DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

Ustaw kierunek rosnący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Białko serwatkowe
31 Odżywki i suplementy

Białko serwatkowe WPC

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Odżywka białkowa z serwatki, mleka i kazeiny

WHEY CREAMY COCKTAIL

(5)
69,00 zł

Supersmaczne białko do stosowania okołotreningowo i jako dodatek do deserów

Odżywka białkowa PREMIUM PROTEIN

(5)
Od 42,00 zł

Najsmaczniejsze białko Trec Nutrition

BOOSTER WHEY PROTEIN

(4.92)
Od 5,00 zł

Najpopularniejsza odżywka białkowa Trec Nutrition

Białko WHEY 100

(4.97)
Od 5,00 zł

Białko serwatkowe - Białko WPC
Jak dawkować białko serwatkowe?


białko serwatkowe wpc dla sportowcówBiałko serwatkowe to jedna z frakcji mleka stanowiąca około 15% puli białkowej tego produktu. Jest to białko o perfekcyjnym aminogramie, czyli składzie aminokwasowym, który zapewnia najwyższą przyswajalność w organizmie. Białko trec to najlepsza forma białka dla osób o podwyższonym zapotrzebowaniu na ten składnik pokarmowy, w tym sportowców różnych dyscyplin, osób budujących masę mięśniowych.


Białko serwatkowe jak Whey 100 (białko WPC) to doskonała forma białka w porach, gdy organizm wykazuje zapotrzebowanie na porcję łatwo przyswajalnych protein jak np. rano na czczo, czy w porze potreningowej. Standardowa porcja produktu białkowego (średnio 30g) jak Whey 100 (WPC) czy Whey Cremy Coctali dostarcza 20 – 22 g białka, co stanowi ekwiwalent jednorazowej porcji białka. Porcja białka serwatkowego może stanowić także źródło białka w dowolnym posiłku w ciągu dnia. Szczególnie dotyczy to sytuacji gdy nie mamy czasu na kulinarne szaleństwa, a dobrze wiemy, że osnową każdej diety jest dostarczenie pożądanej ilości puli dobowej protein (średnio około 1,5 – 2,5 g białka /kg masy ciała). Wówczas nic prostszego, porcja Whey 100 (białko WPC) na mleku lub wodzie, do tego płatki owsiane górskie, kilka rodzynek i mamy zbilansowany, pełnowartościowy i szybki posiłek.


Które białko serwatkowe wybrać na początek?


białko serwatkoweNigdzie w naturalnej żywności nie spotkamy takiej kumulacji unikalnych białek serwatkowych jak w białku trec. Przez dekady serwatka, zawierająca około 1% cennych białek serwatkowych, była produktem odpadowym, i nikt nie przypuszczał, że ten płyn zawiera tak drogocenne szczepy białkowe.
Na początku sugerujemy zaopatrzyć się WPC (whey protein concentrate), czyli skoncentrowaną formułę białek serwatkowych, jaką znajdziemy np. w Whey 100. Białko serwatkowe trec charakteryzuje się bardzo wysokim stężeniem aminokwasów BCAA, stanowiących najważniejszy budulec mięśniowy, niezbędny do ich wzrostu.


białko serwatkowe isolate 100Białko serwatkowe czy izolat?


Białko serwatkowe dostępne jest w dwóch popularnych formach: koncentrat (białko WPC) oraz izolat (WPI). WPI charakteryzuje się szybszym tempem przyswajania, większym stężeniem protein, mniejszą ilością składników zbędnych jak tłuszcz czy węglowodany.
Jeżeli w Twojej diecie jest za mało białka i szukasz zastępczego pełnowartościowego źródła, na pewno odżywka białkowa WPC, jak np. Whey 100, będzie doskonałym rozwiązaniem. Gdy jesteś profesjonalnym sportowcem, albo jesteś na bardzo restrykcyjnej diecie, w której każdy gram węglowodanów jest znaczący, stanowczo wybierz izolat.

Anaboliczne właściwości białka serwatkowego

Autor: Katarzyna Matella – Trec Team


Białko serwatkowe to jedna z frakcji białkowych występujących w mleku. Stanowi ono około 15% puli białkowej mleka. Pozostała większość białkowa mleka to szczepy kazeinowe. O białkach serwatkowych powiedziano już naprawdę dużo, ale nie wszystko, szczególnie w kontekście stymulowania potreningowego anabolizmu, tak ważnego w maksymalizacji procesów adaptacji powysiłkowej.


Dla osób aktywnych fizycznie istotne jest to, że białko serwatkowe jest pełnowartościowe. Oznacza to, że zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne (niezbędne) w wzorcowych proporcjach, co zapewnia ich maksymalną przyswajalność. Ponadto białko serwatkowe charakteryzują się wysoką zawartością ważnych aminokwasów wysiłkowych: BCAA i glutaminy. Wysokobiałkowe odżywki serwatkowe zawierają minimum 70% białek serwatkowych, a te wysokiej klasy jak np. Whey 100 Trec Nutrition charakteryzują się mocno obniżoną zawartością dwucukru laktozy, który u wielu osób nastręcza trudności trawiennych.


białko serwatkowe whey 100Białko serwatkowe zasobne jest w imunnoglobuliny, które poprawiają odporność organizmu. Stanowią także źródło substancji o nazwie glikomakropeptyd, która poprawia skład mikroflory jelitowej, stymuluje wydzielenie cholecystokininy- hormonu tkankowego syntetyzowanego przez przewód pokarmowy, który stymuluje wydzielanie żółci i soku trzustkowego, znosi uczucie głodu. W końcu białko serwatkowe odpowiada także za zwiększenie produkcji ważnego hormonu tkankowego o nazwie peptyd glukagonopodobny GLP-1, o którym szerzej za chwilę. To właśnie ze względu na zwiększanie wydzielanie GLP-1, białko serwatkowe posiada wysoki indeks insulinowy (II). Dzięki niemu białko serwatkowe to nie tylko uzupełnienie/urozmaicenie diety ale także mocny sprzymierzeńca potreningowego anabolizmu.

INDEKS INSULINOWY BIAŁKA SERWATKOWEGO


Do niedawna uważano, że jedynym czynnikiem, który prowadzi do wydzielania insuliny są węglowodany, a dokładnie glukoza pojawiająca się we krwi w wyniku ich trawienia. Insulina jest jedynym hormonem obniżającym poziom cukru we krwi, który lokuje glukozę w różnych miejscach, zgodnie z panującym zapotrzebowaniem. Na bazie tej wiedzy opracowany został model żywienia, w którym podstawą doboru produktów spożywczych jest ich wpływ na poziom cukru czyli glikemię.


Podczas badań w 1997 i 2004 roku okazało się, że pewne pokarmy zasobne w białko, szczególnie w szczepy białek serwatkowych, mimo minimalnej ilości glukozy, doprowadzają do wzrostu produkcji insuliny. Zaczęto badać z czego wynikały te zdumiewające zmiany. Bo jak wytłumaczyć wzrost poziomu insuliny, jeżeli nie doszło do zwiększenia poziomu glukozy we krwi? Dowiedziono, że w trakcie trawienia białek serwatkowych dochodzi do wzrostu produkcji ważnych hormonów tkankowych w przewodzie pokarmowych o nazwie inkretyny w tym GLP-1.
Inkretyny – hormony tkankowe wydzielane w układzie pokarmowym pod wpływem pojawiającego się w nim pokarmu, które inicjują wydzielanie insuliny zanim dojdzie do poposiłkowego wzrostu glikemii. Głównym przedstawiciel tej grupy jest peptyd glukagonopodobny – GLP-1. Stymuluje on produkcję insuliny zanim nastąpi całkowite wchłonięcie substancji pokarmowych i przedostanie się ich do krwi (w przypadku węglowodanów obrazem tego będzie glikemia). Poza tym GLP-1 wywiera wiele innych prozdrowotnych wpływów jak: działanie ochronne na trzustkę, redukcja apetytu, opóźnienie opróżniania żołądka, działanie ochronne na układ sercowo – naczyniowy, poprawa wrażliwości mięśniowej na insulinę… .
Przedmiotem tego artykułu nie jest jednak analiza inkretyn, ale praktyczne wnioski dla osób ćwiczących płynące z stymulacji ich produkcji za sprawą białka serwatkowego.


Indeks insulinowy białek serwatkowych kontra potreningowe okno anaboliczne


Stymulowanie insuliny przez białka serwatkowe będzie bardzo pożądanym działaniem po treningu, gdy organizm regenerując się osiąga stan nadkompensacji. Oczywiście w żadnym wypadku nie radzę wypijać szejka proteinowego bezpośrednio po treningu. Po przyjęciu potreningowej porcji węglowodanów, najlepiej w płynnej postaci (carbo/vitargo), wzbogaconych o porządną porcję antykatabolików (BCAA, glutamina, EAA), przychodzi pora na kolejny, zbilansowany posiłek. Organizm jest cały czas zajęty procesami regeneracyjnymi i nie chce poświęcać zbyt dużo czasu i energii na trawienie i przyswajanie pokarmu. Wówczas białko z tego posiłku warto dostarczyć w postaci odżywki białkowej uzyskanej z serwatki. Nie tylko pozwoli ona dalej spokojnie regenerować się organizmowi, ale także podtrzyma stan anaboliczny, który po treningu uzależniony jest od insuliny.


Wzorcowy scenariusz anabolicznej regeneracji powysiłkowej (po intensywnym wysiłku w czasie którego doszło do strat glikogenu!) powinien moim zdaniem przedstawiać się następująco:
- Bezpośrednio po wysiłku przyjmij płynne węglowodany np. Max Carb wzbogacone o antykataboliki np. Amino EAA, BCAA G -force (BCAA, glutamina, EAA). Pamiętaj, węglowodany potreningowe i aminokwasy to najlepsze z możliwych połączenie anaboliczne i antykataboliczne.

- Po upływie 15-30 minut sięgnij po odżywkę białkową bazującą na białkach serwatkowych np. Isolate 100 Tren Nutrition. Zapewni ona dostęp organizmowi do składnika budulcowego, bez konieczności obciążania układu pokarmowego, podtrzymując potreningowy stan anaboliczny.
- Po 15 – 30 minutach spożyj kolejny zbilansowany posiłek. Pamiętaj, aby nie był zbyt ciężkostrawny, bo organizm jest cały czas zajęty regeneracją mięśniową.
Czy wykorzystujesz ten potencjał anaboliczny białka serwatkowego? Pamiętaj, potreningowe okno anaboliczne nie jest otwarte zbyt długo, stąd wykorzystaj każdy dostępny sposób aby przedłużyć jego trwanie – białko serwatkowe może w tym pomóc!