Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Carbo
31 Odżywki i suplementy

Carbo

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

WYSOKOENERGETYCZNA FORMUŁA WĘGLOWODANOWO-MINERALNA

carbo MAX CARB

(4.93)
Od 21,99 zł

Pierwszą rzeczą z rana, ponieważ odsuwasz się od postu- jak długo spałeś poprzedniej nocy? No właśnie..., po tym czasie potrzebujesz prostego źródła węglowodanów i łatwostrawnego źródła białka. Jeśli jednak masz zamiar robić rano cardio, pomiń węglowodany i wstrząśnij proteinami, a kiedy wykonasz trening cardio, spalisz głównie tłuszcz jako paliwo. Kiedy skończysz, miej pod ręką carbo i białko.

Dlaczego potrzebujesz Carbo?


Czas po treningu to kolejny czas na przyjmowanie prostych węglowodanów: jest to bardzo ważne, ponieważ rozpoczyna cały proces regeneracji/wzrostu mięśni. Po ciężkim treningu twoje ciało jest poważnie wyczerpane zmniejszeniem poziomu glikogenu i glukozy.

Podczas treningu ciężko pracujące mięśnie używają glukozy (energii łatwo dostępnej) i glikogenu (energii zmagazynowanej) do wytwarzania energii. Istnieje jednak punkt, w którym poziomy glukozy we krwi (dostępna energia) i poziomy glikogenu (energia zmagazynowana) stają się tak niskie, że intensywne ćwiczenia nie mogą być kontynuowane. Po prostu nie ma wystarczającej ilości energii do wykorzystania przez mięśnie.

W efekcie tych działań wydzielany jest kortyzol, znany jako hormon "stresu", który dla twojego organizmu ma bardzo kataboliczne działanie. To co robi kortyzol najprościej można opisać jako jedzenie tkanki mięśniowej przekształcając ją najpierw białko, a następnie w glukozę. Powstaje proces zwany glukoneogenezą, wytwarzający glukozę z tych aminokwasów w wątrobie. Wynik netto to utrata tkanki mięśniowej.

Carbo Węglowodany na masę

Carbo - Jak zatrzymać ten proces?

Oczywiście węglowodany potreningowe. Przyjęcie carbo pozwala na uwalnianie insuliny, która jak zapewne większość z was wie, jest jednym z kilku hormonów anabolicznych w organizmie (jak wiadomo każdy sportowiec trenujący by zwiększyć masę mięśniową pragnie zmaksymalizować uwalnianie wszystkich hormonów anabolicznych organizmu poprzez wszystkie dostępne metody).

Najlepsze źródło węglowodanów? Cóż, chcemy źródła węglowodanów o wysokiej glikemii. Termin ten odnosi się do węglowodanów, które mają wysoki indeks glikemiczny (wskaźniki 70 i powyżej są wysokie).

Wskaźnik glikemiczny jest miarą tego, jak szybko żywność zwiększa poziom cukru we krwi, a co za tym idzie poziom insuliny. Zwykle najlepiej spożywać pokarmy o niższej zawartości glikemii, aby nie wywoływać skoków insuliny (55, a pod tak niskim poziomem). Jednak po treningu dokładnie odwrotnie.

Bardzo ważne jest, aby dostać carbo (i białko) do komórek mięśniowych tak szybko, jak to możliwe. Jak również, podwyższony poziom insuliny pomoże wprowadzić składniki odżywcze do komórek mięśniowych. I znowu, węglowodany o wysokiej zawartości glikemii najlepiej nadają się w tym celu.

Sprawdź również inne kategorie: vitargo
Źródło: https://www.bodybuilding.com/content/post-workout-carbs.html