferowanych produktów oraz pełnej ich zgodności z obowiązującym prawem żywnościowym. W chwili obecnej w firmie funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania norm ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie „Produkcja, konfekcjonowanie i sprzedaż środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety”. Dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu zasad dobrej praktyki higienicznej (GHP) i produkcyjnej (GMP) w naszym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, poziom bezpieczeństwa oferowanych wyrobów nie ustępuje nawet najsurowszym wymaganiom stawianym produkcji farmaceutycznej. Sprawność funkcjonowania firmy oraz nasza determinacja w tworzeniu i nieustannym doskonaleniu systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności została potwierdzona certyfikatem przyznanym przez szwajcarską firmę SGS uznawaną za najlepszą na świecie w dziedzinie certyfikacji zakładów. Więcej informacji o wszystkich produktach znajdziecie Państwo na stronie www.trecnutrition.com oraz telefonicznie u naszych ekspertów pod nr tel. 071 795 81 70 lub pocztą elektroniczną: ekspert@trec.com.pl.

Regulamin programu lojalnościowego - "Premiujemy zakupy i aktywnych klientów"

  1. Ogólne informacje o programie lojalnościowym.
    Każdy zarejestrowany klient sklepu trec.pl za dokonane zakupy i aktywność otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, które może wymieniać na produkty z naszej oferty podczas realizacji zamówień.

  2. Zasady naliczania punktów:
    • każde 1 zł wydane w naszym sklepie to zdobycie 1 punktu. 20 zdobytych punktów to 1 zł do realizacji w sklepie (punkty są naliczane od całkowitej wartości produktów w zamówieniu, bez kosztów wysyłki),
    • zarejestrowanie się na sklepie nowego klienta to 200 pkt. - 10 zł do wykorzystania na zakupy,
    • zapisanie się do newslettera 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy,
    • dodanie opinii o produkcie w serwisie www.trec.pl jak i serwisie Opineo.pl 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy (użytkownik może otrzymać punkty za maksymalnie 2 recenzje w ciągu dnia, po ich zaakceptowaniu przez administratora. Użytkownik może otrzymać tylko punkty za produkt który wcześniej zakupił na stronie sklepu).
  3. Weryfikacja punktów.
    Punkty za zamówienie przyznawane są po zamknięciu zamówienia przez administratora systemu lub po zaakceptowaniu przez niego recenzji. Maksymalny czas oczekiwania na zaakceptowanie recenzji to 2 dni. Punkty za zapisanie się do newslettera przyznawane są od razu po zapisaniu.

    Punkty oczekujące zostają zaliczone, gdy:
    • wiadomo, że dana transakcja została sfinalizowana, czyli zamówienie zostało opłacone, a zamówiony towar został wysłany do Klienta,
    • transakcja została sfinalizowana (zamówienie opłacone i zamknięte w systemie) w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia.
    Punkty oczekujące zostają anulowane, gdy:
    • nie doszło do transakcji (np. brak wpłaty),
    • kiedy administrator nie zaakceptował opinii o produkcie.
  4. Uwagi dodatkowe:
    • dla jednego Klienta może być prowadzone tylko jedno konto z punktami. Nie ma możliwości przekazania punktów innej osobie,
    • minimalna ilość punktów jaką Klient musi zdobyć na swoim koncie żeby móc je wykorzystać to 300 pkt.,
    • maksymalna ilość punktów to 4000 pkt. Po przekroczeniu salda punkty za kolejne zamówienia nie będa naliczane,
    • po wykorzystaniu części punktów saldo zostanie zmniejszone, punkty za kolejne zamówienia będą naliczane aż do ponownego uzyskania salda maksymalnego,
    • jeśli przy zamówieniu któryś z produktów został opłacony za pomocą punktów wtedy za całość zamówienia punkty nie są przyznawane,
    • jeśli w zamówieniu znajdują się produkty objęte będące już w promocji (np. obniżona cena specjalna) lub zamówienie objęte jest inną regułą promocyjną, punkty za takie zamówienie, również nie są przyznawane,
    • użycie jakiegokolwiek kodu rabatowego, także zwalnia zamówienie z naliczania za nie punktów,
    • program nie obowiązuje w przypadku zamówień realizowanych do dnia 18 października 2013,
    • sklep trec.pl zastrzega sobie prawo do zmiany warunków w programie lojalnościowym.

[X]

Strona wykorzystuje pliki cookie, które przechowywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w Swojej przeglądarce.
Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.