DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: index
Katarzyna Matella 19 grudnia 2019

Kiedy warto sięgać po odżywkę białkową i czy na pewno bezpośrednio po treningu?

Odżywki białkowe stanowią skoncentrowane źródło protein w diecie. Zawierają najczęściej przynajmniej 70% białka, a czasem nawet ponad 90%. Najbardziej popularne są odżywki białkowe bazujące na cennych białkach mleka wyodrębnionych z serwatki (whey).

Katarzyna Matella 25 listopada 2019

Dla kogo przeznaczone są odżywki dla sportowców?

Przekładając to na bardziej zrozumiały język, suplementy i odżywki dla sportowców nie są lekami, a więc na pewno nie mogą być więc stosowane w celu leczenia przeróżnych jednostek chorobowych.

Katarzyna Matella 22 listopada 2019

Cytrulina i tlenek azotu (NO)

Cytrulina zasłynęła w suplementacji głównie ze względu na swoją ważną rolę w produkcji NO, który rozszerza naczynia krwionośnie i jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całego układu krążenia. 

Katarzyna Matella 18 listopada 2019

Izolat białka - Warto go łyknąć z rana i po treningu

Białko pochodzi od greckiego słowa proteo, które oznacza pierwszy, najważniejszy. Białko jest źródłem aminokwasów, pełniących szerokie spektrum funkcji w ustroju. Jest ono potrzebne do syntezy białek ustrojowych, które pełnią funkcje budulcowe, regulatorowe (przeciwciała, enzymy, hormony). Białko jest niezbędne do wzrostu, naprawy tkanek, sterowania procesami metabolicznymi (enzymy), regulowania gospodarki wodnej (zdolność wiązania wody), kwasowo – zasadowej (funkcja buforu), transportu substancji (np. żelaza).

Katarzyna Matella 18 listopada 2019

EAA – bezpieczny sposób na dodatni bilans azotowy - główny warunek anabolizmu mięśniowego

Z bilansem azotowym (BA) jest tak, że każdy coś o nim słyszał, niby wie co to jest, ale tak naprawdę rzadko kto jest świadomy czym on jest faktycznie. Najczęściej fani sportów sylwetkowych są przekonani, że w celu uzyskania efektów treningowych warto zadbać o dodatni BA. Oczywiście jest to prawda. I mamy dla was dobrą wiadomość: dodatni BA można uzyskać dzięki przyjmowaniu aminokwasów EAA (essential amino acids – aminokwasy niezbędne)! Nie musisz w tym celu wcale zjadać ogromnych ilości mięsa i jaj, wystarczy mądra dieta wsparta EAA.

Katarzyna Matella 18 listopada 2019

Komu tak naprawdę potrzebny jest tribulus terrestris?

Tribulus terrestris to nazwa rośliny – buzdyganek naziemny, która zawiera aktywne substancje – saponiny sterydowe. Są to związki, które wykazują zdolność przyłączania się cholesterolu i tworzenia z nim aktywnych związków, w tym także imitujących testosteron. W medycynie ludowej tribulus terrestris stosowany jest od tysięcy lat w celu poprawy libido i potencji.

Katarzyna Matella 30 października 2019

Witamina D3, czyli o czym nie możesz zapominać gdy słońca mało na niebie

Rynek kosmetyczny raczy nas kremami z filtrami chroniącymi przed szkodliwym promieniowaniem Uv, zaś społeczeństwo dopada plaga deficytu witaminy D.

Katarzyna Matella 18 października 2019

Dlaczego nadmiar kortyzolu szkodzi i jak ashwagandha pomaga utrzymać go w ryzach

Wszyscy ćwiczący obawiają się katabolizmu i głównego hormonu stojącego za nim – kortyzolu. Kortyzol jest jednak hormonem niezbędnym, szczególnie do utrzymania wydajnej energetyki wysiłkowej.