Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Ashwagandha
31 Odżywki i suplementy

Witaminy i minerały

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Zredukuj kortyzol i wesprzyj spalanie tkanki tłuszczowej

ASHWAGANDHA 800

(5)
35,00 zł

Kompleks witamin i minerałów dla sportowców wzbogacony o ekstrakty roślinne

BELTOR - VITA PUNCH

Od 25,00 zł

Czy warto wspomagać trening dodatkowymi witaminami?


Trening koniecznie należy wspierać witaminami i minerałami z dwóch ważnych powodów:
- Regularna aktywność fizyczna, wiążąca się z intensyfikacją metabolizmu, zwiększa zapotrzebowanie na witaminy i minerały, które zaangażowane są w wiele procesów metabolicznych.
- Nigdy nie możemy być pewni, czy naturalna żywność dostarcza prawidłową ilość witamin i minerałów. Owszem codzienna dieta zawiera ich pewną pulę, ale będzie ona wystarczająca dla ciężko trenującego organizmu, który wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na nie. Dieta jest źródłem witamin i minerałów, ale procesy kulinarne, technologiczna obróbka żywności, niszczą sporą ich pulę. Dla przykładu temperatura pasteryzacji wynosi ponad 80 stopni. Zabójcza dla większości cennych witamin jest ta sięgająca powyżej 60 stopni. Z tego względu będąc osobą aktywną fizycznie należy wspomóc swój organizm preparatem będącym źródłem witamin i minerałów. 

Które witaminy pomagają przy intensywnym treningu? 

Witaminy i minerały mają specyficzne, przypisane funkcje w organizmie. W przypadku regularnych treningów powinniśmy docenić je szczególnie z następujących względów:
- Witaminy pełnią funkcje enzymów lub koenzymów wszechstronnie zaangażowanych w metabolizm – np. witamina B complex
Witaminy z grupy B są bardzo zaangażowane w przemiany tłuszczy, węglowodanów, białek, wpływają na wysiłkowe procesy energetyczne. Dieta ciężko trenujące sportowca powinna być wsparta przynajmniej 2 porcjami witaminy B complex. Bez witaminy B1 organizm nie będzie w stanie zarządzać gospodarką węglowodanową. Z kolei deficyt witaminy B6 odbije się niekorzystnie na gospodarce białkiem.
- Witaminy chronią przed wolnymi rodnikami (ochrona antyoksydacyjna)– Witamina C strong, Witamina C + lizyna
Im więcej trenujesz, tym więcej w organizmie powstaje wolnych rodników. Wolne rodniki to małe cząsteczki, które mogą wyrządzić w organizmie wiele szkód, doprowadzając do rozwoju wielu współczesnych chorób, utrudniając regenerację. Każdy, ciężko trenujący powinien zadbać o skuteczną ochronę antyoksydacyjną. Porcję witaminy C strong należy koniecznie uwzględnić po treningu, gdy w organizmie dosłownie szaleją hordy niszczycielskich, wolnych rodników.
- Witaminy wpływają na odporność organizmu, biorą udział w budowie kości – witamina D3 K2
Deficyt promieni słonecznych powoduje, że coraz więcej osób, szczególnie regularnie uprawiających aktywność fizyczną, cierpi na niedobór witaminy D3. Deficyt witaminy D 3 prowadzi do zmniejszenia wytrzymałości kości, powoduje ich kruchość. Owszem na treningu pracują mięśnie, jednak one bez równie silnych kości, których kondycja zależy od witaminy D 3, nie będą w stanie funkcjonować i stawiać czoła wymaganiom treningowym!
- Minerały regulują gospodarkę wodno – elektrolitową organizmu np. Mega mineral Pack
Prawidłowe przewodnictwo nerwowo – mięśniowe, utrzymanie nawodnienia organizmu to podstawa możliwości wysiłkowych organizmu. Bez właściwej podaży magnezu, potasu, sodu i wapnia organizm nie będzie w stanie stawić czoła ciężkiemu wysiłkowi, szczególnie długotrwałemu.

Czy stosowanie dodatkowych witamin działa od razu? 

Stosowanie witamin i minerałów może nie powoduje natychmiastowych odczuć jak pompa mięśniowa przy stosowaniu AAKG czy wzrost siły jaki towarzyszy suplementacji kreatyną. Często jest jednak jest tak, że dbamy o wszechstronną regenerację organizmu, zapewnimy dowóz najlepszej klasy białek, staranie dobieramy źródła tłuszczu w diecie, zapominając, że przemiany wszystkich makroskładników pokarmowych, energetyka wysiłkowa zależą od podaży witamin i minerałów!
Co z tego, że przyjmujesz najwyższej klasy aminokwasy jak w organizmie brakuje witaminy B6, która warunkuje ich prawidłowe przemiany? Co z tego, że budując masę mięśniową zwiększyłeś ilość zjadanych węglowodanów skoro w organizmie brakuje witaminy B 1, która odpowiada za ich metabolizm? Co z tego, że dbasz o rozwój mięśniowy, gdy zapominasz o swoich kościach, które nie będą dobrze funkcjonować bez witaminy D3?

Sprawdź najpopularniejsze witaminy i minerały: Multiwitaminy, Ashwagandha, Resveratrol, Spirulina, kwas ALA, witamina D3, witamina K, witamina c, magnez.