DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 12 lipca 2019

AAKG – fakty i mity

AAKG to klasyczny suplement, stosowany przed treningiem, z myślą o wywołaniu potężnej pompy mięśniowej. Przekłada się to na regenerację, poprawę możliwości wysiłkowych i lepsze warunki dla budowania muskulatury. Warto jednak wiedzieć, co w temacie AAKG jest faktem, a co mitem.

aakg

Komu jest polecane AAKG?

Mówi się, że wszelkie boostery tlenku azotu zdają egzamin wyłącznie w sportach siłowych i sylwetkowych. Nie jest to prawdą, bo sprawdzają się bardzo dobrze również i w sportach walki. W odniesieniu np. do treningów bokserskich czy MMA warto włączyć argininę po zakończeniu ćwiczeń. Głównie z uwagi na fakt, że w organizmie przekształcana jest do poliamidów, mających spory wpływ na mnożenie komórek. W tym rzecz jasna komórek satelitarnych, które są jednym z istotniejszych elementów odnowy mięśni.

Poza tym, AAKG i arginina są uznawane za jeden ze skuteczniejszych suplementów dla sportowców. Mało kto zwraca uwagę, że mogą działać z korzyścią dla zdrowia. Faktem jest, że wraz z poszerzaniem światła naczyń, do mięśni docierają większe ilości składników regeneracyjnych, budulcowych i innych elementów odżywczych. Niemniej jednak ta sama zasada wspiera funkcje seksualne czy mechanizm wzwodu. Rozszerzanie naczyń krwionośnych powoduje też zwiększony napływ krwi wraz z tlenem.

Po co stosować AAKG?

AAKG i arginina tylko na masę? Nie do końca… Suplementacja nimi pobudza wzrost brunatnej tkanki tłuszczowej, o silnych właściwościach termogenicznych. Poza tym, stymuluje tempo metabolizmu i poniekąd ogranicza wzrost komórek tłuszczowych.

Najpopularniejszym zastosowaniem AAKG jest przyjmowanie suplementu przed rozpoczęciem wysiłku. Jest to jak najbardziej wskazane, aczkolwiek w niektórych okolicznościach lepszą opcją może być porcja przed i po zakończeniu treningu. Wiadomo, pierwsza dawka dla wywołania i wzmocnienia pompy mięśniowej, zaś druga dla wsparcia procesów regeneracyjnych i nasilenia biodostępności glukozy.

Warto wspomnieć, że AAKG i aminokwas argininy to nie tylko regeneracja czy pompa mięśniowa, jak sądzi wielu „znawców”. To również pozytywny wpływ na anaboliczne hormony, takie jak IGF-1 (insulinopodobny czynnik wzrostu) i GH (hormon wzrostu).