DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Tauryna
31 Odżywki i suplementy

Tauryna

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Tauryna w kapsułkach w jeszcze większej dawce

Tauryna - TAURINE 900

(5)
19,00 zł

Skąd pochodzi tauryna?

Jeśli jesteś fanem napojów energetycznych i suplementów, być może zauważyłeś taurynę na etykietach niektórych z twoich ulubionych produktów. Tauryna, która wywodzi się z greckiego (Tauros) i łacińskiego (Taurus) słowa "byk", jest aminokwasem, który jak zapewne się domyślasz pierwotnie odkryto i wyizolowano ją u wołu. Wbrew jednak popularnej opinii, tauryna nie ma nic wspólnego z nasieniem byka, moczem byka ani jakimkolwiek innym płynem występującym u byków.

Jak działa tauryna?

Korzyści wynikające z suplementacji tauryny są liczne, wpływa ona na zdrowie układu sercowo naczyniowego, pomagając w utrzymaniu odpowiedniego poziomu cholesterolu, oraz ciśnienia krwi, wpływa na działanie mięśni i mózgu podwyższając nastrój, poprawia zdolność mięśni do skurczu i zmniejsza uszkodzenia powstałe na skutek stresu oksydacyjnego. Posiada też wpływ na metabolizm kwasów tłuszczowych, a także przyczynia się do redukcji wagi.

Choć taurynę można odnaleźć w wielu napojach energetycznych to w przeciwieństwie do kofeiny, tauryna nie jest stymulantem. a obecne dowody wskazują na to, że może ona pomóc w budowaniu większych mięśni lub zapewnianiu odpowiedniego poziomu energii.

Co mówią badania?

Jedno z badań wykazało, że rowerzyści, którzy uzupełniali taurynę, spalali więcej tłuszczu niż węglowodanów, zmienili więc domyślny rodzaj paliwa w czasie jazdy. Jest to dobra wiadomość, ponieważ tłuszcze są bardziej wydajną formą energii niż węglowodany, a przeciętna osoba ma niemal nieograniczoną podaż (około 100 000 kalorii) tłuszczu przechowywanego w ich ciele.

W innym badaniu 1,5 g tauryny dziennie było w stanie znormalizować nieprawidłowości w śródbłonku (wewnętrzna wyściółka naczynia krwionośnego) u palaczy chorych na cukrzycę typu 1, po 2 tygodniach w porównaniu z grupą kontrolną bez cukrzycy.

Kto jest narażony na niedobór tauryny?

Tauryna występuje naturalnie w wielu źródłach żywieniowych. Typowa dieta może zawierać 50-200 miligramów tauryny dziennie, w zależności od ilości spożywanego mięsa i ryb. Możesz również uzyskać taurynę z alg morskich i roślin morskich, a nawet nasze ciała samodzielnie tworzą taurynę.

Nia niedobór tauryny narażeni są wegetarianie i weganie, którzy powinni rozważyć dodatek tauryny z uwagi na jej rolę we wspieraniu zdrowia serca, funkcji mózgu i mięśni oraz metabolizmu tłuszczów.

Tauryna Trec

Czy warto stosować taurynę?

Podczas gdy tauryna może wesprzeć niektóre aspekty ogólnego stanu zdrowia, jej wartość jako suplementu poprawiającego wydajność jest mniej przekonująca. Zawodnicy wytrzymałościowi, może skorzystać na zdolności tauryny do spalania tłuszczu zamiast węglowodanów, jednak sportowcy uprawiający siłowy lub siłowy nie zauważą różnicy w treningu od zwiększenia spożycia samej tauryny.

Sprawdź inne produkty z kategorii: energia i koncentracja: Guarana, Kofeina

Źródło:

https://examine.com/supplements/taurine/

https://www.bodybuilding.com/content/taurine-the-real-deal-or-just-a-bunch-of-bull.html