Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt EAA
31 Odżywki i suplementy

EAA

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Kompleks aminokwasów EAA - niezbędne dla funkcjonowania organizmu

CROSSTREC AMINO BOX

(3)
Od 2,95 zł

Przyspiesz regenerację po treningu

AMINOMAX 6800

(4.94)
Od 10,00 zł

Aminokwasy z hydrolizatu koncentratu białka w tapletkach

AMINO 4500

(5)
49,00 zł

Skąd pochodzą EAA?

Niezbędne aminokwasy są podstawowymi składnikami diety, zawierają je wszystkie białka, które jemy. Jednak dostarczanie tych aminokwasów indywidualnie lub jako część łatwo strawnego białka, jako hydrolizat lub izolat białka serwatkowego, może prowadzić do szybszego trawienia i wchłaniania.

Ponadto 3 z 9 podstawowych aminokwasów są często omawianymi aminokwasami rozgałęzionymi (BCAA). Te aminokwasy są ważne w budowaniu mięśni i mogą zapobiegać zmęczeniu.

Jak działa EAA?

W czasie ćwiczeń dochodzi do uszkodzenia włókien mięśniowych, wciąż jednak nie dochodzi do ich odnowy. Oznacza to, że ćwiczenia są okresem typowo katabolicznym, bez względu na rodzaj wykonywanego ćwiczenia. Na szczęście w okresie powysiłkowym wspomniany wcześniej katabolizm mięśni, może zostać znacząco spowolniony, gdy synteza białek zacznie rosnąć.

Jednak wzrost w syntezie wciąż nie jest wystarczający, aby przeciwdziałać rozpadowi białek, które występuje. Rezultatem tego katabolizmu po treningu jest to, że wzrost mięśni jest znacznie utrudniony.

Co mówią badania?

W opublikowanym w 2006 roku badaniu oceniono wpływ niezbędnych aminokwasów i/lub węglowodanów na adaptację hormonalną i mięśniową po treningu oporowym.

Grupa placebo została wykorzystana w badaniu jako kontrolna. Próbki krwi pobierano w odstępach 4-tygodniowych, poczynając od tygodnia 0. aż do 12. tygodnia.

Badanie pokazuje synergistyczny efekt EAAs i węglowodanów oraz maksymalizującą odpowiedź anaboliczny na trening oporowy, poprzez ograniczenie występującego po ćwiczeniach wzrostu degradacji białka i hamowanie uwalniania kortyzolu.

Konkluzja: EAA z węglowodanami może pomóc ograniczyć uwalnianie kortyzolu i zminimalizować katabolizm, pozwalając na szybsze odzyskanie i przyrost mięśni.

Badanie to przypomina o tym, co każdy już wie.
Zalety przyjmowania aminokwasów z węglowodanami są powszechnie znane. Efekty działania sumują się, zapewniając lepszą ochronę. Kluczem w tym równaniu jest oczywiście użycie właściwych aminokwasów, a w tym przypadku niezbędnych aminokwasów.

Obecne badania w zakresie suplementacji ukierunkowane są na okna czasowe, próbując zminimalizować katabolizm i zmaksymalizować anabolizm (w tym regenerację, poprawę i/lub wzrost). Wspomniane badanie wykazało, że niezbędne aminokwasy (samodzielnie lub z węglowodanami) spożywane przed, w trakcie lub po ćwiczeniach promują ogromny wzrost równowagi białkowej.

Sprawdź inne popularne kategorie aminokwasów: BCAA, Glutamina

Źrodło artykuło o EAA

https://www.bodybuilding.com/fun/animalpak83.htm
https://examine.com/supplements/amino-acid-supplement/
https://www.bodybuilding.com/fun/catamino.htm