$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Katarzyna Matella 22 maja 2018

Jak schudnąć z brzucha – 10 skutecznych sposobów

jak schudnąć z brzucha szybkoSkuteczne odchudzanie obwarowane jest wieloma czynnikami.

Wymienimy najważniejsze zasady, o których powinniśmy pamiętać chcąc trwale schudnąć z brzucha:

1. Chcąc schudnąć z brzucha trenuj go każdego dnia


Mięśnie brzucha to mięśnie posturalne, które pracują cały czas pełniąc funkcję stabilizującą. Wzmacniaj je każdego dnia, wystarczy systematyczna, poranna sesja trwająca 10 – 15 minut. Wykonując zwykłe spięcia czy unoszenia nóg i miednicy, pamiętaj o zachowaniu prawidłowej pozycji w ćwiczeniach.


2. Chcąc schudnąć z brzucha pamiętaj o zaokrągleniu pleców w trakcie wykonywania ćwiczeń na tę partię


Skuteczna praca mięśni brzucha wymaga zaokrąglenia pleców, szczególnie w odcinku lędźwiowym („koci grzbiet”). Nigdy nie wykonuj ćwiczeń na mięśnie brzucha z wyprostowanymi plecami. Mogą one zwiększać bolesność odcinka lędźwiowego kręgosłupa i prowadzić do przeciążenia mięśnia biodrowo – lędźwiowego.


jak schudnąć z brzucha skuteczne sposoby3. Upewnij się, czy wydęty brzuch nie wynika z źle ukształtowanej lordozy w odcinku lędźwiowym kręgosłupa


Wiele szczupłych pań nie jest zadowolonych z swojej sylwetki, gdyż jest ona szpecona przez nieestetyczny, wydęty brzuch. I tak naprawdę często brzuch w tym przypadku nie jest przesadnie otłuszczony. Staje się wystający w wyniku zbyt pogłębionej lordozy w odcinku lędźwiowym. I tutaj same ćwiczenia na płaski brzuch mogą okazać się niewystarczające. Poza tym, gdy będą wykonywane w sposób niepoprawny (bez zaokrąglenia pleców) mogą przyczynić się do pogłębienia tej anomalii. W tym przypadku chcąc schudnąć z brzucha należy wdrożyć odpowiednie ćwiczenia rozluźniające napięty mięsień prostownik grzbiety, które pozwolą złagodzić przesadną lordozę lędźwiową.


4. Chcąc schudnąć z brzucha wykonuj trening aerobowy


Chcąc schudnąć z brzucha koniecznie pomyśl o regularnym treningu aerobowym. Niech to będzie sesja na rowerku stacjonarnym, szybki marsz. Trening taki, jeżeli ma zaangażować tkankę tłuszczową powinien trwać 30 – 40 minut. Pamiętaj, że tłuszcz gromadzący się okolicach brzucha jest podatny na bodźce wysiłkowe, stąd chcąc schudnąć z brzucha nigdy nie rezygnuj z aktywności fizycznej. Decydując się na jakikolwiek trening pij zawsze wodę!


jak schudnąć z brzucha skuteczne metody5. Chcąc schudnąć z brzucha pij wodę


Woda to wróg nr 1 tłuszczu, który należy do tkanek o najmniejszej zawartości wody. Woda pozwala rozbić zbite struktury tłuszczowe, dzięki czemu organizm może zacząć wykorzystywać je w celach energetycznych (spalanie).


6. Chcąc schudnąć z brzucha pamiętaj, że organizm człowieka stworzony jest do regularnego jedzenia


Naucz się regularnego spożywania posiłków. Jedzenie nieplanowane prowadzi do wahań poziomu cukru, stymuluje bardzo apetyt i w prosty sposób prowadzi do przejadania. Jednorazowe przyjęcie dużej ilości pokarmu będzie tylko rozpychać żołądek, w wyniku czego brzuch stanie się wydęty.


jak schudnąć z brzucha7. Chcąc schudnąć z brzucha zacznij jeść więcej białka


Białko to przyjaciel odchudzania. Z metabolizmem tego składnika pokarmowego organizm ponosi największe wydatki energetyczne, stąd sprzyja on powstawaniu ujemnego bilansu energetycznego, którego zaistnienie zmusza organizm do naruszenia depozytu tłuszczowego.
Jeżeli szukasz urozmaicenia w diecie wprowadź do diety smaczną odżywkę białkową np. Whey 100 firmy Trec Nutrition, na bazie której możesz wyczarować, bezpieczne, niskokaloryczne słodkie posiłki.


8. Chcąc schudnąć z brzucha uważaj na węglowodany, produkty „light” i „fit”


Głównym winowajcą gromadzenia tkanki tłuszczowej są węglowodany, a dokładnie ich nadmiar. Często wpadamy w pułapkę marketingową produktów z linii „light”, „fit”. Owszem ich kaloryczność jest obniżona, i najczęściej wynika z eliminacji tłuszczu. Niestety miejsce kalorycznego tłuszczu zajmują węglowodany, które w nadmiarze prowadzą do wahań cukru i stymulowania lipogenezy. Jeżeli chcesz schudnąć z brzucha zacznij czytać etykiety produktów, ich składy. Cukier, proste węglowodany (także pod postacią syropu glukozowo – fruktozowego) są niemal wszędzie, a to one właśnie uniemożliwiają schudnięcie z brzucha.


9. Chcąc schudnąć z brzucha nasil przemiany termiczne w okolicach brzucha


Efektywnie spalanie tkanki tłuszczowej, szczególnie tej z okolic brzucha, to także intensyfikacja procesów termogenezy, czyli produkcji ciepła. Gdy chcesz schudnąć z brzucha warto na czas treningu zakładać Trec Slimming belt, który zwiększy zaangażowanie tkanki tłuszczowej tych okolic.
Innym sposobem na zwiększenie wydatków energetycznych organizmu związanych z termogenezą jest stosowanie spalaczy tłuszczu z grupy termogeników. Suplementy typy Clenburexin, Redexx wydatnie podkręcą termogenezę nawet wtedy gdy nie będziesz trenować!


10. Wykorzystaj działanie lipotropowe spalaczy tłuszczu


Lipotropy to substancje stymulujące proces emulgacji tłuszczu, czyli rozbijania go na setki małych elementów. Ich wpływ będzie analogiczny w tym względzie do działania wody. Dzięki tym spalaczom, tłuszcz staje się łatwiejszym substratem energetycznym, który może zostać spalony. Przyjmując porcję Fat Transporter, suplementu firmy Trec Nutrition, 3 razy dziennie z posiłkami, ułatwisz organizmowi procesy lipolizy.