DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 1 kwietnia 2019

Kreatyna – interesujące badania na jej temat

Kreatyna jest suplementem o niezwykłej mocy anabolicznej i zarazem jednym z najlepiej przebadanych środków dla sportowców. Nic zatem dziwnego, że utarło się już wiele schematów związanych z jej działaniem czy przyjmowaniem. Warto jednak wiedzieć co mówią badania.

kreatyna

Kreatyna - kiedy ją stosować?

Wiele jest sposobów przyjmowania kreatyny. Za najlepszą porę stosowania uznaje się czas około treningowy. Mimo wszystko kwestią sporną pozostaje czy kreatyna lepiej sprawdza się przed wysiłkiem fizycznym, czy po jego zakończeniu. Jose Antonio i Victoria Ciccone przeprowadzili badanie, w którym podzielili regularnie trenujących mężczyzn na dwie grupy. Jedna z nich przyjmowała 5g kreatyny przed treningiem, zaś druga taką sama porcję po zakończeniu wysiłku fizycznego. Przy czym każda z grup trenowała według identycznego planu, bez korzystania z innych suplementów. Po czterech tygodniach, jeśli chodzi o przyrosty beztłuszczowej masy ciała i wzrost siły, odnotowano lepsze wyniki u grupy stosującej kreatynę po treningu. Oczywiście, jeśli już musimy wybierać, bo dość często stosuję się 5g zarówno przed ćwiczeniami, jak i po ich zakończeniu.

Kreatyna a działanie mózgu.

Co ciekawe, suplementacja kreatyną może doskonale sprawdzać się nie tylko pod kątem rozwoju naszych mięśni. Z powodzeniem można ją stosować w ramach poprawy funkcjonowania mózgu i usprawnienia funkcji kognitywnych, co potwierdziły choćby badania z 2007 roku. Zgodnie ze źródłami, pozytywne oddziaływanie w tym zakresie odnotowano również u osób starszych.

 Inne ciekawe badania na temat kreatyny

Inne badania wykazują szereg korzyści prozdrowotnych, wynikających z przyjmowania kreatyny. Szczególnie jeśli chodzi o zmniejszanie poziomu homocysteiny i wsparcie procesów metylacji, przy jednoczesnym lepszym gospodarowaniu grupami metylowymi. W tym aspekcie, niezwykle pozytywnie oddziałuje na układ sercowo – naczyniowy. Co więcej, świetnie sprawdza się w ramach ograniczania procesów neurodegeneracyjnych i jako element sprzyjający optymalnej pracy układu nerwowego.

 

W 2016 roku opublikowano badanie, z którego wynikało, że suplementacja owym środkiem może dobrze działać w kontekście regulacji poziomu cukru we krwi. Jest to dość uniwersalne i przydatne działanie, gdyż spora część społeczeństwa wykazuje problemy z gospodarką cukrową.

 

Badania i przegląd prac z 2019 roku potwierdzają również, że jej przyjmowanie jest niezwykle korzystne dla osób starszych. Co więcej, chroni przed sarkopenią postępującą wraz z wiekiem oraz spadkami masy kostnej. Część prac sugeruje też, że działa przeciwzapalnie w warunkach stresu metabolicznego.