-10% od 199 zł   z kodem: KWIECIEN10   Masz tylko: 

Baza wiedzy

Przepisy na proteinowe przekąski i desery – podbij białko w diecie
Jeśli aktualnie pracujesz nad umięśnioną sylwetką lub planujesz zrzucić zbędne kilogramy, włącz do jadłospisu przekąski o wysokiej zawartości białka. Białkowe desery nie tylko zaspokoją Twoje podniebienie, ale także pomogą Ci podbić ilość spożywanego białka, wspierając zdrowy tryb życia i przyspieszając osiągnięcie sportowych celów. Poznaj przepisy na proteinowe przekąski i desery, które pozwalają z łatwością zwiększyć spożycie tego ważnego składnika odżywczego w codziennej diecie.
Rola witamin w diecie sportowca – jakie witaminy stosować?
Wszyscy potrzebujemy witamin, aby utrzymać zdrowie, jednak u sportowców zapotrzebowanie na nie może być znacznie większe. Witaminy wspierają organizm w wytwarzaniu energii, regeneracji mięśni oraz zwiększaniu ogólnej wydajności fizycznej. Sprawdź, jaka jeszcze jest rola witamin w diecie sportowca i które z nich szczególnie warto suplementować.
Triathlon - zasady, dystanse, zawody, przygotowania do triathlonu

Triathlon - zasady, dystanse, zawody, przygotowania do triathlonu

8 kwietnia 2024, Redakcja Trec
Triathlon to bardzo interesujący sport, który zyskuje na popularności w naszym kraju między innymi za sprawą wyczynów Roberta Karasia oraz promocji, jaką cieszy się wydarzenie Ironman Triathlon w Gdyni. Ta wszechstronna dyscyplina sportowa sprawdza wydolność organizmu, hart ducha oraz siłę woli zawodników biorących udział w zawodach. Przyjrzyjmy się bliżej, czym dokładnie jest triathlon olimpijski, jakie inne rodzaje zawodów występują oraz przede wszystkim w jaki sposób przygotować się do startu.
Jak łatwo zwiększyć spożycie białka w diecie na masę mięśniową?
Chcesz zwiększyć swoją siłę i zbudować imponujące mięśnie? Nie zrobisz tego bez odpowiedniej ilości białka w diecie. Białko to najważniejszy składnik budulcowy, a gdy jesteś na masie, potrzebujesz go szczególnie dużo. Jak łatwo zwiększyć spożycie białka?
Pilates - co to jest, jakie daje efekty i komu jest polecany?
Trening pilates opiera się o ćwiczenia wzmacniające mięśnie głębokie. Jest to metoda ćwiczeń, która posiada liczne zalety i nie powinna być kojarzona wyłącznie z aktywnością przeznaczoną dla kobiet. Elementy pilatesu są wykorzystywane także w treningach specjalistycznych różnych dyscyplin sportowych. Spowodowane jest to tym, że efekty ćwiczeń pilatesu umożliwiają między innymi poprawę postawy, mobilności oraz usprawnienie metabolizmu. W tym artykule przyjrzymy się czym dokładnie jest trening metodą pilates oraz dla kogo jest polecany.
Trening TBC (Total Body Conditioning) - na czym polega i komu jest polecany?
Trening TBC jest oferowany praktycznie na każdej siłowni. Większości osób kojarzy się on jednak jedynie z zajęciami grupowymi dla kobiet. Nie wiedzą zatem, co tak naprawdę kryje się pod tym skrótem. W tym artykule przyjrzymy się, czym są ćwiczenia TBC, na czym polegają oraz jakie dają korzyści. Total Body Conditioning to trening umożliwiający poprawę kondycji fizycznej i modelowanie całego ciała, który przeznaczony jest dla każdego niezależnie od płci, wieku czy też stażu treningowego. Warto dowiedzieć się więcej na jego temat, by móc ewentualnie wykorzystać jego elementy w swojej rutynie bądź zdecydować się zapisać na zajęcia.
Piłka ręczna - historia powstania, zasady i suplementacja dla piłkarza ręcznego
Piłka ręczna to gra zespołowa uprawiana na całym świecie. Jest ona dosyć popularna, a w Polsce przeżywała prawdziwy rozkwit w momencie, gdy nasi szczypiorniści osiągali duże sukcesy na arenie międzynarodowej. Było to w 2007 roku, kiedy to nasza drużyna została mistrzem Europy oraz wicemistrzem świata. W tamtym momencie Polska żyła meczami piłki ręcznej. Obecnie nadal posiadamy bardzo dobre zespoły i światowej klasy zawodników i zawodniczki. Przyjrzyjmy się bliżej, czym jest piłka ręczna oraz dlaczego warto spróbować tego sportu drużynowego.
Skurcze mięśni u biegaczy i kolarzy - co je powoduje i jak sobie z nimi radzić?
Jeśli nigdy nie doznałeś bolesnego skurczu mięśni, który przerywał Twój trening w najmniej oczekiwanym momencie, to możesz nazywać się szczęściarzem. Skurcze mięśni są nieodłącznym elementem treningów wytrzymałościowych i siłowych. Wielu osobom potrafią skutecznie zatruć każdą przebieżkę czy wyjście do siłowni. Poznaj przyczyny skurczów mięśni oraz sposoby radzenia sobie z nimi. Dowiedz się, w jaki sposób niedobory składników mineralnych czy stres mogą wpływać na skurcze mięśni oraz jak możesz im zapobiegać i łagodzić ich objawy.
Jak obniżyć cukier? Dieta a poziom glukozy we krwi

Jak obniżyć cukier? Dieta a poziom glukozy we krwi

15 marca 2024, Redakcja Trec
Poziom cukru we krwi wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Wiedzą o tym doskonale diabetycy. Jest on jednak równie ważny dla osób zdrowych. Utrzymujące się wysokie stężenie glukozy może prowadzić do rozwoju cukrzycy typu drugiego, czyli dietozależnej. Dodatkowo jest niebezpieczne, ponieważ może prowadzić do uszkodzenia nerek, wzroku czy też wywoływać miażdżyce oraz zaburzenia pracy układu krążeniowego. Obniżenie poziomu cukru we krwi zależy od tego, co znajduje się w codziennej diecie. Warto przyjrzeć się temu, co spożywamy i pomału zmienić złe nawyki zastępując je zdrowszymi. Przyjrzyjmy się, jak dieta może pomóc w leczeniu cukrzycy.
Trening wytrzymałościowy - na czym polega, przykładowy plan treningowy
Trening wytrzymałościowy ma na celu poprawić kondycję fizyczną, wytrzymałość oraz wydolność organizmu. Może służyć jako narzędzie w procesie odchudzania oraz element składający się na plan przygotowań w różnych rodzajach sportów. Jest to forma ćwiczeń, która jest polecana nawet osobom w okresie budowania masy mięśniowej. Trening wytrzymałościowy może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz preferencji, a jego efektywność uzależniona jest od intensywności ćwiczeń. W tym tekście przyjrzymy się temu, czym charakteryzuje się ta aktywność fizyczna, jakie możemy wyróżnić rodzaje ćwiczeń, a także zaprezentujemy przykładowy plan odpowiedni zarówno dla osób początkujących, jak i na wyższym poziomie zaawansowania.
Plan treningowy na masę dla zaawansowanych

Plan treningowy na masę dla zaawansowanych

4 marca 2024, Redakcja Trec
Plan treningowy ukierunkowany na rozwój masy mięśniowej dla osób zaawansowanych będzie wyglądać nieco inaczej niż w przypadku osób o mniejszym stażu treningowym. Spowodowane jest to przede wszystkim faktem, iż znają one lepiej swoje ciało. Wiedzą zatem, w jaki sposób reaguje na konkretne bodźce oraz w jaki sposób zaplanować regenerację, by zawsze być w pełni gotowym do kolejnej sesji. Ludziom, dla których celem ćwiczeń jest doprowadzenie do hipertrofii mięśniowej, będzie potrzebny odpowiedni, spersonalizowany plan treningowy. W tym artykule znajdziecie przydatne wskazówki, a także gotowiec, który łatwo zaadaptujecie do swoich potrzeb.
Dieta 1000 kcal – czym jest, przykładowy jadłospis, efekty diety 1000 kcal
Jeśli choć raz byłeś na diecie odchudzającej, zapewne słyszałeś o diecie 1000 kalorii. Zwolennicy tego sposobu odżywiania cenią go za szybkie efekty, natomiast przeciwnicy dopatrują się w nim zagrożenia dla zdrowia. Czym jest dieta 1000 kalorii, jak może wyglądać przykładowy jadłospis oraz jakich efektów możesz się spodziewać po jej wprowadzeniu? Sprawdź, co tak naprawdę kryje się za tą kontrowersyjną metodą odchudzania.

Baza wiedzy Trec.pl