DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

Ustaw kierunek malejący
31 Odżywki i suplementy

Odżywki białkowe

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Najpopularniejsza odżywka białkowa Trec Nutrition

Białko WHEY 100

(4.97)
Od 5,00 zł

W.I.S.T. WHEY Protein Concentrate

(5)
45,00 zł

Najsmaczniejsze białko Trec Nutrition

BOOSTER WHEY PROTEIN

(4.92)
Od 5,00 zł

OBŁĘDNIE SMACZNY IZOLAT BIAŁKA

BOOSTER ISOLATE PROTEIN

(5)
Od 76,00 zł

Supersmaczne białko do stosowania okołotreningowo i jako dodatek do deserów

Odżywka białkowa PREMIUM PROTEIN

(5)
Od 42,00 zł

Izolat białka serwatkowego najwyższej jakości

Izolat Białka - ISOLATE 100

(5)
Od 105,00 zł

Wolnowchłanialne białko z kazeiny micelarnej w postaci pysznego shake'a

Kazeina CASEIN 100

(4.68)
Od 65,00 zł

Białko - Odżywka białkowa - rodzaje

Odżywki białkowe, zawierające minimum 70% białka, stanowią łatwo przyswajalną formę białka w diecie. Są one wskazane dla osób prowadzących aktywny tryb z życia z uwagi na występujące u nic wyższe zapotrzebowanie na ten składnik pokarmowy, wynikające z szybszego tempa zużywania białek ustrojowych.
Ważniejsze grupy odżywek białkowych to:

białko Białko serwatkowe 

Białko serwatkowe jedna z frakcji białek mleka, występujące w formie koncentratu (WPC) lub szybciej przyswajanego izolatu (WPI)
Produkty bazujące na białkach serwatkowych jak np. Whey 100 czy Isolate 100 doskonale nadają się wtedy, gdy niezbędna jest szybka dostawa białek jak np.: rano po przebudzeniu, w porze potreningowej.


Białko kazeinowe 

Kazeina to jedna z frakcji białek mleka, wykazuje powolną kinetykę przemian, przyswaja się powoli, gwarantując wielogodzinne zaopatrzenie mięśni w proteiny.
Produkty oparte na białkach kazeinowych jak np. Casein 100 to doskonałe rozwiązanie na noc, czy zawsze wtedy, gdy nie mamy możliwości spożywania regularnych posiłków.


białko sojoweBiałka jaja 

Białka jaj zawierają perfekcyjną mieszanką aminokwasów, stanowi białko o nieco dłuższym czasie przyswajania jak białka serwatkowe.


Białko wołowe 

Białko wołowe to pełnowartościowe białko zwierzęce o dłuższym czasie przyswajania.

Co wybrać? Koncentrat białek mleka VS Izolat Białka

Żaden z tych produktów tak naprawdę nie jest ani gorszy ani lepszy. Izolat białka będzie pokrywał zapotrzebowanie organizmu w zakresie szybkiej dostawy protein w tak ważnych porach jak po treningu (oczywiście po wcześniejszym uzupełnieniu węglowodanów) czy tuż po przebudzeniu. Wówczas ekspresowe tempo przyswajania izolatu białka będzie doskonale odpowiadać podniesionemu metabolizmowi organizmu. Białko koncentrat będzie stanowił dobre źródło białka w posiłkach w ciągu dnia, także przed treningiem.

Jakie efekty daje koncentrat białek mleka?

białko serwatkowe whey 100

Koncentrat białek mleka zawiera wszystkie frakcje białkowe mleka: białko serwatkowe i kazeinę. Połączenie tych form protein jest tak naprawdę doskonałe, gdyż mamy tu białka szybko przyswajalne, do których należą białka serwatkowe, jak i białka wolniej trawione, a co za tym idzie zapewniające bardziej długotrwałe zaopatrzenie mięśni w aminokwasy, czyli kazeinę. Takim wszechstronnym składem może pochwalić się produkt Trec Ultimate protein.
Formuła białek mleka stanowi białko pełnowartościowe, dostarczające wszystkie aminokwasy niezbędne. Koncentrat białek mleka będzie znakomitym uzupełnieniem podaży białka w diecie osób o zwiększonym zapotrzebowaniu na ten składnik pokarmowy np. w okresie intensywnych treningów, budowania masy mięśniowej.

Jak dawkować koncentrat białka mleka?

Generalnie białko jako składnik pokarmowy diety musi być spożywane w kilku mniejszych porcjach w ciągu dnia. Nie da się zjeść białka na zapas, gdyż organizm nie ma umiejętności magazynowania aminokwasów, w przeciwieństwie do węglowodanów (pod postacią glikogenu mięśniowego). Poza tym spożycie zbyt dużej dawki protein na raz, stanowiłoby spore obciążenie energetyczne, szczególnie gdy jesteśmy w okresie ciężkich treningów i organizm wydatkuje masę energii na procesy regeneracji. Dzieje się tak dlatego, że trawienie i przyswajanie białka wymaga dużych nakładów energii.

Z tego względu zaleca się dawkować koncentrat białek mleka w kilku porcjach w ciągu dnia, dostarczających średnio 20 – 30 g czystych białek mleka. Pamiętajmy, że odżywki białkowe to bardzo dobre źródło białka w diecie, gdyż proteiny z nich są przyswajane szybciej jak z naturalnego pożywienia oraz, ze względu na płynną postać, są łatwiej absorbowane. Koncentrat białek mleka szczególnie zalecany będzie rano po przebudzeniu czy w porze potreningowej.

Wydłużone przyswajanie białka, jakie zapewniają mieszanki białek, jest szczególnie istotne w tych porach dnia, kiedy nie możemy regularnie, co 3 godziny, zapewnić organizmowi porcji budującego białka. Taka sytuacja ma miejsce np. w nocy, lub zawsze w ciągu dnia kiedy przerwy między posiłkami się wydłużają. Przyjmując wówczas mieszanki białek możemy być spokojni, że nasze mięśnie są bezpieczne i w żadnej minucie nie będą zmuszone do podjęcia działań katabolicznych.

Czy stosowanie mieszanki białek jest bezpieczne?

białko trecNie ma żadnych wymogów bezpieczeństwa w zakresie stosowania odżywek białkowych, szczególnie mieszanek białkowych. Mieszanki białkowe tak naprawdę odpowiadają na zapotrzebowanie organizmu, który w określonych porach dnia potrzebuje produktów białkowych, zawierających paletę białek o zróżnicowanym czasie przyswajania.
Niebezpieczne dla zdrowia mogą być jedynie diety bardzo wysokobiałkowe, w których dla przykładu spożywa się białka na poziomie 3 – 4 g/kg masy ciała, a składniki energetyczne (tłuszcze, węglowodany) stają się marginalne. Wówczas, gdy nie pamiętamy o piciu stosownie większej ilości płynów, może dojść do zakwaszenia organizmu, które będzie negatywnie odbijać się na zdrowiu, szczególnie nerek.

Jak działają mieszanki białek?

Mieszanki białek zawierają paletę białek o zróżnicowanej kinetyce przemian w organizmie. Oznacza to, że poszczególne frakcje białkowe trawią i przyswajają się w bardzo zróżnicowanym czasie.
Mieszanki białek zawierają często pełne spektrum białek serwatkowych w różnych postaciach (WPI, WPC, WPH), białka kazeinowe, jajaeczne. Często wzbogacane są one o cenne białka wołowe czy sojowe. Białka serwatkowe należą do protein o szybkim czasie wchłaniania. Najszybciej organizm zabsorbuje hydrolizat (WPH), potem izolat (WPI), a na końcu koncentrat (WPC). Przez następne godziny organizm będzie zasilany aminokwasami pochodzącymi z białek dłużej przyswajanych jak kazeina, jaja, białka wołowe, roślinne.

Czym jest białko wołowe?

Białko wołowe to pełnowartościowe białko zwierzęce pozyskane z najlepszej klasy mięsa wołowego. Zawiera ono wszystkie aminokwasy egzogenna jakie są niezbędne do rozbudowy mięśniowej. Trudno dostarczyć za pomocą naturalnego żywienia czystych, niezdenaturowanych białek wołowych. Obróbka termiczna może niestety naruszać ich naturalną strukturę, powodując, że stają się nieprzyswajalne.

Nigdy nie możemy być pewni, ile białka organizm będzie w stanie przyswoić z 100 g mięsa wołowego na talerzu. Gdy jednak białka wołowe dostarczamy pod postacią wysokiej klasy odżywki białkowej, w czasie produkcji której wyeliminowane zostały tak groźne czynniki jak wysoka temperatura, to możemy mieć 100% pewność pełnej absorpcji.

Jak stosować białko wołowe?

Białko wołowe Suplementy Trec NutritionBiałko wołowe to doskonałe źródło białka w okresach, gdy potrzebna jest wydłużone przyswajanie protein np. między posiłkami, czy przed snem. Wraz z szybko absorbowanymi proteinami, białka wołowe mogą także stanowić element potreningowych mieszanek białkowych. Białko wołowe tworzy doskonałą kompozycję białkową z trzema formami białek serwatkowych (WPI, WPC, WPI) w odżywce białkowej Cross Protein Box. Produkt ten idealnie odpowiada na potrzeby regenerującego się po treningu organizmu. Białka wołowe będą w nim zabezpieczały dowóz budulcowych protein do mięśni, po tym jak poszczególne frakcje białek serwatkowych ulegną całkowitemu wchłonięciu.


Białka mleka, szczególnie serwatkowe, owszem w czasie do 2 godzin po spożyciu (w porze potreningowej) bardziej stymulują syntezę białek mięśniowych jak wołowe. Jednak w czasie od 2 do 5 godzin po treningu białka wołowe czynią to z taką samą wydajnością jak białka serwatkowe! W sytuacji odpoczynku (gdy nie jesteśmy po treningu ) stymulacja anaboliczna białek serwatkowych i wołowych jest wręcz identyczna!

Białko wołowe czy izolat?

Białko wołowe jak każda frakcja białkowa może występować pod postacią koncentratu oraz szybciej przyswajalnego izolatu charakteryzującego się jeszcze większym stężeniem białka. Gdybyśmy mieli zestawić białka serwatkowe pod postacią izolatu i białka wołowe, to te pierwsze idealnie nadają się wówczas, gdy niezbędne jest szybkie dostarczenie białka do mięśni, np. rano po przebudzeniu czy po treningu. Białka wołowe wybierajmy jako frakcję białkową przed snem czy między posiłkami, gdy dla organizmu liczy się bardzie długotrwałe zapatrywanie mięśni w komponent proteinowy.