Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt W czasie treningu
31 Odżywki i suplementy

Odżywki węglowodanowe

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Wysokiej jakości węglowodany w proszku

MAX CARB

(4.92)
Od 2,50 zł

Twoja niezbędna odżywka treningowa

ISOFASTER

(4.88)
Od 2,00 zł

Zaawansowane VITARGO w proszku

VITARGO ELECTRO ENERGY

(4.9)
Od 5,50 zł

Czy odżywki węglowodanowe pozwalają zwiększyć intensywność wysiłku?

Stosowanie odżywek węglowodanowych to chyba najważniejszy warunek zwiększania intensywności wysiłku. W czasie treningu, szczególnie o wysokiej intensywności, organizm bazuje głównie na substracie energetycznym jakim jest glukoza, która zgromadzona jest w mięśniach w postaci glikogenu.

Wielkość zasobów glikogenu mięśniowego określa tak naprawdę indywidualne możliwości wysiłkowe. Jeżeli są one małe w połowie treningu może okazać się, że zabraknie zasilania i trzeba będzie go przerwać. A przecież realizowanie założonych, etapowych celów treningowych to warunek osiągania coraz lepszych efektów treningowych.

Glikogen mięśniowy, w warunkach regularnie podejmowanych treningów, po których następuje optymalna regeneracja, podlega prawu nadkompensacji powysiłkowej. Nadkompesacja to nic innego jak „odbudowa z nadmiarem”. Przypomnimy krótko jak do niej dochodzi. Otóż na każdym treningu, w zależności od intensywności wysiłku, zasoby mięśniowe glikogenu są uszczuplane (zużywane na potrzeby energetyki wysiłkowej). Tuż po zakończeniu wysiłku organizm chce jak najszybciej odbudować zasoby glikogenu. Nie tylko chce powrócić do stanu glikogenu sprzed treningu, ale ze zwykłej przezorności, pragnie odłożyć go nawet więcej, by móc lepiej sprostać wymaganiom kolejnego treningu. Jest to naturalny mechanizm przystosowawczy, dzięki któremu odczuwamy progresję efektów treningowych. Jednak żeby glikogen odbudował się z nadmiarem organizm potrzebuje do tego jednej ważnej rzeczy: łatwo przyswajalnych węglowodanów, najlepiej w płynnej postaci odżywek węglowodanowych.

Pamiętaj więcej glikogenu = więcej paliwa na treningu = progresja intensywności treningowej!

Czy odżywki węglowodanowe są łatwo wchłaniane?

Odżywki węglowodanowe muszą wręcz być łatwo wchłaniane. Gdyby ich przyswajanie trwało zbyt długo organizm nie miałby już okazji i chęci odbudować zasobów glikogenu z nadmiarem. O łatwym wchłanianiu odżywek węglowodanowych decyduje kilka ich cech:

- Płynna postać

Odżywki węglowodanowe rozrabiane są w wodzie. Dzięki płynnej konsystencji szybko pokonują układ pokarmowy i są łatwo absorbowane przez, zmęczone treningiem, mięśnie. Płynna postać odżywek węglowodanowych jest ważna z jeszcze jednego powodu. Otóż zasoby glikogenu to tak naprawdę płynna struktura glukozowa. Najprościej więc glukozie wnikać do mięśniowych depozytów glikogenu gdy towarzyszy jej woda.

- Mała masa cząsteczkowa

Dobrej jakości odżywki węglowodanowe nigdy nie zawierają czystej glukozy, gdyż ta ma wysoką masę cząsteczkową, i stwarza ogromne problemy transportowe w układzie pokarmowym (lubi zalegać w żołądku). Z tego względu, wysokiej klasy odżywki węglowodanowe, które są kupowane w profesjonalnych sklepach z odżywkami, zawierają najczęściej dwie klasy substratów: maltodekstryny lub vitargo. Max carb to odżywka węglowodanowa oparta na łatwo przyswajalnych maltodekstrynach, wzbogaconych o kluczowe minerały (sód, potas, magnez, wapń). Skład Vitargo elektro – energy to 100%  węglowodanów złożonych (skrobia) w opatentowanej i zastrzeżonej formule Vitargo.

Jakie efekty dają odżywki węglowodanowe?

Efekty stosowania odżywek węglowodanowych można rozpatrywać w dwóch kontekstach, wynikających z sytuacji wysiłkowych, w których te odżywki suplementy są stosowane. Odżywki węglowodanowe, w zależności od czasu trwania i intensywności wysiłku, można stosować w trakcie lub bezpośrednio po zakończeniu treningu.

Wśród efektów stosowania odżywek węglowodanowych po zakończeniu intensywnego treningu, np. po ciężkiej sesji w siłowni, możemy wymienić:

- Poprawę regeneracji mięśniowej

- Zwiększenie zasobów energii w postaci glikogenu mięśniowego (maksymalizacja nadkompensacji glikogenu)

- Ograniczenie katabolizmu mięśniowego

- Poprawa transportu aminokwasów i innych substancji antykatabolicznych do mięśni

Wśród efektów stosowania odżywek węglowodanowych w czasie wysiłków długotrwałych, np. w czasie biegów długodystansowych, możemy wymienić z kolei:

- Bieżące uzupełnienie zasobów glikogenu, zwiększające możliwości kontynuowania wysiłku bez oznak zmęczenia

- Utrzymanie stabilnego poziomu cukru będącego podstawą energetyki wysiłków długotrwałych

- Ochrona mięśni przez katabolizmem - gdy zabraknie glukozy organizm może zacząć konsumować w celach energetycznych aminokwasy mięśniowe (szczególnie BCAA).