Brak produktów w koszyku

Oficjalny sklep internetowy TREC NUTRITION
Zaloguj się lub utwórz konto

Ekspert Trec Nutrition odpowiada
+48 71 795 81 70

Złóż zamówienie telefonicznie
Pn-Pt: 10:00 - 18:00

Livechat

Trec Nutrition

Kazeina vs. Whey

Trec Nutrition
Wróć do listy
Zarówno białko serwatkowe, jak i kazeina są frakcjami proteinowym pozyskiwanymi z mleka. Pierwsze z nich należą do protein rozpuszczalnych, których zawartość waha się w granicach 20% wszystkich białek występujących w mleku. Jednak głównym białkiem występującym w mleku (pozostałe 80%) są proteiny nierozpuszczalne zawieszone w nim w formie miceli kazeinowych. Kazeina cieszy się uznaniem w przemyśle spożywczym.

 

Mleczny rodowód

Zarówno białko serwatkowe, jak i kazeina są frakcjami proteinowym pozyskiwanymi z mleka. Pierwsze z nich należą do protein rozpuszczalnych, których zawartość waha się w granicach 20% wszystkich białek występujących w mleku. Jednak głównym białkiem występującym w mleku (pozostałe 80%) są proteiny nierozpuszczalne zawieszone w nim w formie miceli kazeinowych. Kazeina cieszy się uznaniem w przemyśle spożywczym. To właśnie z tej frakcji od setek lat powstają różnego rodzaju sery. Serwatka uznawana była jeszcze kilkanaście lat temu za produkt uboczny i często przeznaczano ją na paszę dla zwierząt lub wręcz składowano jako odpad. Ponad dekadę temu okrzyknięto ją jednak królową żywności dla sportowców, a pozyskiwane z niej proteiny uznano za wzorcowe. Za jej promocję odpowiadali (nieżyjący już) Dan Duchaine i Dave Jenkins z firmy Designer Whey. Odkryto wówczas, że białko serwatki jest niezwykle bogate w aminokwasy rozgałęzione (BCAA), z których w znacznym stopniu składają się białka kurczliwe w mięśniach. Oprócz wysokiej zawartości BCAA serwatka jest również białkiem kompletnym, bez aminokwasów ograniczających, dzięki czemu stała się wysoce pożądana wśród kulturystów i innych sportowców. Izolat białka serwatki zawarty np. w ISOLATE 100 poddany hydrolizie w przewodzie pokarmowym jest szybko wchłaniany i dostarcza organizmowi znacznej dawki L-leucyny (jednego z trzech BCAA). Efektem końcowym jest silne działanie proanaboliczne, za które po części odpowiada efekt insulinogenny wywołany szybką absorpcją białka, a także szlaki metaboliczne, aktywowane dzięki wzrostowi poziomu leucyny w komórkach. Wszystko to sprawia, że białka serwatkowe są jedną z najbardziej pożądanych frakcji proteinowych do podania zaraz po intensywnym treningu siłowym celem nasilenia syntezy protein. Stroną ujemną przyjmowania serwatki jest to, że poprzez stymulację insuliny i aktywację procesów anabolicznych może ona doprowadzić do powstania tkanki tłuszczowej przy dodatnim bilansie kalorycznym. Zdaje się jednak, że na takie efekty narażone są jedynie osoby cechujące się insulinoopornością oraz ci, którzy pod wpływem badań dotyczących anabolicznych właściwości protein serwatkowych uznają je jako główne źródło białka w diecie. Skutkiem tego co 2–3 godziny do organizmu trafia bogata bateria aminokwasów szybkowchłanialnych, które prowadzą do nadmiernej stymulacji insuliny i w efekcie końcowym – tycia. Jednak używając suplementu zgodnie z przeznaczeniem, czyli do 3 razy dziennie po około 30 g, możemy liczyć na proanaboliczne właściwości związane jedynie z hipertrofią tkanki mięśniowej.  

     

 Nie znaczy to wcale, że dla białka serwatkowego nie ma miejsca w diecie redukcyjnej. Wprost przeciwnie – stosowana jak należy i w odpowiednich ilościach wykazuje właściwości pomocne w utracie tłuszczu. Naukowcy zauważyli, że diety wysokobiałkowe (ogólnie wszystkie, w których więcej niż 25% kalorii pochodzi z białka) tłumią apetyt i wydłużają czas sytości po posiłku. Oznacza to, że w przypadku pożywienia wysokobiałkowego ludzie czują się bardziej i dłużej najedzeni niż po jedzeniu tradycyjnym, czyli takim, w którym energia z białka wynosi około 15% dostarczonych kalorii. Efekt ten występuje przy posiłkach wzbogacanych o białko serwatki, a jest również obserwowany przy suplementacji leucyną, w którą serwatka obfituje. Jednak oprócz obniżenia łaknienia, białko serwatkowe jest również w stanie wzmocnić wywołaną dietą termogenezę (proces spalania kalorii spowodowany trawieniem i pobieraniem pokarmu). Obydwa te efekty zostały zademonstrowane w eksperymencie opisanym w „British Journal of Nutrition”, w którym pokazano, że badani spalali około 50 kcal więcej, zjadając posiłek składający się w 41% pod względem puli kalorii z białka, niż miało to miejsce w przypadku standardowych 15%. Dodatkowo po posiłku mieli mniejsze uczucie głodu. Po dodaniu do serwatki alfa-laktoalbuminy odnotowano nieznaczny wzrost spalania kalorii, natomiast uczucie nasycenia było już znacznie silniejsze.

Kazeina, druga z protein mleka, nie cieszyła się popularnością do momentu odkrycia, że skutecznie chroni przed utratą białka (działanie antykataboliczne), podczas gdy serwatka poprawia bilans białkowy (zapewniając działanie anaboliczne). Tak jak w przypadku każdego białka, większa zawartość kazeiny w posiłku powodowała silniejszą supresję uczucia głodu. W przeprowadzonym w 2009 roku badaniu naukowcy porównali wpływ białek serwatkowych oraz kazeiny na tłumienie głodu. Okazało się, że przy niskiej koncentracji (10%) najlepiej działała serwatka, jednak przy 25% wszystkie białka były równie skuteczne. W przypadku odchudzania trudno jest określić „najlepsze zastosowanie” dla białek wolnowchłanialnych – w tym kazeiny.

 

 

     

Jednak badania empiryczne sugerują, że kazeina powoduje silniejsze i dłuższe uczucie sytości, także ze względu na swoje właściwości fizykochemiczne (po związaniu wody pęcznieje, wywołując w ten sposób odczucie sytości i pełności w sposób mechaniczny). Ponadto cieszy się ona reputacją środka antykatabolicznego, dlatego może się okazać doskonałym dodatkiem do ostatniego posiłku lub przekąski przed snem, a także jako uniwersalne białko do stosowania między posiłkami. Rynek oferuje nam szerokie spektrum odżywek proteinowych zawierających białka kazeinowe. Mogą one występować w różnych formach – kazeinianów (głównie sodu i wapnia) np. NIGHT PROTEIN BLEND, oraz w formie natywnej (naturalnie występującej w mleku), czyli kazeiny micelarnej np. CASEIN 100. Pierwsze są nieco tańsze i możemy je porównać pod kątem jakościowym do koncentratu białka serwatkowego, natomiast kazeina micelarna to najdoskonalsza forma białek kazeinowych, którą pod kątem biodostępności możemy postawić na równi z izolatem białka serwatki.

     

Margines bezpieczeństwa

Chociaż suplementy białek mlecznych są pozbawione alergizującej gamma-laktoalbuminy, część osób, stosując wszelkie formy kazeiny, może być narażona na wzrost czynnika zwanego homocysteiną, która wnosi tendencje zapalne do organizmu ludzkiego. Poza oczywistymi wskaźnikami aterogennymi (związanymi z ryzykiem istnienia chorób sercowo-naczyniowych) – takimi jak poziom trójglicerydów, LDL, HDL – warto przebadać również homocysteinę tak przed zastosowaniem produktów nabiałowych oraz suplementów białek mlecznych, jak i miesiąc po ich stosowaniu. Nie ma tutaj co demonizować, gdyż suplementy diety zawierające kazeinę to nie to samo, co kostka twarogu, jednak ostrożności nigdy nie za wiele.   

 

 

 

 

 

 

Podsumowanie

Dla kulturystów i innych sportowców białko to podstawa, jest ono również jednym z najsilniejszych narzędzi promujących procesy odchudzania i tłumienia apetytu. Różne źródła białka mają różne właściwości sugerujące ich „najlepsze zastosowanie”. Białko serwatkowe doskonale nadaje się na napój przedtreningowy i potreningowy, napełniając ciało aminokwasami pomocnymi przy regeneracji.  

 

 

 

Kazeina ma właściwości antykataboliczne, co pozwala na zredukowanie utraty suchej masy mięśniowej przy diecie niskokalorycznej. Ma również silne działanie sycące, a ponieważ jest białkiem kompletnym, doskonale nadaje się nie tylko na ostatni posiłek w ciągu dnia ale także w jego trakcie jako zamiennik białka w posiłkach, czy też pomiędzy nimi. W nocy uczucie głodu będzie stłumione, a mięśnie chronione przed wywołanym brakiem pożywienia rozkładem.

 

Data: 28 lipca 2015 3322 Odsłon Pozostaw komentarz Przejdź do komentarzy

Pozostaw komentarz
Brak komentarzy

 

Firma / O Trec Nutrition

Dążenie do osiągnięcia zdrowego, wysportowanego i sprawnego ciała stało się w ostatnich latach światowym trendem. Doskonała sylwetka i wysoka forma fizyczna nie jest tylko związana z intensywnym treningiem, ale również z racjonalnie przygotowaną dietą. Podstawowe znaczenie głównych makroskładników odżywczych znane jest już dość dobrze. Jednak nowo odkrywane funkcje białek, tłuszczów i węglowodanów w procesach budowania masy mięśniowej, wytwarzania energii i regeneracji potreningowej wciąż zaskakują wielu naukowców i dietetyków. Zapotrzebowanie sportowców wyczynowych, oraz trenujących rekreacyjnie na składniki pokarmowe jest znacznie większe i nie zawsze może być zaspokojone przez tradycyjną dietę.

 

Doświadczenia pokazują, że precyzyjna, odpowiednio dobrana suplementacja jest doskonałym wsparciem dla prawidłowo prowadzonego programu treningowego. Osiągnięcie wymarzonego celu staje się szybsze i łatwiejsze, gdy wspomagane jest najwyższej jakości preparatami, gwarantującymi pełne bezpieczeństwo stosowania. Firma TREC NUTRITION, przy współpracy z najlepszymi laboratoriami, technologami żywienia, lekarzami sportowymi oraz wybitnymi sportowcami, stworzyła ofertę produktów na najwyższym światowym poziomie. W ofercie znajdują się produkty wspomagające przyrost masy i siły mięśniowej, energetyzujące, redukujące tkankę tłuszczową, regenerujące aparat ruchowy oraz wzmacniające siły witalne organizmu. Sięgając po produkty naszej firmy mają Państwo pewność, że dostarczacie swojemu organizmowi tylko najlepszych składników odżywczych, w odpowiednich dla niego proporcjach.

 

Od początku istnienia TREC NUTRITION przykładał szczególną wagę do najwyższej jakości oferowanych produktów oraz pełnej ich zgodności z obowiązującym prawem żywnościowym. W chwili obecnej w firmie funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania norm ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie „Produkcja, konfekcjonowanie i sprzedaż środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety”. Dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu zasad dobrej praktyki higienicznej (GHP) i produkcyjnej (GMP) w naszym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, poziom bezpieczeństwa oferowanych wyrobów nie ustępuje nawet najsurowszym wymaganiom stawianym produkcji farmaceutycznej. Sprawność funkcjonowania firmy oraz nasza determinacja w tworzeniu i nieustannym doskonaleniu systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności została potwierdzona certyfikatem przyznanym przez szwajcarską firmę SGS uznawaną za najlepszą na świecie w dziedzinie certyfikacji zakładów. Więcej informacji o wszystkich produktach znajdziecie Państwo na stronie www.trecnutrition.com oraz telefonicznie u naszych ekspertów pod nr tel. 071 795 81 70 lub pocztą elektroniczną: ekspert@trec.com.pl.

Regulamin programu lojalnościowego - "Premiujemy zakupy i aktywnych klientów"

  1. Ogólne informacje o programie lojalnościowym.
    Każdy zarejestrowany klient sklepu trec.pl za dokonane zakupy i aktywność otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, które może wymieniać na produkty z naszej oferty podczas realizacji zamówień.

  2. Zasady naliczania punktów:
    • każde 1 zł wydane w naszym sklepie to zdobycie 1 punktu. 20 zdobytych punktów to 1 zł do realizacji w sklepie (punkty są naliczane od całkowitej wartości produktów w zamówieniu, bez kosztów wysyłki),
    • zarejestrowanie się na sklepie nowego klienta to 200 pkt. - 10 zł do wykorzystania na zakupy,
    • zapisanie się do newslettera 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy,
    • dodanie opinii o produkcie w serwisie www.trec.pl jak i serwisie Opineo.pl 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy (użytkownik może otrzymać punkty za maksymalnie 2 recenzje w ciągu dnia, po ich zaakceptowaniu przez administratora. Użytkownik może otrzymać tylko punkty za produkt który wcześniej zakupił na stronie sklepu).
  3. Weryfikacja punktów.
    Punkty za zamówienie przyznawane są po zamknięciu zamówienia przez administratora systemu lub po zaakceptowaniu przez niego recenzji. Maksymalny czas oczekiwania na zaakceptowanie recenzji to 2 dni. Punkty za zapisanie się do newslettera przyznawane są od razu po zapisaniu.

    Punkty oczekujące zostają zaliczone, gdy:
    • wiadomo, że dana transakcja została sfinalizowana, czyli zamówienie zostało opłacone, a zamówiony towar został wysłany do Klienta,
    • transakcja została sfinalizowana (zamówienie opłacone i zamknięte w systemie) w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia.
    Punkty oczekujące zostają anulowane, gdy:
    • nie doszło do transakcji (np. brak wpłaty),
    • kiedy administrator nie zaakceptował opinii o produkcie.
  4. Uwagi dodatkowe:
    • dla jednego Klienta może być prowadzone tylko jedno konto z punktami. Nie ma możliwości przekazania punktów innej osobie,
    • minimalna ilość punktów jaką Klient musi zdobyć na swoim koncie żeby móc je wykorzystać to 300 pkt.,
    • maksymalna ilość punktów to 4000 pkt. Po przekroczeniu salda punkty za kolejne zamówienia nie będa naliczane,
    • po wykorzystaniu części punktów saldo zostanie zmniejszone, punkty za kolejne zamówienia będą naliczane aż do ponownego uzyskania salda maksymalnego,
    • jeśli przy zamówieniu któryś z produktów został opłacony za pomocą punktów wtedy za całość zamówienia punkty nie są przyznawane,
    • jeśli w zamówieniu znajdują się produkty objęte będące już w promocji (np. obniżona cena specjalna) lub zamówienie objęte jest inną regułą promocyjną, punkty za takie zamówienie, również nie są przyznawane,
    • użycie jakiegokolwiek kodu rabatowego, także zwalnia zamówienie z naliczania za nie punktów,
    • program nie obowiązuje w przypadku zamówień realizowanych do dnia 18 października 2013,
    • sklep trec.pl zastrzega sobie prawo do zmiany warunków w programie lojalnościowym.

[X]

Strona wykorzystuje pliki cookie, które przechowywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w Swojej przeglądarce.
Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.