Brak produktów w koszyku

Oficjalny sklep internetowy TREC NUTRITION
Zaloguj się lub utwórz konto

Ekspert Trec Nutrition odpowiada
+48 71 795 81 70

Złóż zamówienie telefonicznie
Pn-Pt: 10:00 - 18:00

Livechat

Trec Nutrition

Jak podkręcić metabolizm?

Trec Nutrition
Wróć do listy
Bez względu na to, czym w danym momencie się zajmujesz, Twój organizm bezustannie wykonuje ogromną pracę. Nawet jeśli leżysz na kanapie, oglądając ulubiony serial, serce regularnie się kurczy, powieki zamykają się i otwierają kilkanaście razy na minutę, wątroba eliminuje toksyczne substancje, nerki filtrują krew, a mięśnie międzyżebrowe kurczą się i rozkurczają, umożliwiając oddychanie. Mówimy tutaj o procesach podświadomych – takich, na które nie masz wpływu. Jeśli dołożymy do tego energię, jaką organizm musi wytworzyć, kiedy sięgamy po pilot w celu zmiany kanału, otrzymujemy coś, co określamy metabolizmem.
 
Największy wpływ na tempo spalania kalorii ma metabolizm spoczynkowy. Odpowiada on za około 75% zużytej przez nas energii w ciągu dnia. Jednak na każdy jego rodzaj możemy w pewien sposób oddziaływać. I tak, zwiększając aktywność fizyczną, spożywając produkty bogate w białko, używając odpowiednich przypraw i przebywając w gorącym lub zimnym otoczeniu, zwiększamy tempo wszystkich rodzajów metabolizmu. W konsekwencji organizm zużyje więcej energii w ciągu dnia. A więcej zużytej energii (kalorii) będzie skutkowało między innymi utratą tkanki tłuszczowej, czyli osiągnięciem celu, do którego dąży wiele osób. 
 

Podstawowa bariera
Przyspieszanie metabolizmu to złożony proces, na który wpływ ma wiele czynników. Dlatego podczas zwiększania tempa spalania kalorii musimy zmniejszyć porcje i tempo ich dostarczania do organizmu. Wiele osób konsumuje zbyt duże ilości węglowodanów w ciągu dnia, co skutkuje wysokim poziomem glukozy we krwi. W takiej sytuacji organizm mobilizuje trzustkę do produkcji insuliny. Ta natomiast dostarcza glukozę do potrzebujących jej komórek. Jednak kiedy realizuje ona w nadmiarze zapotrzebowanie komórek na energię, a zapasy glikogenu wypełniają mięśnie, wówczas nadmiar ten zostanie odłożony „na później” w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego pierwszym krokiem w kierunku uzyskania sprawnego metabolizmu będzie ograniczenie liczby spożywanych kalorii, szczególnie w postaci węglowodanów prostych.

 

metabolizm

całokształt przemian energii zachodzących w żywych komórkach, który umożliwia im (a co za tym idzie – całemu organizmowi) poprawne funkcjonowanie

 

wyróżnia się 4 rodzaje metabolizmu

  • spoczynkowy (podstawowa przemiana materii)
  • związany z aktywnością fizyczną w ciągu dnia
  • związany z efektem termicznym jedzenia
  • związany z reakcją organizmu na środowisko, w jakim się znajduje
 
 

Kilka trików na "podkręcenie metabolizmu"

 

oddychaj głęboko

Poprawny sposób oddychania również może się przyczynić do przyspieszenia metabolizmu. Głęboki wdech aktywuje przeponę, co wpływa na poprawę przepływu krwi oraz zwiększa ilość przyswojonego przez organizm tlenu. Ponadto głęboki wdech i wydech wymagają wydajniejszej pracy mięśni oddechowych, a jak już dobrze wiemy, skutkuje to większą liczbą spalonych kalorii.

 

zmniejsz poziom stresu

Zwiększony poziom hormonu stresu może być poważną przeszkodą w procesie utraty tkanki tłuszczowej. Badania dowodzą, że osoby z podwyższonym kortyzolem wykazywały spowolniony metabolizm i spalały średnio o 104 kalorie mniej niż te nieodczuwające chronicznego stresu.

 

spożywaj często małe posiłki w ciągu dnia

Nie dopuszczaj do sytuacji, w której będziesz odczuwać głód, ponieważ wtedy organizm będzie oszczędzał zapasy energii poprzez zwolnienie metabolizmu. Jedz regularnie co 2-3 godziny. Nie musi to być zawsze pełnowartościowy posiłek. Przekąska składająca się z garści orzechów w zupełności wystarczy.

 

zwiększ ilość białka w diecie

Białko nie tylko pomoże zwiększyć masę mięśniową, ale również podniesie termiczny efekt jedzenia. Oznacza to, że organizm będzie musiał zużyć dużo energii, aby strawić i przyswoić dawkę pokarmu.

 

pij kawę

Porcja czarnej kawy spożyta przed treningiem to świetny sposób na przyspieszenie metabolizmu. Kofeina może podkręcić tempo spalania kalorii nawet o 10%, polepszając przy tym regulację poziomu cukru we krwi i zwiększając siłę mięśni.

 

spożywaj dużo cynamonu

Spożywanie cynamonu zwiększy tempo Twojej przemiany materii poprzez efektywniejszy metabolizm glukozy. Dodatkowo dodany do posiłku będzie również wpływał na obniżenie poziomu cholesterolu i poprawi krążenie krwi.

 

wybieraj ćwiczenia wielostawowe

Ćwiczenia, w których pracuje dużo grup mięśniowych, będą skutkowały znacznym wydatkiem energetycznym. Dlatego podczas treningu wykonuj przysiady, martwy ciąg, podciąganie na drążku czy rwanie. Duża liczba pracujących mięśni znacząco przyspieszy tempo spalania kalorii. Podobnie przy wyborze maszyny do ćwiczeń aerobowych postaw na ergometr, który angażuje aktywnie prawie całe ciało, nie zaś na rowerek stacjonarny, na którym pracuje się przeważnie jedynie nogami.

 

ćwicz w każdej sytuacji

Utknąłeś w korku? Nie trać czasu, chwyć z całej siły kierownicę i postaraj się ją odepchnąć od siebie. Statyczne napinanie mięśni może być świetnym treningiem, a wykonywane regularnie skutecznie poprawi metabolizm.

 

bądź aktywny podczas dnia

Jak powiedzieliśmy wcześniej, każdy ruch wymaga aktywacji mięśni, co skutkuje zużyciem energii. Dlatego starajmy się pozostawać maksymalnie aktywni podczas dnia. Wybierz schody zamiast windy, przejdź się do sklepu, zamiast jechać samochodem, pracuj na stojąco zamiast na siedząco, zajmij najdalsze miejsce na parkingu, by wydłużyć drogę do domu – możliwości jest mnóstwo.

 

zwiększ intensywność ćwiczeń

Ćwiczenia interwałowe bądź wykonywane dynamicznie ćwiczenia siłowe spowodują zwiększone tempo metabolizmu na długo po zakończonym treningu. Dzieje się tak głównie ze względu na odpowiedź hormonalną organizmu na bardzo intensywny wysiłek. Dlatego zamiast spędzać kilkadziesiąt minut, spacerując po bieżni, spróbuj krótkiego treningu, podczas którego dasz z siebie wszystko.

 

nie obrażaj się na zimno

Chwilowe wystawienie się na działanie niskich temperatur zwiększy tempo metabolizmu. Organizm będzie zmuszony do wygenerowania ciepła potrzebnego, aby zachować stałą temperaturę ciała, co będzie skutkować wzmożonym tempem utraty kalorii.

 

podkręć temperaturę

Przebywanie w saunie lub w pomieszczeniu o podwyższonej temperaturze zmobilizuje organizm do intensywniejszego wydzielania potu oraz zwiększenia tempa krążenia krwi.

 

wykonuj minitreningi

Za każdym razem podczas oglądania telewizji zrób 15 pompek w trakcie reklam. Za każdym razem, podczas przygotowywania kawy, zrób 10 przysiadów. Podbiegnij sprintem na przystanek w drodze do domu. Kalorie spalone podczas tego typu krótkich aktywności kumulują się, dając całkiem sporą ich liczbę pod koniec dnia.

 

zwiększ masę mięśniową

Masa mięśniowa jest o wiele bardziej aktywna metabolicznie niż tkanka tłuszczowa. Oznacza to, że nasz organizm musi poświęcić o wiele więcej energii na utrzymanie masy mięśniowej w porównaniu do, w niewielkim stopniu unaczynionej, tkanki tłuszczowej. Dlatego w ramach podwyższenia tempa metabolizmu trzeba się skupić na rozwinięciu większej masy mięśniowej.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Data: 20 kwietnia 2016 1527 Odsłon Pozostaw komentarz Przejdź do komentarzy

Pozostaw komentarz
Brak komentarzy

 

Firma / O Trec Nutrition

Dążenie do osiągnięcia zdrowego, wysportowanego i sprawnego ciała stało się w ostatnich latach światowym trendem. Doskonała sylwetka i wysoka forma fizyczna nie jest tylko związana z intensywnym treningiem, ale również z racjonalnie przygotowaną dietą. Podstawowe znaczenie głównych makroskładników odżywczych znane jest już dość dobrze. Jednak nowo odkrywane funkcje białek, tłuszczów i węglowodanów w procesach budowania masy mięśniowej, wytwarzania energii i regeneracji potreningowej wciąż zaskakują wielu naukowców i dietetyków. Zapotrzebowanie sportowców wyczynowych, oraz trenujących rekreacyjnie na składniki pokarmowe jest znacznie większe i nie zawsze może być zaspokojone przez tradycyjną dietę.

 

Doświadczenia pokazują, że precyzyjna, odpowiednio dobrana suplementacja jest doskonałym wsparciem dla prawidłowo prowadzonego programu treningowego. Osiągnięcie wymarzonego celu staje się szybsze i łatwiejsze, gdy wspomagane jest najwyższej jakości preparatami, gwarantującymi pełne bezpieczeństwo stosowania. Firma TREC NUTRITION, przy współpracy z najlepszymi laboratoriami, technologami żywienia, lekarzami sportowymi oraz wybitnymi sportowcami, stworzyła ofertę produktów na najwyższym światowym poziomie. W ofercie znajdują się produkty wspomagające przyrost masy i siły mięśniowej, energetyzujące, redukujące tkankę tłuszczową, regenerujące aparat ruchowy oraz wzmacniające siły witalne organizmu. Sięgając po produkty naszej firmy mają Państwo pewność, że dostarczacie swojemu organizmowi tylko najlepszych składników odżywczych, w odpowiednich dla niego proporcjach.

 

Od początku istnienia TREC NUTRITION przykładał szczególną wagę do najwyższej jakości oferowanych produktów oraz pełnej ich zgodności z obowiązującym prawem żywnościowym. W chwili obecnej w firmie funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania norm ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie „Produkcja, konfekcjonowanie i sprzedaż środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety”. Dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu zasad dobrej praktyki higienicznej (GHP) i produkcyjnej (GMP) w naszym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, poziom bezpieczeństwa oferowanych wyrobów nie ustępuje nawet najsurowszym wymaganiom stawianym produkcji farmaceutycznej. Sprawność funkcjonowania firmy oraz nasza determinacja w tworzeniu i nieustannym doskonaleniu systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności została potwierdzona certyfikatem przyznanym przez szwajcarską firmę SGS uznawaną za najlepszą na świecie w dziedzinie certyfikacji zakładów. Więcej informacji o wszystkich produktach znajdziecie Państwo na stronie www.trecnutrition.com oraz telefonicznie u naszych ekspertów pod nr tel. 071 795 81 70 lub pocztą elektroniczną: ekspert@trec.com.pl.

Regulamin programu lojalnościowego - "Premiujemy zakupy i aktywnych klientów"

  1. Ogólne informacje o programie lojalnościowym.
    Każdy zarejestrowany klient sklepu trec.pl za dokonane zakupy i aktywność otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, które może wymieniać na produkty z naszej oferty podczas realizacji zamówień.

  2. Zasady naliczania punktów:
    • każde 1 zł wydane w naszym sklepie to zdobycie 1 punktu. 20 zdobytych punktów to 1 zł do realizacji w sklepie (punkty są naliczane od całkowitej wartości produktów w zamówieniu, bez kosztów wysyłki),
    • zarejestrowanie się na sklepie nowego klienta to 200 pkt. - 10 zł do wykorzystania na zakupy,
    • zapisanie się do newslettera 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy,
    • dodanie opinii o produkcie w serwisie www.trec.pl jak i serwisie Opineo.pl 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy (użytkownik może otrzymać punkty za maksymalnie 2 recenzje w ciągu dnia, po ich zaakceptowaniu przez administratora. Użytkownik może otrzymać tylko punkty za produkt który wcześniej zakupił na stronie sklepu).
  3. Weryfikacja punktów.
    Punkty za zamówienie przyznawane są po zamknięciu zamówienia przez administratora systemu lub po zaakceptowaniu przez niego recenzji. Maksymalny czas oczekiwania na zaakceptowanie recenzji to 2 dni. Punkty za zapisanie się do newslettera przyznawane są od razu po zapisaniu.

    Punkty oczekujące zostają zaliczone, gdy:
    • wiadomo, że dana transakcja została sfinalizowana, czyli zamówienie zostało opłacone, a zamówiony towar został wysłany do Klienta,
    • transakcja została sfinalizowana (zamówienie opłacone i zamknięte w systemie) w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia.
    Punkty oczekujące zostają anulowane, gdy:
    • nie doszło do transakcji (np. brak wpłaty),
    • kiedy administrator nie zaakceptował opinii o produkcie.
  4. Uwagi dodatkowe:
    • dla jednego Klienta może być prowadzone tylko jedno konto z punktami. Nie ma możliwości przekazania punktów innej osobie,
    • minimalna ilość punktów jaką Klient musi zdobyć na swoim koncie żeby móc je wykorzystać to 300 pkt.,
    • maksymalna ilość punktów to 4000 pkt. Po przekroczeniu salda punkty za kolejne zamówienia nie będa naliczane,
    • po wykorzystaniu części punktów saldo zostanie zmniejszone, punkty za kolejne zamówienia będą naliczane aż do ponownego uzyskania salda maksymalnego,
    • jeśli przy zamówieniu któryś z produktów został opłacony za pomocą punktów wtedy za całość zamówienia punkty nie są przyznawane,
    • jeśli w zamówieniu znajdują się produkty objęte będące już w promocji (np. obniżona cena specjalna) lub zamówienie objęte jest inną regułą promocyjną, punkty za takie zamówienie, również nie są przyznawane,
    • użycie jakiegokolwiek kodu rabatowego, także zwalnia zamówienie z naliczania za nie punktów,
    • program nie obowiązuje w przypadku zamówień realizowanych do dnia 18 października 2013,
    • sklep trec.pl zastrzega sobie prawo do zmiany warunków w programie lojalnościowym.

[X]

Strona wykorzystuje pliki cookie, które przechowywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w Swojej przeglądarce.
Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.