DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Błonnik
31 Odżywki i suplementy

Błonnik pokarmowy

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Naturalny błonnik z jabłek

Błonnik DIETARY FIBRE APPLE - 300 g

23,00 zł

Błonnik pokarmowy a redukcja masy ciała

Kiedy chodzi o redukcję masy ciała, bilans kaloryczny jest najważniejszą rzeczą. Często słyszę ją od ludzi, udzielających porad, na temat odchudzania, ale nie mogę przestać myśleć, że jest to trochę zbyt uproszczone.

Zżelowany w jelicie błonnik zwalnia wchłanianie glukozy, co powoduje zmniejszenie glukozy we krwi po posiłku i zmniejsza sekrecję insuliny, która odpowiada za lokowanie glukozy w komórkach, w tym tłuszczowych. Może to być mechanizm zapobiegający nadwadze, otyłości i cukrzycy typu 2.

Blonnik pokarmowy Właściwości

Błonnik pokarmowy - badania

Obserwacje naukowe pokazują, że społeczeństwa spożywające większą ilość włókna pokarmowego, w mniejszym stopniu zapadają na miażdżycę, chorobę niedokrwienną i zawał serca.

Dla 35% amerykańskich dorosłych, którzy codziennie walczą z otyłością, główne przyczyny ich stanu są znane: niezdrowa dieta, siedzący tryb życia i być może nieszczęśliwe geny. Jednak w ostatnich latach badacze stali się coraz bardziej przekonani, że ukryci gracze tej niezwykłej gry, dosłownie czają się w ludzkich wnętrznościach. Zdaniem naukowców przyczyną problemu mogą być miliardy jelitowych drobnoustrojów.

Dieta jest ważnym czynnikiem w kształtowaniu ekosystemu jelitowego. Spożycie wysoko przetworzonej żywności zostało już dawno powiązane z ryzykiem otyłości. Jaka jest jednak zależność pomiędzy dietą a otyłością? Naukowcy wykazali złożoną interakcję między pożywieniem, drobnoustrojami jelitowymi i masą ciała, poprzez karmienie myszy specjalnie przygotowanymi niezdrowymi pokarmami: o wysokiej zawartości tłuszczu, niskiej zawartości owoców, warzyw i błonnika. Biorąc pod uwagę tę "dietę zachodnią", myszy z drobnoustrojami otyłymi zaczęły hodować tłuszcz nawet wtedy, gdy ponownie przebywały z chudymi kolegami.

Co ciekawe zaledwie 10% Amerykanów spożywa wystarczającą ilość błonnika, a 53% Amerykanów uważa, że ​​stek jest znaczącym źródłem błonnika.
Niestety nie jest.

Błonnik pokarmowy a zdrowe jelita

Błonnik pokarmowy odgrywa znaczącą rolę w zdrowiu bakterii jelitowych, a niski poziom błonnika w diecie, może powodować nieodwracalne uszkodzenia populacji drobnoustrojów jelitowych.

https://www.scientificamerican.com/article/how-gut-bacteria-help-make-us-fat-and-thin/
http://www.nationalfibercouncil.org/af_are.shtml
https://dieta.mp.pl/zasady/67301,blonnik
http://m.advances.nutrition.org/content/4/1/16.full

Sprawdź inne kategorie odżywek: CLA, Karnityna, termogeniki