DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Katarzyna Matella 23 lipca 2019

Proste i łatwe zasady odchudzania dla kobiet

W tym poście przedstawię dwie najważniejsze zasady odchudzania, których wprowadzenie w życie będzie wymagało od kobiet najmniej trudu. W skutecznym odchudzaniu bowiem wcale nie chodzi o utrzymanie katorżniczego trybu życia. Zacznij od mały rzeczy, zmiany drobnych nawyków – to będzie dobry początek do trwałej zmiany stylu życia, który pozwoli Ci wypracować upragnioną sylwetkę.

Pierwsza zasada odchudzania – wykorzystuj każdą okazję w ciągu dnia do spalania kalorii

Najważniejszą zasadą odchudzania jest utrzymanie ujemnego bilansu kalorii. Oznacza to, że ilość wydatkowanych kalorii musi przewyższać tę, którą przyjmujemy wraz z pożywieniem. Spokojnie, nie będę tutaj przytaczać skomplikowanych równań, wyliczeń, gdyż jestem świadoma, że większość kobiet dziś jest zapracowana i nie ma na to zwyczajnie czasu. Pamiętaj: im więcej kalorii spalisz, tym mniej organizm zdoła ich zamienić w tłuszcz. Jeżeli ilość wydatków kalorycznych  przekroczy pobór kalorii – właśnie spalasz nienawidzony tłuszcz!, Te proste zasady odchudzania wymagają od Ciebie jednego – konsekwencji, bez której nie mam mowy o skutecznym odchudzaniu.

Oto kilka prostych sposobów na spalanie kalorii:

Wchodź po schodach, przejdź 2 przystanki tramwajowe, wykonaj minimum 5000 kroków dziennie…

Proponuję żeby co dzień wykorzystać każdą okazję do tego, żeby spalać kalorie. Niedawno mieszkałam na 4 piętrze w bloku bez windy. Na początku wpadałam w szał, gdy zapomniałam czegoś z auta. Potem pomyślałam „przecież rytmiczny marsz na 4 piętro to świetny trening dla nóg i pośladków i kilka spalonych kalorii!”. Od tej pory zawsze z uśmiechem biegłam po zapomnianą torbę czy inną rzecz do samochodu.

Jesteś po spontanicznej wizycie u przyjaciółki oraz nadliczbowych lodach z czekoladą? No cóż przysłowiowe mleko się rozlało ….  kalorie zostały przyjęte. Możesz jednak zminimalizować skutki tego wyskoku żywieniowego  – może marsz na 11 piętro?

Bardzo popularne dziś są różne sportowe aplikacje telefoniczne. Niedawno sprezentowałam mamie smartfona. Na początku była niezadowolona bo obsługa nowego urządzenia wymagała od niej nauki. Gdy odkryła aplikację liczącą kroki stała się jej niewolnikiem. Gdy nie wykona swojego minimum, czyli 5000 kroków dziennie, ubiera się i idzie po „mleko” do sklepu.

Spożywaj więcej chudego białka

To bardzo prosta zasada odchudzania dla kobiet. Częstym błędem żywieniowym, który prowokuje kumulowanie zbędnej tkanki żywieniowej jest nadmiar spożywanych węglowodanów (pieczywo, kasze, ryże…). Jeżeli dotychczas Twoja dieta bazowała na bułeczkach, płatkach, owocach wyeliminuj ich część i zastąp chudym białkiem np. białkami jaj, twarogiem, mięsem z fileta piersi kurczaka/indyka. Białko to składnik pokarmowy, którego trawienie i przyswajanie to ogromny koszt energetyczny (czyli organizm musi spalić dużą ilość kalorii). Zamiast miski makaronu z sosem bolognese  proponuję więc połowę porcji makaronu i 100 g zmielonego kurczaka doprawionego aromatycznymi ziołami. Miska musli z jogurtem to dobry początek dnia dla Ciebie? Niestety myślę, że niekoniecznie. Zamiast tego proponuję połowę mniej płatków i jogurtu, dodać 100 g rozdrobnionego chudego twarogu rozmieszanego z odrobiną mleka i kilka świeżych borówek. Jeszcze prostszym i łatwiejszym sposobem na uzupełnienie deficytowego białka w codziennym żywieniu może być odżywka białkowej np. Booster Whey Protein. Porcja tego produktu zmieszana z mlekiem  i płatkami oraz odrobiną masła orzechowego bez cukru Peanut Butter Smooth to nie tylko pełnowartościowy posiłek ale także zarazem pyszny deser, który zaspokoi doskwierającą w czasie odchudzania ochotę na słodkie co nie co.

I jak czy ta prosta zasada odchudzania dla kobiet  zwiększająca sumę wydatków kalorycznych w ciągu dnia jest uciążliwa? Więcej ruchu poprawi dotlenienie organizmu i mózgu co pomoże czuć się rześko w ciągu dnia. Ograniczenie ilości węglowodanów na rzecz białka spowoduje, że nie będzie dopadać Cię uciążliwa senność a uczucie sytości nie zakończy się w godzinę po posiłku.

Było o prostych sposobach na zwiększenie wydatków kalorii, to teraz jak je oszczędzać.

Druga zasada odchudzania – oszczędzaj kalorie w kuchni

Najbardziej tuczącym składnikiem pokarmowym jest tłuszcz, którego gram dostarcza aż 9 kcal (białko i węglowodany dostarczają 4 kcal). To często zbyt duża dawka oleju czy innego tłuszczu powoduje, że pozornie dietetyczne danie staje się prawdziwą bombą kaloryczną. Załóżmy, że chcesz usmażyć filet z piersi kurczaka, bo na grillowanego nie możesz już patrzeć. Jeżeli użyjesz do tego celu 15 g oleju (nieco ponad 1 łyżka) danie będzie liczyło o 135 kcal więcej. Tego samego kurczaka można jednak usmażyć na patelni, którą posmarujesz delikatnie tłuszczem za pomocą pędzelka (tym sposobem zużyjesz tylko jakieś 5 g oleju – oszczędzasz 90 kcal).  Jeszcze oszczędniej będzie gdy wykorzystasz  Canola Cooking Spray czyli niskokaloryczny olej w aerozolu (oszczędzisz ponad 100 kcal!) Inny przykład: masło na pieczywie możesz zastąpić samodzielnie przygotowanym masłem na bazie awokado. 100 g masła zawiera średnio 80 g tłuszczu podczas gdy awokado około 16-18!.

Wprowadzenie tej zasady odchudzania wcale nie musi oznaczać eliminacji z diety ulubionych produktów. Jesteś na diecie od 3 tygodniu i śnisz niemal o maśle czekoladowym? A kto powiedział, że nie możesz go jeść? Oczywiście musisz być świadoma po jaki produkt sięgasz, jaki jest jego skład. Wybierając dobre masło orzechowe szukaj takiego bez dodatku utwardzonego oleju palmowego, cukru (zachęcam do czytania składów produktów). Na przykład Booster Pretein Cream to obłędnie pyszny krem czekoladowym o bardzo obniżonej zawartości przyswajalnych węglowodanów, wysokim stężeniu białka.

Ta zasada odchudzania dla kobiet zakłada również przemycanie w posiłkach jak największej ilości niskowęglowodanowych i zarazem wysokobłonnikowych dodatków, głównie warzyw. Postaraj się żeby w każdym posiłku było jak najwięcej: pomidorów, ogórków, rzodkiewki, kalafiora, sałaty, papryki… Doskonale wypełniają one żołądek (czyi sycą) i są bardzo niskokaloryczne. Zamiast ogromnej porcji ziemniaków, kaszy czy frytek na talerz nałóż więcej tych warzyw i tym sposobem oszczędzisz kolejne kalorie.

To gadanie o kaloriach wydaje Ci się nudne? Uzmysłów sobie, że wystarczy iż każdego dnia zjesz tylko około 150 kcal więcej niż wskazuje Twoje zapotrzebowanie kaloryczne i po roku możesz już ważyć kilka kilogramów więcej. Oszczędzić w diecie 150 kcal lub spalić je w czasie dowolnej aktywności jest bardzo proste – więc do dzieła!