Brak produktów w koszyku

Oficjalny sklep internetowy TREC NUTRITION
Zaloguj się lub utwórz konto

Ekspert Trec Nutrition odpowiada
+48 71 795 81 70

Złóż zamówienie telefonicznie
Pn-Pt: 10:00 - 18:00

Livechat

Trening .

KONTUZJE. LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ LECZYĆ

Trening .
Wróć do listy

Jeśli nie masz świadomości własnej postawy i nawyków, możesz sobie poważnie zaszkodzić. Na szczęście kontuzjom sportowym można zapobiec, trzymając się pewnych wskazówek.

 

NIGDY NIE TRENUJ BEZ ROZGRZEWKI!

Pierwszą i chyba najważniejszą metodą uniknięcia kontuzji jest rozgrzewka. Często niesłusznie pomijana, i to zarówno przez początkujących adeptów siłowni, jak i przez doświadczonych kulturystów. Dzięki temu, że nie wymaga tyle wysiłku, co ćwiczenia siłowe i nie sprawia takiej satysfakcji, wiele osób po prostu ją sobie odpuszcza. Odbija się to niestety na ich kondycji zdrowotnej, ponieważ nierozgrzane mięśnie, ścięgna i stawy nie mogą być od razu poddane dużym obciążeniom.

 

Najlepiej stosować wszystkie sposoby rozgrzewki, czyli rozciąganie, metodę dynamiczną (wszystkiego rodzaju wymachy, bieg w miejscu itp.), a także statyczną (wykonywanie ćwiczeń na małych ciężarach). Podstawowym celem tej części treningu jest dostarczenie większej ilości krwi do mięśni, a co za tym idzie – więcej składników odżywczych. Rozgrzewka ma za zadanie przestawić organizm ze stanu spoczynku na stan aktywności fizycznej.

 

MIERZ SIŁY NA ZAMIARY

Zanim zaczniemy zmagać się z ogromnymi ciężarami, zastanówmy się, po co to robimy? Chcemy ćwiczyć nasze ego czy ciało? Wiele osób w siłowni rzuca się na niebotyczne ciężary, tkwiąc w błędnym przekonaniu, że im więcej, tym lepiej. A to nie prawda! Tylko rozsądny dobór obciążenia przyniesie efekty, w przeciwnym razie jedyne, co możemy zyskać, to właśnie kontuzję.

 

TECHNIKA PONAD WSZYSTKO

Oprócz źle dobranego ciężaru jest jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać, a mianowicie odpowiednia technika wykonywania każdego ćwiczenia. Niestety w siłowniach często zapomina się o tym ważnym aspekcie treningu i niektórzy bezmyślnie machają sztangielkami tak, jak robił to kolega wcześniej. Całe szczęście w naszym magazynie możecie zobaczyć i przeczytać, jak powinno się wykonywać poszczególne ćwiczenia. A jeśli nie macie pewności, czy dobrze coś robicie, warto poprosić instruktora o poradę.

 

TRENUJ MIĘŚNIE Z GŁOWĄ

Skupienie podczas treningu jest niezwykle istotne. Musisz myśleć tylko i wyłącznie o... ćwiczeniach. Jeśli nie będziesz skoncentrowany, ryzyko kontuzji wyraźnie się zwiększy. Zawsze myśl o tym, co robisz i skup się na treningu, obserwuj także, co się dzieje wkoło, bo czasami ktoś obok może Ci zrobić niechcący krzywdę. Staraj się wczuć w pracę mięśni, bo tylko pełne zaangażowanie w ich skurcze prowadzi do wzrostu.

 

TRENUJ WSZYSTKIE GRUPY MIĘŚNIOWE

Staraj się harmonijnie rozwijać ciało i ćwicz wszystkie grupy mięśniowe, bez względu na to, czy sprawia Ci to przyjemność, czy nie. Poza tym wyraźnie zmniejsza to ryzyko kontuzji, ponieważ organizm jest zbudowany z wielu mięśni przeciwstawnych i stabilizujących. Nie można np. rozwijać tych grzbietu, nie trenując brzucha, bo prędzej czy później dojdzie do dysproporcji, a wtedy o uraz nietrudno.

 

 

 


UWAŻAJ NA PRZETRENOWANIE

Jak ognia unikaj przetrenowania! Ćwicz tylko tyle, ile powinieneś, aby rozwijać mięśnie. Organizm człowieka przetrenowanego jest osłabiony i o wiele bardziej podatny na kontuzje. Jeśli jesteś przemęczony, trudniej się skupić na treningu, co zwiększa ryzyko występowania urazów.

 

SŁUCHAJ SIEBIE

Jeśli jesteś przemęczony albo doskwiera Ci ból niespowodowany zmęczeniem mięśni po danym ćwiczeniu, po prostu sobie odpuść. Musisz się nauczyć odczytywać sygnały, które wysyła Ci organizm. Lepiej wrócić do siłowni pełnym energii i wypoczętym, niż trenować za karę. Taki trening nie dość, że nie przyniesie zamierzonego efektu, to w rezultacie może bardzo zaszkodzić. Nigdy nie wracaj na siłownię, dopóki całkowicie nie wyleczysz poprzedniego urazu, bo to kolejny krok do pogłębienia kontuzji albo nabawienia się nowej.


REGENERACJA

To podstawa postępu treningowego. Po każdej sesji ćwiczeń weź naprzemiennie zimny i ciepły prysznic. Przez 60 s odkręć wodę bardzo ciepłą, a następnie przez 30 s chłodną, jednak taką, by się nie zaziębić. Taki zabieg powtarzasz 4 razy. Działa bardzo relaksująco i pomaga zregenerować organizm po ciężkim treningu. To doskonały sposób doraźnej pomocy i niewymagający chodzenia na masaże czy inne zabiegi, a do tego nic nie kosztuje. W wielu klubach możemy też skorzystać z sauny, która jest prawdziwym dobrodziejstwem dla ciała. Dzięki niej możemy się poczuć naprawdę świetnie, a kilka chwil poświęconych samemu sobie w kameralnej atmosferze i błogim cieple pozwoli odpocząć wszystkim zmysłom. Warunki panujące w saunie wpływają na rozluźnienie mięśni i usprawnienie funkcjonowania stawów, likwidując lub znacznie łagodząc ich zmęczenie, nadwerężenie, stany zapalne, dolegliwości bólowe i inne. Gdy pory w naszej skórze są zatkane, zgromadzone w organizmie zanieczyszczenia nie mają ujścia. Prowadzi to do stanów zapalnych, wyprysków, obrzęków i zaczerwienienia skóry. Korzystanie z sauny pozwala uniknąć takich problemów. Do tego wszystkiego, jak wykazują badania, 3/4 toksyn jest usuwanych z organizmu wraz z potem przez pory skóry. Kąpiel parowa wywołuje przyspieszony oddech i wzrost tętna. Usprawnia to transport tlenu do komórek. Odpowiednio ukrwiona i dotleniona skóra staje się jędrna, nabiera zdrowego koloru i młodzieńczego wyglądu. A ponadto rozgrzewając i schładzając ciało, hartujemy cały organizm. Dzięki temu stajemy się mniej podatni na przeziębienia i infekcje wirusowe.


ZADBAJ O DIETĘ

Obciążenie treningowe prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania organizmu na makro- i mikroskładniki odżywcze oraz wodę. Powinieneś się odżywiać tak, aby dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. W celu uniknięcia kontuzji wzmocnij się witaminami i mikroelementami zarówno zawartymi w pożywieniu, jak i w dodatkowych suplementach. Do tego pij wodę w ciągu dnia i na treningu, aby nie czuć pragnienia. Ponieważ ciało składa się z niej aż w 70%, jest niezbędna do właściwego funkcjonowania.

 

Odpowiednia podaż białek, węglowodanów i zdrowych tłuszczów jest konieczna. Białka zwiększają odporność i budują masę mięśniową, węglowodany uzupełniają zapasy glikogenu i wspomagają regenerację, a tłuszcze działają anabolicznie oraz wchodzą w skład każdej komórki organizmu. Właśnie dlatego powinny być uwzględnione podczas układania jadłospisu. Najważniejsze z nich to kwasy Omega-3, ponieważ należą do czynników ograniczających syntezę i uwalnianie mediatorów procesu zapalnego. W niejednych badaniach udowodniono, że zwiększenie spożycia kwasów tłuszczowych Omega-3 pomaga zmniejszyć ból i leczyć choroby związane ze zmianami zapalnymi stawów. Najbogatszym ich źródłem są tłuste morskie ryby, takie jak sardynka, łosoś, śledź oraz tuńczyk, a także oleje roślinne, tj. rzepakowy, lniany, z orzechów włoskich i pestek winogron. Można też zastosować suplementy zawierające skoncentrowane kwasy Omega-3 izolowane z ryb zimnowodnych – ja polecam SUPER OMEGA-3. Intensywny wysiłek fizyczny prowadzi też do zaburzeń w tworzeniu się kolagenu, dlatego dobrze by było, gdyby na stole osób intensywnie trenujących znalazły się od czasu do czasu produkty bogate w ten składnik, a więc zawierające żelatynę. Kolagen jest włóknistym białkiem stanowiącym 30% wszystkich protein naszego organizmu, występującym w największych ilościach w miejscach takich jak ścięgna, więzadła, stawy, krążki międzykręgowe (dyski). Mogą to być wszelkiego rodzaju galarety i galaretki, przyrządzone na bazie wywarów warzywnych, bulionów mięsnych czy też najzwyklejsze galaretki owocowe. Ważne jest również spożycie odpowiedniej ilości witamin C i B6. Pierwsza jest niezbędna w przemianach aminokwasów lizyny i proliny w związki tworzące strukturę kolagenu, natomiast druga korzystnie wpływa na przemiany kolagenu i proces odnowy chrząstek. Żelatyna zawarta w pożywieniu ma jednak pewne wady – najpierw musi zostać strawiona a poza tym występuje w małej ilości. Wysokiej klasy suplementy, tj. COLLAGEN RENOVER, bazują na oczyszczonym i zhydrolizowanym (czyli już strawionym) białku kolagenowym. Jest ono szczególnie bogate w bioaktywne peptydy kolagenowe, które docierają do chrząstek stawowych oraz skóry, pobudzając procesy regeneracyjne. Polecam także glukozaminę i chondroitynę – to jedne z fundamentalnych składników tkanki chrzęstnej. W żywności występują w ilościach śladowych, dlatego jedynym sensownym sposobem dostarczania ich organizmowi są skoncentrowane preparaty. Składniki te od lat zalecane są w regeneracji zmian zwyrodnieniowych kości i stawów, szczególnie sportowcom jako środek zapobiegający kontuzjom oraz niwelujący skutki przeciążeń treningowych. Ich atutem jest to, że nie wywołują efektów ubocznych i może stosować je każdy. Ostatnio szczególnie popularne stały się preparaty zawierające zarówno glukozaminę, jak i chondroitynę, ponieważ składniki te razem działają jeszcze efektywniej. W praktyce okazuje się, że glukozamina pomoże kontuzjowanym stawom barkowym, w wielu przypadkach poprawi stan stawów kolanowych oraz prawie zawsze jest w stanie zregenerować stawy łokciowe. Na rynku suplementów jest wiele produktów, które wspomagają stawy i ścięgna. Ja osobiście polecam GLUCOSAMINE SPORT COMPLEX, JOINT THERAPY PLUSJOINT(X)PACK. Pierwszy z nich, oprócz glukozaminy i chondroityny, zawiera także hydrolizat kolagenu i innowacyjny kwas hialuronowy, który poprawia smarowanie stawów. Drugi produkt to kompleks składników strukturalnych i mineralnych niezbędnych dla funkcjonowania całego aparatu ruchu, uzupełniony o ekstrakty ziołowe o działaniu łagodzącym. Ostatni to wieloskładnikowa formuła zawierająca także olej rybi i hydrolizat kolagenu, a do tego wszystkie jej składniki zostały zamknięte w jednej praktycznej saszetce, którą możemy wszędzie ze sobą zabrać! Oczywiście warto te preparaty stosować zawsze, a nie dopiero wtedy, gdy dojdzie do poważnej kontuzji. Dbając o odżywianie mięśni, zadbajmy także o niezbędne składniki odżywcze dla naszych stawów.


CO ROBIĆ, JEŚLI JUŻ DOPADNIE NAS KONTUZJA?

Jeśli już doszło do urazu, nie można się załamywać. Oczywiście musimy jak najszybciej zaprzestać dalszych treningów. Jeżeli kontuzja dotyczy jednego stawu, możemy po jakimś czasie wznowić ćwiczenia, ale na początku zrezygnujmy z tych, które go bezpośrednio angażują. Rozróżniamy kilka rodzajów doraźnej pomocy i rehabilitacji:

Leczenie zimnem – to obecnie najczęściej wykorzystywana metoda leczenia pourazowego dla osób cierpiących z powodu kontuzji. Komory kriogeniczne są niedawno odkrytym źródłem dobrodziejstwa już nie tylko dla sportowców, ale dla zwykłych ludzi cierpiących na reumatyzm czy bolesność stawów związaną z chorobami. Lekarz może przepisać zabiegi zamrażania miejscowego lub pobyt w komorze kriogenicznej. Są krótkie i przyjemne, a bolesność uszkodzonego miejsca znacznie się zmniejsza już po paru takich zimnych seansach. Bardzo niska temperatura powoduje zwężanie się naczyń krwionośnych, a w następstwie zmniejszanie bólu oraz napięcia nerwowego – kuracjusz po wizytach w komorze kriogenicznych czuje się jak młody bóg.


Laseroterapia – leczenie to polega na miejscowym naświetlaniu chorego miejsca światłem laserowym, co powoduje regenerację struktury tkankowej na poziomie komórkowym. To nieinwazyjna metoda dająca coraz lepsze rezultaty w terapii kontuzji.


Elektroterapia – czyli leczenie prądem polegające na podłączeniu napięcia do chorych miejsc, co skutkuje pobudzeniem naczyń krwionośnych i przyspiesza proces leczenia stanów zapalnych. Należy pamiętać o szczególnej ostrożności podczas zabiegów, by nie uszkodzić zdrowych tkanek.

 

Masaże lecznicze – wykonywane przez wyspecjalizowanych fizjoterapeutów pomagają w dojściu do pełnej formy dzięki przekrwieniu bolących miejsc, zmniejszeniu napięcia mięśniowego oraz poprawieniu zakresu ruchu. Zajęcia z fizjoterapeutą są doskonałym środkiem wspomagającym. Polegają na dokładnym odnalezieniu bolącego miejsca i dopasowaniu odpowiedniego zestawu ćwiczeń oporowych (najczęściej na wyciągach, gumach lub z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała). Trening ten wykonany jest pod fachową opieką fizjoterapeuty, który najlepiej wie, w jaki sposób wykonywać dane ćwiczenia, by pomogły w uzyskaniu utraconej sprawności ruchowej.

Michał Karmowski

Data: 29 listopada 2013 2716 Odsłon Pozostaw komentarz Przejdź do komentarzy

Pozostaw komentarz
Brak komentarzy

 

Firma / O Trec Nutrition

Dążenie do osiągnięcia zdrowego, wysportowanego i sprawnego ciała stało się w ostatnich latach światowym trendem. Doskonała sylwetka i wysoka forma fizyczna nie jest tylko związana z intensywnym treningiem, ale również z racjonalnie przygotowaną dietą. Podstawowe znaczenie głównych makroskładników odżywczych znane jest już dość dobrze. Jednak nowo odkrywane funkcje białek, tłuszczów i węglowodanów w procesach budowania masy mięśniowej, wytwarzania energii i regeneracji potreningowej wciąż zaskakują wielu naukowców i dietetyków. Zapotrzebowanie sportowców wyczynowych, oraz trenujących rekreacyjnie na składniki pokarmowe jest znacznie większe i nie zawsze może być zaspokojone przez tradycyjną dietę.

 

Doświadczenia pokazują, że precyzyjna, odpowiednio dobrana suplementacja jest doskonałym wsparciem dla prawidłowo prowadzonego programu treningowego. Osiągnięcie wymarzonego celu staje się szybsze i łatwiejsze, gdy wspomagane jest najwyższej jakości preparatami, gwarantującymi pełne bezpieczeństwo stosowania. Firma TREC NUTRITION, przy współpracy z najlepszymi laboratoriami, technologami żywienia, lekarzami sportowymi oraz wybitnymi sportowcami, stworzyła ofertę produktów na najwyższym światowym poziomie. W ofercie znajdują się produkty wspomagające przyrost masy i siły mięśniowej, energetyzujące, redukujące tkankę tłuszczową, regenerujące aparat ruchowy oraz wzmacniające siły witalne organizmu. Sięgając po produkty naszej firmy mają Państwo pewność, że dostarczacie swojemu organizmowi tylko najlepszych składników odżywczych, w odpowiednich dla niego proporcjach.

 

Od początku istnienia TREC NUTRITION przykładał szczególną wagę do najwyższej jakości oferowanych produktów oraz pełnej ich zgodności z obowiązującym prawem żywnościowym. W chwili obecnej w firmie funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania norm ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie „Produkcja, konfekcjonowanie i sprzedaż środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety”. Dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu zasad dobrej praktyki higienicznej (GHP) i produkcyjnej (GMP) w naszym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, poziom bezpieczeństwa oferowanych wyrobów nie ustępuje nawet najsurowszym wymaganiom stawianym produkcji farmaceutycznej. Sprawność funkcjonowania firmy oraz nasza determinacja w tworzeniu i nieustannym doskonaleniu systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności została potwierdzona certyfikatem przyznanym przez szwajcarską firmę SGS uznawaną za najlepszą na świecie w dziedzinie certyfikacji zakładów. Więcej informacji o wszystkich produktach znajdziecie Państwo na stronie www.trecnutrition.com oraz telefonicznie u naszych ekspertów pod nr tel. 071 795 81 70 lub pocztą elektroniczną: ekspert@trec.com.pl.

Regulamin programu lojalnościowego - "Premiujemy zakupy i aktywnych klientów"

  1. Ogólne informacje o programie lojalnościowym.
    Każdy zarejestrowany klient sklepu trec.pl za dokonane zakupy i aktywność otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, które może wymieniać na produkty z naszej oferty podczas realizacji zamówień.

  2. Zasady naliczania punktów:
    • każde 1 zł wydane w naszym sklepie to zdobycie 1 punktu. 20 zdobytych punktów to 1 zł do realizacji w sklepie (punkty są naliczane od całkowitej wartości produktów w zamówieniu, bez kosztów wysyłki),
    • zarejestrowanie się na sklepie nowego klienta to 200 pkt. - 10 zł do wykorzystania na zakupy,
    • zapisanie się do newslettera 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy,
    • dodanie opinii o produkcie w serwisie www.trec.pl jak i serwisie Opineo.pl 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy (użytkownik może otrzymać punkty za maksymalnie 2 recenzje w ciągu dnia, po ich zaakceptowaniu przez administratora. Użytkownik może otrzymać tylko punkty za produkt który wcześniej zakupił na stronie sklepu).
  3. Weryfikacja punktów.
    Punkty za zamówienie przyznawane są po zamknięciu zamówienia przez administratora systemu lub po zaakceptowaniu przez niego recenzji. Maksymalny czas oczekiwania na zaakceptowanie recenzji to 2 dni. Punkty za zapisanie się do newslettera przyznawane są od razu po zapisaniu.

    Punkty oczekujące zostają zaliczone, gdy:
    • wiadomo, że dana transakcja została sfinalizowana, czyli zamówienie zostało opłacone, a zamówiony towar został wysłany do Klienta,
    • transakcja została sfinalizowana (zamówienie opłacone i zamknięte w systemie) w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia.
    Punkty oczekujące zostają anulowane, gdy:
    • nie doszło do transakcji (np. brak wpłaty),
    • kiedy administrator nie zaakceptował opinii o produkcie.
  4. Uwagi dodatkowe:
    • dla jednego Klienta może być prowadzone tylko jedno konto z punktami. Nie ma możliwości przekazania punktów innej osobie,
    • minimalna ilość punktów jaką Klient musi zdobyć na swoim koncie żeby móc je wykorzystać to 300 pkt.,
    • maksymalna ilość punktów to 4000 pkt. Po przekroczeniu salda punkty za kolejne zamówienia nie będa naliczane,
    • po wykorzystaniu części punktów saldo zostanie zmniejszone, punkty za kolejne zamówienia będą naliczane aż do ponownego uzyskania salda maksymalnego,
    • jeśli przy zamówieniu któryś z produktów został opłacony za pomocą punktów wtedy za całość zamówienia punkty nie są przyznawane,
    • jeśli w zamówieniu znajdują się produkty objęte będące już w promocji (np. obniżona cena specjalna) lub zamówienie objęte jest inną regułą promocyjną, punkty za takie zamówienie, również nie są przyznawane,
    • użycie jakiegokolwiek kodu rabatowego, także zwalnia zamówienie z naliczania za nie punktów,
    • program nie obowiązuje w przypadku zamówień realizowanych do dnia 18 października 2013,
    • sklep trec.pl zastrzega sobie prawo do zmiany warunków w programie lojalnościowym.

[X]

Strona wykorzystuje pliki cookie, które przechowywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w Swojej przeglądarce.
Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.