-12% na odżywki     Wpisz kod: 12BŁYSK72     Masz tylko: 
0
MENU

Dieta odchudzająca – 10 zasad zdrowego odchudzania

Dieta odchudzająca – 10 zasad zdrowego odchudzania

dieta odchudzająca zasady

Oto lista 10 najważniejszych zasad, których przestrzeganie pozwoli na dobre pożegnać zbędne kilogramy i uchroni przed efektem jo–jo.

Zasada nr 1: zwiększ ilość płynów w czasie diety odchudzającej, szczególnie WODY!

Woda to najprostszy i zarazem najtańszy spalacz tłuszczu. Zaczynaj każdy dzień od szklanki wody z sokiem wyciśniętym z cytryny. Butelka wody powinna stać się Twoim nieodłącznym towarzyszem w czasie diety odchudzającej. Postaraj się wypić przynajmniej 2 litry wody na dobę. Jeżeli decydujesz się na regularną aktywność fizyczną, dodaj jeszcze 1 litr ekstra.

Zasada nr 2: w czasie diety odchudzającej zaplanuj od 4 do 6 regularnych pór spożywania posiłków w ciągu dnia.

Zdrowa i skuteczna dieta odchudzająca zakłada spożywanie zaplanowanych posiłków w równomiernych odstępach czasowych. Wyznacz godziny, które będą dostosowane do rytmu Twojej pracy i aktywności pozazawodowej. Spożywanie regularnych posiłków to najlepszy sposób na przyspieszenie metabolizmu. Dzięki planowi posiłków, w czasie diety odchudzającej Twój organizm nie będzie miał ani potrzeby, ani ochoty na odkładanie tkanki tłuszczowej.

dieta odchudzająca zasady zdrowej dietyZasada nr 3: doceń niskotłuszczowe źródła białka w trakcie diety odchudzającej.

Białko to składnik pokarmowy, którego nie może zabraknąć w czasie diety odchudzającej. W związku z jego trawieniem i przyswajaniem organizm ponosi największe wydatki energetyczne. Pamiętaj, dobra dieta odchudzająca to taka, w której wydatki kaloryczne przekraczają podaż kaloryczną! Zastąp część ukochanych węglowodanów (płatki, ryże, kasze, owoce) niskotłuszczowymi źródłami białka jak: chude mięsa (filet z piersi kurczaka, indyka), białka jaj, twarogi.
Doskonałym urozmaiceniem diety może stać się odżywka białkowa np. WHEY 100 NEW FORMULA.

NOWOŚĆBESTSELLER
Białko WHEY 100 NEW FORMULA

Wysokiej jakości białko wzbogacone o formułę wspierającą odporność IMMUNO SHIELD.

  • Wysoka zawartość białka;
  • Niska zawartość cukrów;
  • Dla osób chcących zwiększyć lub utrzymać masę mięśniową;
  • Zawiera naturalnie występującą substancję słodzącą (sukralozę);
  • Wzbogacone o witaminy D i B6 oraz cynk, które pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego;
  • Dostępne w 11 przepysznych smakach;
  • Zawiera tylko 0,8 g cukru w porcji.
64,99
Kup teraz

Zasada nr 4: będąc na diecie odchudzającej ogranicz węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (GI).

Węglowodany o wysokim GI prowadzą do szybkiego wzrostu poziomu cukru, przez co stymulują procesy odkładania tkanki tłuszczowej. Poza tym ich nadmierna konsumpcja prowadzi do wahań poziomu cukru, które mogą nawet prowadzić do rozwoju cukrzycy. W czasie diety odchudzającej unikaj rozgotowanych białych makaronów i ryżów, a także pysznych białych bułek. Wybieraj produkty pełnoziarniste, które gwarantują długotrwałe i stabilne uczucie sytości.

Zasada nr 5: doceń błonnik, szczególnie pod postacią niskowęglowodanowych warzyw.

Błonnik to przyjaciel diety odchudzającej, ponieważ jest to składnik balastowy i wypełniający, który skutecznie obniża GI posiłków. Gdy czujesz głód w czasie diety odchudzającej, sięgaj po warzywa niskowęglowodanowe, np. świeże ogórki, pomidory, sałaty, paprykę, kalafior, brokuły, sałaty… Warzywa te zawierają bardzo mało przyswajalnych węglowodanów i doskonale wypełniają żołądek zawsze wtedy, gdy doskwiera nam uporczywy głód na diecie odchudzającej.

dieta odchudzająca zasady zdrowej diety 1Zasada nr 6: uważnie i ostrożnie dobieraj tłuszcze w diecie odchudzającej.

Oczywiście tłuszczu z diety odchudzającej nie możemy wyeliminować. Pamiętaj jednak, że 1 g tego składnika pokarmowego dostarcza aż 9 kcal! Łatwo więc doprowadzić do nadwyżki kalorycznej, gdy spożywamy nadmiar orzechów czy tłustych ryb.
W czasie diety odchudzającej zadbaj o dostarczenie zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, jednak nigdy nie pozwalaj sobie na bezkarne ich spożywanie. Owszem orzechy są zdrowe, ale 100 g tego produktu to średnio 50 g tłuszczu (czyli 450 kcal!).

Zasada nr 7: pamiętaj, że najgorszym wrogiem diety odchudzającej jest monotonia, stąd dbaj o jej maksymalne urozmaicenie.

Będąc na diecie odchudzającej nie musisz jeść monotonie. W książce „Body Logistic System” Katarzyny Matelli znajdziecie masę dietetycznych propozycji posiłków, które z łatwością możecie wykorzystać w swojej diecie odchudzającej.

dieta Zasada nr 8: w trakcie diety odchudzającej unikaj nadmiaru owoców.

Bezkarne przegryzanie owoców między posiłkami w czasie diety odchudzającej to poważny błąd, który dostarcza nadmiaru pozornie niewinnych kalorii, jakie organizm z łatwością może zdeponować w tkance tłuszczowej. Najlepiej wkomponuj owoce w posiłki, niech staną się ich częścią.

Zasada nr 9: będąc na diecie odchudzającej wykorzystuj każdą okazję do ruchu i spalania kalorii.

Na diecie odchudzającej przestań jeździć windą, a zacznij wchodzić po schodach. Zamiast jechać do pobliskiego sklepu autem, przejdź się do niego pieszo. Jadąc do pracy tramwajem wysiądź przystanek wcześniej i pozwól sobie na 10 minutowy marsz. Pamiętaj, każda forma aktywności fizycznej to wydatki kaloryczne i coraz mniej okazji do ich gromadzenia pod postacią tłuszczu!

Zasada nr 10: pamiętaj, że skuteczna dieta odchudzająca powinna stać się elementem stylu życia, a nie być tylko czasową zmianą nawyków żywieniowych.

Dieta odchudzająca powinna polegać na trwałej zmianie nawyków żywieniowych. Jeżeli będzie ona dobrze dobrana, to tak naprawdę nie będziesz wyobrażał sobie bez niej życia, a powrót do starych zwyczajów dietetycznych uznasz za poważny błąd.