Ustaw kierunek malejący
31 Odżywki i suplementy

Odżywki białkowe

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Najpopularniejsza odżywka białkowa od Trec Nutrition

WHEY 100

(4.97)
Od 5,00 zł

Idealne białko na noc

CASEIN 100

(4.65)
Od 73,00 zł

Idealne białko bez tłuszczu i laktozy

ISOLATE 100

(5)
Od 105,00 zł

Białko - Nocna formuła wolnowchłanialnych

NIGHT PROTEIN BLEND

(5)
Od 159,00 zł

Najsmacznieje białko od Trec Nutrition

WHEY CREAMY COCKTAIL

(5)
Od 69,00 zł

Rewolucyjne białko z kreatyną i AAKG

WHEY PUMP X-TREME

(4.44)
Od 5,50 zł

Czysty izolat białka sojowego

SOY PROTEIN ISOLATE

(4.64)
31,00 zł

Zaawansowany kompleks białkowy

CROSSTREC PROT BOX

(3.67)
Od 3,40 zł

Kompleks 4 źródeł protein w proszku z dodatkiem L-glutaminy

NITROPROGEN

(4.5)
Od 6,00 zł

Kompleks 3 rodzajów białka

PERFECT WHEY PROTEIN

(5)
89,00 zł

Kompleks białka mleka i białka serwatkowego

ULTIMATE PROTEIN

(5)
Od 73,00 zł

Odżywka białkowa dla sportów walki

BELTOR - WHEY GRAND

(5)
Od 69,00 zł
Strona:
  1. 1
  2. 2

Czym kierować się przy wyborze odżywki białkowej?

Ocenę wartości odżywki białkowej radzimy prowadzić w kontekście następujących parametrów:
- Zawartość białka
Odżywka białka ma za zadanie uzupełniać białko w diecie, stąd powinna charakteryzować się jak najmniejszą zawartością zbędnych składników, do których należą: węglowodany (szczególnie uczulająca laktoza – cukier mleczny) czy tłuszcz. Jeżeli 100 g produktu białkowego zawiera tylko 50 g białka to niestety nie spełnia on wymogów odżywki białkowej, która powinna zawierać minimalnie 70 % tego składnika pokarmowego.
- Źródło protein
Odżywka białkowa powinna być zawsze źródłem pełnowartościowego białka. Białko pełnowartościowe zawiera wszystkie 8 aminokwasów egzogennych we wzorcowych proporcjach. To stanowi warunek pełnego przyswojenia białka przez organizm. Deficyt jednego z aminokwasów niezbędnych (egzogennych) ogranicza przyswojenia białka. I może okazać się, że z porcji 30 g białka będziesz w stanie zabsorbować tylko 10 g.
Białkami pełnowartościowymi w odżywkach białkowych są szczepy białkowe serwatki (znajdziesz je w Whey 100) i kazeiny (znajdziesz je w Casein 100) pochodzące z mleka, oraz białka wołowe, jajeczne.
- Bezpieczne technologie produkcyjne
Chodzi tutaj o wyeliminowanie potencjalnych czynników, które mogłaby doprowadzić do nieodwracalnego naruszenia naturalnej struktury białka. Jednym z nich jest zbyt wysoka temperatura, na działanie której szczególnie wrażliwe są białka serwatkowe. Technologie membranowe (mikro, nonofiltracja) są bezpieczne dla białka i stanowią one standard w produkcji dobrej klasy odżywek.
Chcąc zaopatrzyć się w produkt o maksymalnie wysokiej zawartości białka warto wybierać produkty uzyskane technologią CFM (przepływu krzyżowego). Jest ona wykorzystywana w celu uzyskania wysokiej klasy izolatów jak np. Isolate 100.

Czy odżywki białkowe są zdrowe dla naszego organizmu?

Odżywki białkowe są zdrowym uzupełnieniem białka w diecie z kilku względów:
- Podwyższone zapotrzebowanie na białko osób regularnie ćwiczących.
Człowiek nie podejmujący regularnej aktywności fizycznej powinien przyjmować minimalnie 0,8 g białka na każdy kilogram masy ciała. W przypadku osoby o masie ciała 70 kg będzie to około 60 g protein na dobę. Dla osób systematycznie trenujących, ze względu na szybsze tempo zużywania białek ustrojowych (w tym także mięśniowych), zapotrzebowanie na białko jest dużo większe i kształtuje się na poziomie 1,5 – 2,5 g/kg masy ciała w zależności od specyfiki uprawianej aktywności fizycznej.
- Białko spełnia w organizmie szerokie spektrum funkcji
Rola białka nie ogranicza się tylko do funkcji budulca mięśniowego. Białko reguluje gospodarkę kwasowo – zasadową, jest niezbędne do produkcji hormonów (np. insulina, hormon wzrostu), przeciwciał (odporność).
- Nigdy nie możemy być pewni ile białka z naturalnego pożywiania organizm przyswoić
Technologie produkcyjne, procedury kulinarne niestety mogą doprowadzić do częściowej denaturacji białka, która ogranicza pulę białka, jaką organizm jest w stanie przyswoić. Dlatego warto niedobory białka uzupełniać pełnowartościowymi odżywkami białkowymi.

Które odżywki białkowe są najbardziej skuteczne?

Skuteczność działania odżywki możemy ocenić w kontekście pory dnia w jakiej dany produkt białkowy będzie przyjmowany. Organizm czasem potrzebuje białek, które przyswajają się ekspresowo, a w innych porach dnia zgłasza zapotrzebowanie na białka o wolnej kinetyce przemian. Chcąc zapatrzyć się w skuteczną odżywkę białkową najpierw zastanów się kiedy będziesz ją przyjmował:
- Białka szybko przyswajalne pożądane są po przebudzeniu, w porze potreninowej
Po przebudzeniu metabolizm organizmu pędzi jak szalony. Tak zaprogramowała nas matka natura aby wykrzesać siłę do przebudzenia. Analogicznie jest w porze potreningowej. Po uzupełnieniu węglowodanów (Max Carb, Vitargo) i czynników antykatabolicznych (BCAA, Glutamina) regenerujące się mięśnie potrzebują dostawy szybko przyswajalnych protein.
Wówczas sprawdzą się szybko przyswajalne odżywki w postaci koncentratu (WPC np. Whey 100) a najlepiej izolatu (WPI np. Isolate 100) białek serwatkowych. WPC przyswaja się w około 40 minut po spożyciu. Aminokwasy z izolatu zasilą mięśnie już po upływie 15 minut!
- Białka wolno przyswajane wskazane będą jako uzupełnienie posiłków, przed snem
Czasem pożądane jest dostarczenie białek, które przyswajają się wielogodzinnie. Tak jest np. przed snem, gdy przez długi czas organizm pozbawiony będzie dostaw białka, czy w ciągu dnia, gdy przerwy między standardowymi posiłkami wynoszą powyżej 3 godzin. Długotrwałą specyfiką trawienia charakteryzuje się kazeina micelarna z mleka, która stanowi bazę produktu Casein 100. Białka o takiej charakterystyce gwarantują długotrwałe uczucie sytości i emisję aminokwasów przez wiele godzin.