Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Białka roślinne
31 Odżywki i suplementy

Białka Roślinne

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Czysty izolat białka sojowego

Białko Sojowe - SOY PROTEIN ISOLATE

(4.64)
31,00 zł

Aminokwasy w białkach roślinnych


Mankamentem źródeł w białkach roślinnych jest brak lub niedobór niektórych aminokwasów niezbędnych. Oczywiście wyjątkiem jest tutaj soja. Jednak producenci odżywek białkowych bazujących na roślinnych źródłach protein tak projektują ich skład, ażeby produkt końcowy zawsze dostarczał pełnowartościowe białko. Dla przykładu w białkach zbożowych aminokwasem deficytowym jest lizyna. Jednak gdy zboża zostaną połączone z roślinami strączkowymi, które tego aminokwasu zawierają dużo, uzyskujemy pełnowartościowy aminogram, zapewniający maksymalne przyswajanie białka roślinnego.


Czy białko roślinne zakwasza organizm?


Białka roślinne nie będą powodować zakwaszenia jeżeli będziemy pili stosownie większą ilość płynów, szczególnie wody.
Białko jako składnik pokarmowy może zakwaszać organizm, szczególnie gdy zapominamy o piciu należytej ilości wody, będącej najpowszedniejszą substancją odkwaszającą. Wpływ zakwaszający protein nie zależy jednak od tego, skąd owe proteiny pochodzą. Stąd białka zwierzęce mogą zakwaszać tak samo jak białka roślinne.
Chcąc uniknąć zakwaszenia, które obecnie jest sporą plagą, zawsze dbajmy o właściwe nawodnienie organizmu, przyjmując minimalnie 2,5 l płynów na dobę. Oczywiście zakwaszenie nie dosięga tylko ludzi sięgających po odżywki białkowe. Jest to bowiem problem głównie osób bazujących na wysoko przetworzonym pożywieniu, fast foodach, spożywających zbyt dużo soli, cukru.


Czy białko roślinne pomaga w redukcji?


Każda dieta, w której zwiększa się podaż białka kosztem substancji energetycznych czyli węglowodanów i tłuszczu, zawsze będzie pomagała pozbyć się zbędnego tłuszczu.
Białko jest składnikiem pokarmowym, na metabolizm którego organizm musi ponieść ogromne wydatki energetyczne. Oznacza to, że musi się napracować, żeby je strawić i przyswoić. Dowodem na to jest podniesiona termogeneza ustroju, czyli nasilona produkcja ciepła, po spożyciu posiłku bogatego w proteiny. Owe uczucie gorąca towarzyszące wysokobiałkowym posiłkom, jest świadectwem tego, że ustrój spala ogromne pokłady energii, które najpewniej w części pokrywane są kosztem tkanki tłuszczowej.

Sprawdź również inne kategorie naszych białek: Białko Jaja