Brak produktów w koszyku

Oficjalny sklep internetowy TREC NUTRITION
Zaloguj się lub utwórz konto

Ekspert Trec Nutrition odpowiada
+48 71 795 81 70

Złóż zamówienie telefonicznie
Pn-Pt: 10:00 - 18:00

Livechat

Trec Nutrition

TRENING SIŁOWY FIGHTERA

Trec Nutrition
Wróć do listy

Niemal w każdej dyscyplinie sportu podstawą  jest  siła. Dotyczy to również sportów walki. Często jednak trening siłowy jest przeprowadzany źle lub w nieodpowiednim okresie w skali makrocyklu zawodnika (roczny lub półroczny cykl przygotowań do zawodów). Sporty walki ze względu na swoją różnorodność charakteryzują się odmiennym przygotowaniem siłowym. Trening grapplerów (sporty chwytane) będzie się różnił od tego strikerów (sporty uderzane). Na pewno w MMA zawodnicy, którzy chcą być „kompletni”, muszą opanować oba rodzaje przygotowań siłowych.

 

W sportach chwytanych siła kształtowana będzie głównie w zakresie rzutów, chwytów oraz walki w parterze, gdzie często trzeba „przetoczyć” przeciwnika, dusić go czy założyć dźwig­nię. W tych odmianach SW – oprócz nienagannej techniki – potrzeba również siły, by być skutecznym.

 

W sportach uderzanych, takich jak boks klasyczny-olimpijski i zawodowy czy kickboxing w formułach pełno kontaktowych, sędziowie przyznają punkty za techniki wyraźnie wywierające wrażenie na przeciwniku, czyli takie, w których po czystym trafieniu w cel, jakim jest np. głowa, ten widocznie odskakuje po zadanym ciosie. Suma takich silnych i czystych uderzeń może spowodować rozstrzygnięcie walki na korzyść zadającego ciosy lub może być zakończona przez klasyczny nokaut jednym trafieniem. Ciosów „drapanych”, czyli takich, które nawet po czystym trafieniu nie robią wrażenia na przeciwniku, sędziowie nie są skłonni punktować.

 

Oczywiście trening i odpowiednie środki do jego realizacji to już często kwestia danego warsztatu pracy. Bazują one na mądrości i doświadczeniu trenera oraz zaufaniu zawodnika do skuteczności zaproponowanych metod ćwiczeniowych. Po tym wstępie chciałbym przybliżyć kilka popularnych ćwiczeń, do których wykonania nie potrzeba zaawansowanego sprzętu i które można wykonać dosłownie w każdym miejscu.

 

Poniższe ćwiczenia na pozór tylko wydają się łatwe w wykonaniu, ale są ewidentnie ukierunkowane na sporty walki. W trakcie ich wykonywania należy pilnować prawidłowego ustawienia nóg i ich odpowiedniej pracy, w wielu z nich ogromne znaczenie ma praca skrętowa. Niektóre ćwiczenia wykorzystują elementy ciosów lub całe ciosy, które trzeba wykonywać z należytą starannością, bez niechlujstwa technicznego. Możemy je wykonywać na czas, np. metodą interwałową (stacyjną – poszczególne ćwiczenia wykonujesz po kolei przez założony odcinek czasu), lub metodą powtórzeniową (wykonujesz założoną liczbę powtórzeń każdego zadania ruchowego). Intensywność i obciążenie dobierane są zawsze indywidualnie pod zawodnika.

 

Trening siłowy w sportach walki to coś, co w połączeniu z odpowiednią dietą i suplementami i – jak napisałem powyżej – odpowiednio dobranymi obciążeniami, przyniesie nam same korzyści. Jednak błąd w sztuce trenerskiej lub samego zawodnika w zakresie doboru ćwiczeń, ich wykonania itp. często decyduje o tym, że poświęcenie energii na taki trening może być jedynie stratą czasu.

   

Kombajn

ćwiczenie to składa się z dwóch składowych

   
  POZYCJA WYJŚCIOWA  
 
   
Zaczynamy od pozycji siadu, rozstaw nóg na szerokości mniej więcej barków. Jedna ręka znajduje się przy głowie jak w gardzie bokserskiej, w drugiej, opuszczonej i wyprostowanej w stawie łokciowym, trzymasz hantel.
   
  WYKONANIE   
  
   
W momencie gdy wstajesz z przysiadu, ręka z hantlem wędruje na wysokość głowy. Powtarzasz tę czynność 8-12 razy i przechodzisz do wykonania ćwiczenia drugą stroną ciała – wykonaj po 2 serie na każdą stronę
   
Po wykonaniu I części od razu przechodzisz do pompek z hantlami
   
  POZYCJA WYJŚCIOWA  
   
Zachowujesz pozycję jak do pompek, w wyprostowanych rękach trzymasz sztangielki.
   
  WYKONANIE   
   
  
  • wykonujesz pompkę (zginasz ramiona, opuszczając ciało)
  • w momencie gdy wracasz do pozycji wyjściowej, podciągasz dynamicznie jeden łokieć do góry, a następnie bardzo powoli opuszczasz go
  • w momencie gdy hantel zetknie się z podłożem, wykonujesz pompkę
  • wykonujesz minimum 10 powtórzeń na stronę
Zastosowanie w SW: Ćwiczenie to polecam zwłaszcza zawodnikom MMA. Ukierunkowane jest ono pod ground and pound (walka w parterze).
   
   
Ćwiczenie z talerzem
   
    POZYCJA WYJŚCIOWA  
   
 
  • pozycja wyjściowa jest analogiczna do pozycji walki bokserskiej, tylko trochę bardziej frontalna, nawiązująca do walki w półdystansie.
  •  łokcie, barki i dłonie na jednym poziomie.
  • w łokciach zachowujesz kąt prosty, w dłoniach trzymasz talerz.
 
    WYKONANIE   
   
  
   

Przenosisz talerz raz na lewą stronę, raz na prawą. Ruch inicjujesz od stopy, którą za każdym razem krawędziujesz jest to ważne, by wykorzystać pełną pracę skrętową, która jest niezwykle istotna, gdyż siła ciosu w ręce zaczyna się od nogi! Bez tego elementu uderzenia są zbyt miękkie.

Zastosowanie w SW: Jest to doskonałe ćwiczenie wzmacniające cios sierpowy. Ćwiczenie wykonujemy w seriach na czas lub liczbę powtórzeń.
   
  Przenoszenie hantla
   
    POZYCJA WYJŚCIOWA  
   
   
Leżysz na materacu, w wyprostowanych rękach nad sobą trzymasz oburącz sztangielkę.
   
    WYKONANIE     
   
   
Przenosisz hantel powoli raz na jedną stronę, raz na drugą. W czasie wykonywania ćwiczenia zachowujesz
wyprostowane ręce. W trakcie przenoszenia na daną stronę obraca się całe ciało.
Zastosowanie w SW: Ćwiczenie to wzmacnia w sposób wyizolowany pracę skrętową, a przy okazji również gorset mięśniowy.
   
Pompki na piłce lekarskiej
   
    POZYCJA WYJŚCIOWA    
   
   
Pozycja jak do pompki, ręce wyprostowane, obie dłonie opierają się o piłkę lekarską.
   
    WYKONANIE     
   
   
  • jedną rękę przesuwasz na materac (druga zostaje na piłce) i w tej pozycji
  • wykonujesz pompkę
  • zmieniasz rękę na piłce i ponownie wykonujesz pompkę
Zastosowanie w SW: Doskonale wzmacnia całe ciało z akcentem na kończyny górne. Jednocześnie jest przydatne do zwiększenia siły ciosu. UWAGI Ćwiczenie to początkujący mogą wykonywać powoli (chodzi o zamianę stron). Doświadczeni zawodnicy robią to bardzo szybko i dynamicznie.
   
Rzut lub uderzenie piłką lekarską
o ścianę, materac lub worek
   
    POZYCJA WYJŚCIOWA  
   
 
Przyjmujesz pozycję bokserską. Ręka z tyłu pracuje, przednia asekuruje tak, aby nie spadła piłka. Łokieć musi znajdować się blisko tułowia
   
    WYKONANIE     
   
   Ruch jest identyczny do tego podczas zadawania ciosu. Możemy rzucać piłkę jedną ręką non stop lub naprzemiennie lewą i prawą.
 
 
 Zastosowanie w SW: Jedno z najbardziej znanych ćwiczeń w sportach uderzanych.
Data: 21 maja 2015 1811 Odsłon Pozostaw komentarz Przejdź do komentarzy

Pozostaw komentarz
Brak komentarzy

 

Firma / O Trec Nutrition

Dążenie do osiągnięcia zdrowego, wysportowanego i sprawnego ciała stało się w ostatnich latach światowym trendem. Doskonała sylwetka i wysoka forma fizyczna nie jest tylko związana z intensywnym treningiem, ale również z racjonalnie przygotowaną dietą. Podstawowe znaczenie głównych makroskładników odżywczych znane jest już dość dobrze. Jednak nowo odkrywane funkcje białek, tłuszczów i węglowodanów w procesach budowania masy mięśniowej, wytwarzania energii i regeneracji potreningowej wciąż zaskakują wielu naukowców i dietetyków. Zapotrzebowanie sportowców wyczynowych, oraz trenujących rekreacyjnie na składniki pokarmowe jest znacznie większe i nie zawsze może być zaspokojone przez tradycyjną dietę.

 

Doświadczenia pokazują, że precyzyjna, odpowiednio dobrana suplementacja jest doskonałym wsparciem dla prawidłowo prowadzonego programu treningowego. Osiągnięcie wymarzonego celu staje się szybsze i łatwiejsze, gdy wspomagane jest najwyższej jakości preparatami, gwarantującymi pełne bezpieczeństwo stosowania. Firma TREC NUTRITION, przy współpracy z najlepszymi laboratoriami, technologami żywienia, lekarzami sportowymi oraz wybitnymi sportowcami, stworzyła ofertę produktów na najwyższym światowym poziomie. W ofercie znajdują się produkty wspomagające przyrost masy i siły mięśniowej, energetyzujące, redukujące tkankę tłuszczową, regenerujące aparat ruchowy oraz wzmacniające siły witalne organizmu. Sięgając po produkty naszej firmy mają Państwo pewność, że dostarczacie swojemu organizmowi tylko najlepszych składników odżywczych, w odpowiednich dla niego proporcjach.

 

Od początku istnienia TREC NUTRITION przykładał szczególną wagę do najwyższej jakości oferowanych produktów oraz pełnej ich zgodności z obowiązującym prawem żywnościowym. W chwili obecnej w firmie funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania norm ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie „Produkcja, konfekcjonowanie i sprzedaż środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety”. Dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu zasad dobrej praktyki higienicznej (GHP) i produkcyjnej (GMP) w naszym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym, poziom bezpieczeństwa oferowanych wyrobów nie ustępuje nawet najsurowszym wymaganiom stawianym produkcji farmaceutycznej. Sprawność funkcjonowania firmy oraz nasza determinacja w tworzeniu i nieustannym doskonaleniu systemu zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem żywności została potwierdzona certyfikatem przyznanym przez szwajcarską firmę SGS uznawaną za najlepszą na świecie w dziedzinie certyfikacji zakładów. Więcej informacji o wszystkich produktach znajdziecie Państwo na stronie www.trecnutrition.com oraz telefonicznie u naszych ekspertów pod nr tel. 071 795 81 70 lub pocztą elektroniczną: ekspert@trec.com.pl.

Regulamin programu lojalnościowego - "Premiujemy zakupy i aktywnych klientów"

  1. Ogólne informacje o programie lojalnościowym.
    Każdy zarejestrowany klient sklepu trec.pl za dokonane zakupy i aktywność otrzymuje punkty w programie lojalnościowym, które może wymieniać na produkty z naszej oferty podczas realizacji zamówień.

  2. Zasady naliczania punktów:
    • każde 1 zł wydane w naszym sklepie to zdobycie 1 punktu. 20 zdobytych punktów to 1 zł do realizacji w sklepie (punkty są naliczane od całkowitej wartości produktów w zamówieniu, bez kosztów wysyłki),
    • zarejestrowanie się na sklepie nowego klienta to 200 pkt. - 10 zł do wykorzystania na zakupy,
    • zapisanie się do newslettera 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy,
    • dodanie opinii o produkcie w serwisie www.trec.pl jak i serwisie Opineo.pl 100 pkt. - 5 zł do wykorzystania na zakupy (użytkownik może otrzymać punkty za maksymalnie 2 recenzje w ciągu dnia, po ich zaakceptowaniu przez administratora. Użytkownik może otrzymać tylko punkty za produkt który wcześniej zakupił na stronie sklepu).
  3. Weryfikacja punktów.
    Punkty za zamówienie przyznawane są po zamknięciu zamówienia przez administratora systemu lub po zaakceptowaniu przez niego recenzji. Maksymalny czas oczekiwania na zaakceptowanie recenzji to 2 dni. Punkty za zapisanie się do newslettera przyznawane są od razu po zapisaniu.

    Punkty oczekujące zostają zaliczone, gdy:
    • wiadomo, że dana transakcja została sfinalizowana, czyli zamówienie zostało opłacone, a zamówiony towar został wysłany do Klienta,
    • transakcja została sfinalizowana (zamówienie opłacone i zamknięte w systemie) w ciągu 14 dni od chwili złożenia zamówienia.
    Punkty oczekujące zostają anulowane, gdy:
    • nie doszło do transakcji (np. brak wpłaty),
    • kiedy administrator nie zaakceptował opinii o produkcie.
  4. Uwagi dodatkowe:
    • dla jednego Klienta może być prowadzone tylko jedno konto z punktami. Nie ma możliwości przekazania punktów innej osobie,
    • minimalna ilość punktów jaką Klient musi zdobyć na swoim koncie żeby móc je wykorzystać to 300 pkt.,
    • maksymalna ilość punktów to 4000 pkt. Po przekroczeniu salda punkty za kolejne zamówienia nie będa naliczane,
    • po wykorzystaniu części punktów saldo zostanie zmniejszone, punkty za kolejne zamówienia będą naliczane aż do ponownego uzyskania salda maksymalnego,
    • jeśli przy zamówieniu któryś z produktów został opłacony za pomocą punktów wtedy za całość zamówienia punkty nie są przyznawane,
    • jeśli w zamówieniu znajdują się produkty objęte będące już w promocji (np. obniżona cena specjalna) lub zamówienie objęte jest inną regułą promocyjną, punkty za takie zamówienie, również nie są przyznawane,
    • użycie jakiegokolwiek kodu rabatowego, także zwalnia zamówienie z naliczania za nie punktów,
    • program nie obowiązuje w przypadku zamówień realizowanych do dnia 18 października 2013,
    • sklep trec.pl zastrzega sobie prawo do zmiany warunków w programie lojalnościowym.

[X]

Strona wykorzystuje pliki cookie, które przechowywane są na Twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w Swojej przeglądarce.
Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.