Ustaw kierunek malejący
31 Odżywki i suplementy

Omega 3,6,9

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Zadbaj o odporność i sportową sylwetkę

SUPER OMEGA-3

(5)
Od 18,00 zł

Łatwo rozpuszczalne tłuszcze MCT

M-C-T GOLD

(5)
33,00 zł

Kompleks kw. tłuszczowych Omega 3-6-9 w kapsułkach

OMEGA 3-6-9

(4.89)
Od 18,00 zł


Czy kwasy tłuszczowe są niezbędne dla organizmu?

Dieta musi dostarczać odpowiednią ilość tłuszczu. Jednak tłuszcz tłuszczowi nie równy. Tłuszcze pokarmowe dzielimy na nasycone, najczęściej o stałej konsystencji, pochodzenia zwierzęcego, oraz nienasycone posiadające konsystencję płynną lub mazistą, które pozyskiwane są z roślin lub ryb.
Tak jak w przypadku tłuszczy nasyconych nie musimy obawiać się, że zabraknie ich w diecie, tak w przypadku tych nienasyconych niestety codzienne żywienie może nie dostarczać ich właściwej ilości. A właśnie kwasy tłuszczowe nienasycone są dla naszego organizmu niezbędne gdyż wiele z nich wchodzi w skład NNKT czyli Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych.
Kwasy tłuszczowe nienasycone dzielą się na trzy główne grupy: omega 3, omega 6 i omega 9. Kwasy tłuszczowe omega 3 oraz omega 6 wchodzą w skład NNKT. Niezbędność tej grupy kwasów tłuszczowych w dużej mierze wynika stąd, iż organizm człowieka nie potrafi samodzielnie ich produkować, a są mu potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Na początku ubiegłego stulecia były one określane jako witamina F. Najbardziej deficytowe w diecie współczesnego człowieka są kwasy omega 3, których bogatym źródłem są tłuste ryby.
Przemiany kwasów tłuszczowych omega 3, omega 6 i omega 9 są wzajemnie od siebie uzależnione stąd warto uzupełniać je pod postacią zbilansowanej formuły kwasów omega 3-6-9, w których zachowane są zdrowe proporcje poszczególnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Czy kwasy tłuszczowe omega 3-6-9 wspomagają odporność?

Kwasy tłuszczowe omega, szczególnie omega 3, wspomagają układ odpornościowy, ograniczają rozwój tkanki tłuszczowej. Wiele badań pokazuje, że kwasy omega 3 ograniczają także procesy kancerogenezy (rozwój choroby nowotworowej).
Ostatecznym potwierdzeniem niezbędności kwasów tłuszczowych, zwłaszcza omega 3, jest paradoks grenlandzki. Dieta Eskimosów obfituje w tłuste ryby zasobne w kwasy omega 3. Eskimosi, mimo dużych ilości spożywanego tłustego jedzenia, są w bardzo dobrej kondycji, rzadko zapadają na choroby układu krążenia oraz nowotwory.

Jaki wpływ na metabolizm mają kwasy omega 3-6-9?


Kwasy tłuszczowe NNKT z grupy omega 3-6-9 pełnią szerokie spektrum funkcji w zakresie zapobiegania i leczenia miażdżycy, pozytywnie regulują gospodarkę lipidową ustroju m.in. obniżają poziom cholesterolu, zapobiegają zakrzepom, poprawiają pracę serca, zwiększają wrażliwość komórek na glukozę i insulinę. Kwasy omega 3-6-9 są niezbędne w syntezie prostaglandyn – specyficznych substancji o charakterze hormonów tkankowych, które regulują różne funkcje fizjologiczne np. pobudzanie i hamowanie skurczy mięśni gładkich, inicjowanie reakcji zapalnej.