Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Glutamina
31 Odżywki i suplementy

Glutamina

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

AMINOKWASY ROZGAŁĘZIONE (BCAA) I L-GLUTAMINA

BCAA G-FORCE

(5)
Od 64,00 zł

Stymulacja procesu budowy białek mięśniowych

GLUTAMINE HIGH SPEED

Od 49,00 zł

Kompleks BCAA i L-glutaminy dla lepszej regeneracji po treningu

CROSSTREC BCAA BOX

(4.67)
Od 3,20 zł

AMINOKWASY ROZGAŁĘZIONE (BCAA) I L-GLUTAMINA

BCAA G-FORCE 1150

(4.97)
Od 13,00 zł

Zaawansowany kompleks glutaminy, BCAA i wit. B6 w kapsułkach

BELTOR - GLUTABOLD

Od 45,00 zł

Zaawansowany kompleks glutaminy, BCAA i wit. B6

BELTOR - GLUTABOLD

(5)
Od 49,00 zł

Matrix L-glutaminy i N-acetyl L-glutaminy w proszku

L-GLUTAMINE XTREME

(5)
Od 49,00 zł

Przyspiesz regenerację po treningu

AMINOMAX 6800

(4.94)
Od 10,00 zł

L-glutamina w formie naturalnego peptydu w proszku

PEPTYD GLUTAMINY

(5)
Od 42,00 zł

L-glutamina w formie naturalnego peptydu

PEPTIDE GLUTAMINE 1000

85,00 zł

Mikronizowana L-glutamina wraz z tauryną w proszku

L-GLUTAMINE MICRONIZED T6

(5)
64,00 zł

Czysta L-glutamina w proszku

L-GLUTAMINE POWDER

Od 59,00 zł

Czy glutamina buduje mięśnie?

Zwykle glutamina przedstawiana jest jako budulec mięśni, niestety nie udowodniono, by glutamina przyczynia się do wzrostu budowy mięśni u ludzi zdrowych, jednak w przypadku sytuacji takich jak uszkodzenia ciała, gojenie ran, choroby których nieodłącznym elementem jest spadek masy mięśniowej takie jak AIDS, glutamina jest skuteczna w budowaniu i ochronie tkanki mięśniowej. Biorąc jednak pod uwagę jak ciężki potrafi być trening siłowy, można założyć że suplementacja peptydem glutaminy może być potencjalnie korzystna.

Co mówią badania na temat glutaminy?

W jednym z badań wykazano, że gdy sportowcy cierpieli z powodu łagodnego odwodnienia, suplementacja glutaminą w połączeniu z glukozą i roztworem elektrolitów, zwiększała sprawność fizyczną oraz absorpcję płynów i elektrolitów. Wykazano również, że suplementacja podnosi poziom hormonu wzrostu w odpowiedzi na cykliczne zmęczenie.

Suplementacja glutaminy na poziomie 80 mg/kg, 40 minut przed testem, u osób z przewlekłą stabilną dusznicą bolesną, czyli u ludzi których serca są chronicznie niedotlenienie, było związane z poprawą wytrzymałości.

Wykazano również, że pozakomórkowe stężenia glutaminy aktywują szlak sygnałowy mTOR, który jest odpowiedzialny za zwiększenie wielkości mięśni. Jednakże tutaj znowu korzyści z suplementacji glutaminą wymagają spełnienia innych warunków: w tym przypadku sygnalizacja mTOR wydawała się wymagać obecności BCAA (leucyny w największym stopniu), jak również pewnego poziomu nawodnienia komórek.

Dla kogo glutamina?

Należy podkreślić, że suplementacja peptydem glutaminy jest korzystna jedynie wtedy, gdy brakuje go w diecie. Szczególnie ważne jest jego uzupełnianie w diecie wegańskiej, wegetariańskiej,obraz w przypadku niskiego spożycia nabiału.

Sprawdź inne popularne kategorie aminokwasów: BCAA, EAA

Źrodło artykułu o glutaminie

https://www.bodybuilding.com/fun/all-about-glutamine-your-expert-guide.html

https://examine.com/supplements/glutamine/