31 Odżywki i suplementy

Żele energetyczne

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Profesjonalny żel do stosowania w trakcie treningu

EXTREME ADRENALINE GEL

(5)
6,50 zł

Żel energetyczny wspomagający utrzymanie wydolności

CARBO FULL GEL

(5)
5,00 zł

Profesjonalny żel do stosowania w trakcie ciężkich wysiłków

EXTREME LONG ENERGY GEL 90G

(5)
Od 6,50 zł

Profesjonalny żel do stosowania po treningu

EXTREME REGENERATE GEL

(5)
6,50 zł

Kiedy najlepiej stosować żel energetyczny?

Żele energetyczne zawierają porcje łatwo i szybko przyswajalnych węglowodanów. Będą one niezbędne w czasie wysiłków długotrwałych o umiarkowanej intensywności.
W czasie wysiłków długotrwałych niezbędne jest przyjmowanie węglowodanów w celu utrzymania stabilnego poziomu cukru i podtrzymania energetyki wysiłkowej. Uzupełnianie węglowodanów w postaci żelu energetycznego najlepiej rozpocząć po około 1 – 1,5 godziny trwania wysiłku. Jeżeli około 2 godziny przed treningiem spożyty został zbilansowany posiłek, to będzie właśnie moment, w którym poziom cukru zaczynie się obniżać, powodując spadek wydajności energetyki wysiłkowej.
Gdy wysiłek długotrwały nie został poprzedzony odpowiednimi posiłkami spożywanie żeli energetycznych należy rozpocząć dużo wcześniej, nawet już po 30 minutach trwania wysiłku.

Komu żele energetyczne pomagają najbardziej?

Żele energetyczne to niezbędne wspomaganie energetyki wysiłków długotrwałych, czyli takich trwających powyżej 1,5 h jak np. biegi długodystansowe, triatlon, pływanie długodystansowe, gry zespołowe, wioślarstwo. Żele energetyczne mogą okazać się również niezbędne w sportach walki w czasie zawodów.
Dostarczane za pośrednictwem żelu energetycznego węglowodany umożliwiają utrzymanie stabilnego poziomu cukru i pozwalają na bieżące uzupełnianie strat glikogenu w mięśniach.
Utrzymanie znormalizowanego poziomu cukru to warunek utrzymania ekonomicznej gospodarki energetycznej. Głównym paliwem wykorzystywanym przez organizm w czasie wysiłków długotrwałych jest tłuszcz. Jednak bazowanie na tym ekonomicznym substracie energetycznym wymaga minimalnego dopływu glukozy, zgodnie z starym prawem fizjologii wysiłkowej: tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów. Żele energetyczne, będące źródłem węglowodanów, podtrzymują płomienie, w których spalany jest tłuszcz.

Czym kierować się przy wyborze żelu energetycznego?

Wybierając żel energetyczny warto zwrócić uwagę na następujące parametry:
- Jakość składników węglowodanowych
Żel energetyczny nazywany jest popularnie glukozą w żelu. Tak naprawdę dobrej jakości żel energetyczny raczej czystej glukozy nie zawiera. Przyczyna jest prosta. Gdyby żel energetyczny to była faktycznie glukoza w żelu, raczej nikt nie wspomagałby się żelami energetycznymi tylko przygotowywał tanie roztwory glukozy.
Każdy, komu zależy na maksymalnej wydolności sięga po żel energetyczny, które najczęściej bazują na maltodekstrynach lub dekstrozie jak np. Carbo Full Gel. Niestety ale glukoza, która jest cukrem prostym o dużej masie cząsteczkowej, wykazuje tendencje do zalegania w żołądku, co powoduje w czasie wysiłku uczucie ciężkości, kolkę. Maltodekstryny szybko przechodzą przez układ pokarmowy, przenikając do krwi , nie obciążają żołądka.
- Składniki dodatkowe poprawiające wydajność energetyki wysiłków długotrwałych, zmniejszające uczucie zmęczenia.
Będą to składniki regulujące energetykę długotrwałą jak BCAA, beta- alanina, l- karnityna; substancje pobudzające jak kofeina, tauryna. Extreme Long Energy Gel to doskonałe wsparcie ekstremalnie długich wysiłków, w trakcie których nie poczujesz, że dopada cię zmęczenie.