0
MENU
CLA + GREEN TEA – CLA w kapsułkach z zieloną herbatą

CLA wraz z ekstraktem z zielonej herbaty w kapsułkach.

  • Zawiera sprzężony kwas linolowy (CLA);
  • Zawiera skoncentrowany ekstrakt zielonej herbaty;
  • Postać łatwo przyswajalnych kapsułek żelowych;
  • Polecany jest zarówno osobom aktywnym fizyczne, jak i też prowadzącym siedzący tryb życia;
  • Zawarta witamina E pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym.
59,99
 
Kup teraz
CLA - sprzężony kwas linolowy

Suplement diety zawierający sprzężony kwas linolowy.

  • Zawiera sprzężony kwas linolowy, który w niewielkich ilościach występuje w pożywieniu;
  • 90 kapsułek;
  • Zaleca się stosowanie 3 kapsułek dziennie.
49,99
 
Kup teraz

CLA - kwas linolowy

Kwas linolowy - właściwości

CLA (z ang. conjugated linoleic acid) to izomery kwasu linolowego. Kwas linolowy to z kolei niezbędny nienasycony kwas tłuszczowy należący do grupy omega 6.

Kwas linolowy powinien być dostarczany wraz pożywieniem lub poprzez suplementację, ponieważ nasz organizm nie wytwarza go samodzielnie. CLA znajduje się głównie w produktach mlecznych (mleku krowim, maśle, serach), ale niestety dostarczenie kwasu linolowego przez sam nabiał jest trudne - nie spożywamy aż tylu produktów mlecznych, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość CLA.

Kwas linolowy obecny jest nie tylko w mleku, ale także w:

  • jajach kurzych,

  • mięsie wołowym,

  • jagnięcinie,

  • drobiu,

  • wieprzowinie.

Kwas linolowy możemy znaleźć także w konkretnych tłuszczach, jakimi są oleje roślinne - m.in. olej kukurydziany, olej sojowy, olej z pestek winogron, olej wiesiołkowy, olej słonecznikowy.

Działanie kwasu linolowego

Sprzężony kwas linolowy to substancja, która wciąż jest badana i testowana, natomiast potwierdzono już kilka funkcji.

Uznaje się, że kwas linolowy wykazuje korzystny wpływ na ograniczenie przyrostu tkanki tłuszczowej. Stosowanie tego suplementu wspomoże odchudzanie, jeśli będzie on stosowany prawidłowo i z zachowaniem zasad redukcji tkanki tłuszczowej.

Co więcej, wpływa on na zwiększenie odporności organizmu. Istnieje też prawdopodobieństwo, że kwas ten zapobiega cukrzycy oraz miażdżycy, natomiast jest to na razie jedynie prawdopodobne - rezultaty badań nad wpływem na zwierzęta nie są jednoznaczne z wynikami dla organizmu ludzkiego.

Wciąż prowadzone są badania nad jednym, niezwykle istotnym działaniem kwasu linolowego. Naukowcy podejrzewają, że spożywanie CLA może minimalizować ryzyko wystąpienia nowotworu, lecz to działanie nie zostało jeszcze naukowo udowodnione.

Być może istnieją inne funkcje kwasu linolowego, które nie są jeszcze znane, a pozytywnie wpływają na organizm człowieka.

Suplementacja CLA - dawkowanie

Dawkowanie suplementów zawierających kwas linolowy zależy oczywiście od tego, co zaleca producent. Bez względu na wszystko, zawsze sugeruj się tym, co jest podane na etykiecie produktu. W przypadku suplementów Trec dawkowanie wygląda następująco:

  • CLA (w kapsułkach) - jednorazowa porcja produktu to 1 kapsułka. Należy stosować 3 porcje dziennie, najlepiej w trakcie lub bezpośrednio po posiłku. Produkt stosować systematycznie przez okres 6–8 tygodni.

  • CLA + GREEN TEA (w kapsułkach) - jednorazowa porcja to 1 kapsułka, należy stosować 3 porcje dziennie, najlepiej w trakcie lub bezpośrednio po posiłku.

Odradza się stosowanie przed snem oraz łączenie suplementu zawierającego sprzężony kwas linolowy z innymi produktami będącymi źródłem kofeiny lub innych składników o podobnym działaniu.

Z czym można łączyć kwas linolowy?

Kwas linolowy zwykle występuje w suplementach diety jako jeden ze składników, natomiast warto łączyć go z kwasami tłuszczowymi omega 3.

Należy podchodzić do tego ostrożnie i z rozsądkiem - przewaga kwasów omega 6 w pewien sposób niweluje pozytywne działanie omega 3. Właśnie dlatego konieczna jest równowaga między jedną a drugą grupą tych kwasów tłuszczowych. Specjaliści podają, że prawidłowy stosunek pomiędzy kwasami omega 3 i 6 powinien wynosić od 1:1 do 1:5.

Niedobór kwasu linolowego

Niedobór kwasu linolowego zdarza się rzadko, warto jednak wiedzieć, kiedy Twój organizm sugeruje, że należy uregulować jego poziom. W przypadku osób chorych, w diecie których brakuje tłuszczów, ryzyko niedoboru CLA jest większe. To samo dotyczy dzieci, które karmione są mlekiem o niskiej zawartości tłuszczu.

Niedobór kwasu linolowego zaburza pracę gruczołów łojowych, więc jego objawami są: problemy dermatologiczne powodujące suchość skóry, trudności w regeneracji skóry, słaba kondycja włosów (stają się kruche), łamliwość paznokci.

Z powodu skrajnego niedoboru kwasu linolowego mogą wystąpić takie schorzenia jak:

  • rumień,

  • łuszczyca,

  • AZS (atopowe zapalenie skóry),

  • egzema.

Skutki uboczne stosowania kwasu linolowego

Z powodu nadmiaru kwasu linolowego w organizmie człowieka może wystąpić kilka uciążliwych skutków ubocznych, które obciążają organizm człowieka, tj.:

  • bóle brzucha,

  • mdłości,

  • biegunka,

  • zmęczenie,

  • zmniejszone stężenie dobrego cholesterolu.

Osoby cierpiące na chorobę, jaką jest cukrzyca typu II, powinny unikać stosowania suplementów diety zawierających kwas linolowy, ponieważ wciąż niepewne są wyniki badań nad wpływem kwasu linolowego na poziom glukozy i insuliny we krwi.

Podejrzewasz u siebie nadmiar kwasu linolowego? Niezwłocznie skonsultuj się ze specjalistą i dowiedz się, czy Twoje dolegliwości nie wynikają ze zbyt dużego stężenia LA.

Jeśli interesuje Cię odchudzanie, przeczytaj także te artykuły:

https://www.trec.pl/baza-wiedzy/jakie-suplementy-na-redukcje.html

https://www.trec.pl/baza-wiedzy/proste-i-latwe-zasady-odchudzania-dla-kobiet.html