DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

Dostawa Kontakt

Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Spirulina

Spirulina - składniki

W badaniach na ludziach wykazano, że spirulina może poprawiać metabolizm lipidów i glukozy, jednocześnie zmniejszając ilość tkanki tłuszczowej otaczającej wątrobę, chroniąc także serce. Badania na zwierzętach są również bardzo obiecujące, ponieważ wykazano, że spirulina ma podobną siłę działania, jak powszechnie stosowane leki, jeśli chodzi o zaburzenia neurologiczne.

Spirulina ma kilka składników aktywnych. Głównym składnikiem jest fikocyjanobilina, która stanowi około 1% spiruliny. Związek ten naśladuje działanie bilirubiny w organizmie, w celu zahamowania kompleksu enzymów zwanego oksydazą dinukleotydu nikotynamidoadeninowego (NADPH).

Hamując oksydazę NADPH, spirulina zapewnia silne działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne.

Spirulina Właściwości Dawkowanie

Jak wykorzystać działanie spiruliny?

Spirulina w dawce 2,5 g trzy razy na dobę (7,5 g) przyjmowana z białkiem sojowym jako placebo u zdrowych uczniów w okresie 3 tygodni., wiązała się ze zmniejszeniem peroksydacji lipidów (MDA) i wzrostem mleczanu, przy spadku dehydrogenazy mleczanowej. Czas niezbędny do wyczerpania wzrastał w grupie przyjmującej spirulinę.

6 g spiruliny przyjmowanej przez 4 tygodnie wiązało się z wydłużonym czasem do wyczerpania w biegu trwającym około 2 godzin. Poprawa parametrów była spowodowana zwiększonym utlenianiem tłuszczu.

Spirulina - badania

Badania wskazują, że dzięki spirulinie można biegać dalej i dłużej nie odczuwać zmęczenia, jednocześnie lepiej uruchamiając mechanizmy odpowiedzialne za spalanie tkanki tłuszczowej, choć ten obszar badań wciąż wymaga jeszcze dalszych badań. Ale przedstawione dotychczas wyniki wyglądają obiecująco.

Należy nadmienić, że neurologiczne skutki działania spiruliny wymagają wciąż więcej dowodów na ludziach. Badania na zwierzętach wskazują, że spirulina może być obiecującym antyoksydantem i suplementem niosącym pomoc w problemach metabolicznych.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16944194
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20010119
https://examine.com/supplements/spirulina/

Sprawdź inne kategorie witamin i minerałów: Ashwagandha, Witamina D3