DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 23 lipca 2019

Dlaczego mimo diety waga nie spada?

To częste pytanie, które zadają sobie Panie po kilku tygodniach trzymania diety bez efektów. Przyczyn tego stanu rzeczy może być naprawdę wiele. Czasem warto zamiast codziennych rytuałów stawania na wadze wybrać inny sposób mierzenia skuteczności diety. Zachęcam co 1-2 tygodnie, w tej samej porze dnia, wykonywać pomiary najważniejszych obwodów ciała jak: pas, biodra, udo. Bo co z tego, że waga stoi jeżeli obwody zmniejszają się w zadowalającym tempie. Pamiętaj najlepszym kontrolerem efektywności diety jest lustro! Co kilka tygodni, w zaciszu własnego domu, wykonaj sobie zdjęcia w spodenkach i topie – to także bardzo dobry sposób obserwowania zachodzących zmian sylwetki. Warto potem, np. po kilku miesiącach, przypomnieć sobie jak kiedyś wyglądałaś i jak wiele udało Ci się zmienić!

Oto kilka przyczyn nieudanego odchudzania, które najczęściej wynikają z przyjęcia błędnych założeń żywieniowych:

Głodowanie = nieskuteczne odchudzanie

Wydaje Ci się, że na diecie powinnaś chodzić nieustannie głodna, że burczenie w brzuchu sygnalizuje spalanie tkanki tłuszczowej? Jeżeli tak, niestety to bardzo błędne myślenie. Gdy się odchudzamy, tak naprawdę nie powinniśmy nigdy chodzić głodne. Głód bowiem powoduje szereg niekorzystnych zmian fizjologicznych w organizmie. Najważniejszą z nich jest spowolnienie metabolizmu. W obliczu głodu organizm wpada w ogromną dezorientację, spodziewając się nadejścia prawdziwego kryzysu. Naturalną reakcją na taką sytuację jest zwolnienie metabolizmu, czyli redukcja wydatków energetycznych organizmu. Skutki te mogą utrzymywać się jeszcze wiele tygodni po zaprzestaniu trzymania diety! To jest właśnie główna przyczyna efektu jo-jo.

Zamiast więc przymierać głodem w czasie diety, zaplanuj każdego dnia 5 posiłków, o stałych godzinach. Najlepiej wypisz je na kartce (DUŻEJ!) i powieś na lodówce. Może dzięki temu nie będziesz jej otwierać, gdy nie będzie to planowa godzina posiłku. Zadbaj żeby zawsze znajdowało się w nich dużo świeżych niskowęglowodanowych warzyw jak: sałaty, pomidory, papryka, ogórek, kabaczki, brokuły.

Nie zapominaj nigdy o porcji pożywnego białka np. kawałek grillowanej piersi z kurczaka, wysokiej jakości wędliny, chudej ryby. Nie masz ochoty dziś na mięso? Proszę oto prosty przepis na odrobinę szaleństwa: zmiksuj porcję odżywki białkowej Whey 100 z Trec z mlekiem oraz rozrobioną w wodzie i przestudzoną żelatyną. Następnie do małych pojemniczków nałóż ulubione owoce, posyp je płatkami owsianymi górskimi, i wszystko zalej przygotowaną miksturą na bazie Whey 100. Tym sposobem zamiast tradycyjnego obiadu masz pyszny, proteinowy deser.  

W czasie diety stanowczo ogranicz, ale nie rezygnuj całkowicie, z węglowodanów (kasze, pieczywo, płatki…). Stawiaj zawsze na te o wysokiej zawartości błonnika jak: ryż brązowy, makaron razowy, razowe pieczywo.

Unikaj tłuszczy nasyconych i trans, których często nie widać gołym okiem. Duża ich ilość występuje w żywności wysoce przetworzonej (wyroby cukiernicze, fast foody, homogenizowane wyroby wędliniarskie). Bazuj na zdrowych nienasyconych tłuszczach zawartych w orzechach, ziarnach. Oleje wysokonienasycone (orzechowy, lniany) stosuj raczej na zimno np. do sałatek. Nie zapominaj, że tłuszcz jest kaloryczny i nigdy nie wiesz ile go wchłonął panierowany kotlet na patelni.

Pamiętaj dieta to regularne, odpowiednio zbilansowane żywienie każdego dnia. Jeżeli będziesz przestrzegać ustalonych pór posiłków, nie podjadać między nimi, przyspieszysz swój metabolizm, czyli organizm będzie wydatkował dużo energii.

Jedzenie na diecie jest nudne i monotonne!

Nudzie na diecie mówimy stanowcze NIE! Na śniadanie nie musisz jeść ciągle jajek gotowanych na twardo. Jajka to tak naprawdę bardzo wdzięczny produkt spożywczy, na bazie którego można wyczarować niezwykłe frykasy. Ubij jaja, dodaj trochę szynki, szczypiorku i przygotuj puszysty omlet. A może zmiksuj białka jaj z serkiem wiejskim i płatkami owsianymi i usmaż na Canola Cooking Spray dietetyczne placuszki, które nawet zasmakują Twoim dzieciom! Jeszcze prostszym rozwiązaniem będzie przygotowanie naleśników proteinowych Protein Pancakes z Trec, które są zasobne w błonnik i proteiny, nie zawierają nadmiaru cukru. Do naleśników przygotuj ulubiony farsz na bazie chudego twarogu, jogurtu naturalnego, malin i GOTOWE!

Nie możesz patrzeć już na grillowanego fileta z kurczaka? Piersi drobiowe, po jajach, to kolejny doskonały produkt, który można połączyć niemal ze wszystkim. Zmiel mięso, dodaj do niego podsmażone pieczarki i cebulę, rozgniecione na jednolitą masę brokułu i całe jajo. Klopsiki gotuj lub smaż! I co? Proste prawda?

Jeżeli brak Ci pomysłów kulinarnych odsyłam do swojej książki „Body Logistic System”, w której znajdziesz masę dietetycznych inspiracji. Przekonasz się, jak wiele nowych pomysłów narodzi się w Twojej kuchni!

W czasie odchudzania zapominasz o wodzie…

Zawsze powtarzam paniom, z którymi współpracuję żywieniowo, że woda to najprostszy i najtańszy spalacz tłuszczu! Tkanka tłuszczowa nienawidzi wody! Jeżeli chcesz ją zaatakować użyj skutecznej broni – WODY. Wypijaj minimalnie 2,5 – 3 l wody ( do tego wliczaj także bezcukrowe ziołowe herbaty).

Czy jesteś świadoma, że częstą przyczyną braku efektów odchudzania jest zakwaszenie organizmu? Zakwaszony organizm nie będzie chciał pozbyć się tkanki tłuszczowej! A jak myślisz w jaki sposób najłatwiej odkwasić organizm? Już chcesz biec do apteki po jakąś magiczną recepturę odkwaszającą? Poczekaj chwilę. Zanim wydasz niepotrzebnie kasę, przekonaj się, jakie cuda może zdziałać woda, która obniża kwaśne pH. Najczęstszą przyczyną zakwaszenia, utrudniającego spadek wagi, jest deficyt wody!

Każdy dzień zaczynaj od szklanki wody, najlepiej z sokiem wyciśniętym z cytryny. Gdy czujesz wszechogarniającą ochotę na lody, watę cukrową zapij ją najpierw małą butelką wody. Czy wiesz, że organizmowi zdarza się pomylić pragnienie z głodem?

Jeżeli te przyczyny braku efektów diety pojawiają się w Twoim życiu postaraj się powoli je wyeliminować. Uzbrój się jednak w cierpliwość. Efekty wprowadzonych zmian nie pojawią się po 1 czy 3 dniach. Cierpliwe poczekaj 7-14 dni i przekonaj się o sile tych prostych zasad odchudzania.