DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 15 lipca 2019

Ashwagandha – dlaczego warto ją stosować?

Ashwagandha - Czy warto ją stosować?

Ashwagandha jest nieocenionym suplementem, zaliczanym do adaptogenów. Jej stosowanie pozwala na poprawę funkcji umysłowych i umożliwia osiąganie lepszych rezultatów względem pracy nad sylwetką. Nie wspominając już o korzystnym wpływie na zdrowie!

ashwagandha

Ashwagandha jest rośliną znaną z fenomenalnych właściwości zdrowotnych, zaś jej działanie w tym zakresie śmiało można uznać za niezwykle korzystne w sporcie. Zacznijmy od tego, że suplement zaliczany jest do środków o działaniu adaptogennym, zatem podwyższa odporność na stres i ogranicza jego ewentualne skutki. Dzięki właściwościom obniżającym poziomu stresu, suplement staje się niezwykle pomocnym elementem przy redukowaniu nadmiernych ilości tkanki tłuszczowej. Wysoki i utrzymujący się poziom kortyzolu (hormon stresu) wraz z podwyższoną aktywnością układu sympatycznego objawia się najczęściej spadkiem samopoczucia, bólami głowy czy problemami ze snem, co zaburza procesy regeneracyjne (w ujęciu psycho – fizycznym). Co więcej, zwiększa się ryzyko insulinooporności, od której już krótka droga do wykształcenia groźniejszych jednostek chorobowych. Zarówno insulinooporność, jak i towarzyszący stres są wrogami rezultatów sportowych oraz budowania sylwetki. Szczególnie jeśli chodzi o redukowanie tłuszczu zapasowego. Zgodnie z badaniami, u osób suplementujących się ashwagandhą odnotowano znaczną poprawę w kwestii samopoczucia, spadku BMI, obniżenia wagi i poziomu stresu.

ashwagandha stosowanie

Ashwagandha była (i jest) stosowana również jako środek pozytywnie wpływający na odporność organizmu oraz polepszający czynności tarczycy. Warto wspomnieć, że sprawna tarczyca w znacznym stopniu przyczynia się do stworzenia optymalnych warunków, służących pracy nad sylwetką. Ponadto, jej przyjmowanie korzystnie oddziałuje na funkcje seksualne.

Co ciekawe, odpowiednie ilości ashwagandhy są w stanie realnie wpływać na podniesienie produkcji tlenku azotu (NO), a to z kolei przekłada się na korzyści sportowe oraz zdrowotne (np. układ sercowo – naczyniowy). Poza oddziaływaniem na testosteron i kortyzol, posiada inną zdolność, którą na pewno docenią osoby aktywne fizycznie. Chodzi o dość skuteczne obniżanie niekorzystnej miokiny TNF alfa, która w nadmiarze szkodzi całemu aparatowi ruchu, w tym tkance łącznej. Warto wspomnieć, iż przytoczona miokina ogranicza wytwórstwo i pozytywne działanie istotnych dla nas hormonów (np. testosteronu czy IGF-1).