Ustaw kierunek malejący

Twój wybór:

  1. Usuń ten produkt Witamina C
31 Odżywki i suplementy

Witamina C

  • Kategorie
  • Filtruj/Sortuj

Formuła witaminowa dla wymagających sportowców

CROSSTREC VITAL BOX

(4)
Od 3,00 zł

Witamina C w proszku

VIT. C + LYSINE

(5)
30,00 zł

Silna witamina C

VIT. C STRONG 500

(5)
Od 19,00 zł

Kompleks witamin i minerałów dla sportowców wzbogacony o ekstrakty roślinne

BELTOR - VITA PUNCH

Od 25,00 zł

Witamina C jest często reklamowana jako panaceum podawane w celu zmniejszenia objawów przeziębienia? Czy jednak działa w ten sposób?

Witamina C - panaceum na przeziębienia?

Okazuje się, witamina C nie jest w stanie zmniejszyć częstości przeziębień u ludzi zdrowych. Jednak, jeżeli przyjrzymy się sportowcu, który uzupełnia witaminę C, ryzyko wystąpienia przeziębienia spada o połowę. Dodatkową dawka witaminy C jest w stanie zmniejszyć czas trwania przeziębienia o 8-14% w dowolnej populacji, gdy jest przyjmowana jako codzienny środek zapobiegawczy lub na początku przeziębienia. Chociaż uważa się, że suplementacja witaminy C w wysokiej dawce (5-10 g dziennie) jest bardziej skuteczna, potrzebne są dalsze badania w celu ustalenia dokładności tego stwierdzenia.

Witamina C może być zarówno antyoksydantem, jak i prooksydantem, w zależności od potrzeb organizmu. Mechanizm ten pozwala mu na pełnienie różnych funkcji w ciele.

Witamina C pochłania wolne rodniki w ustroju. Jest często stosowany jako lek porównawczy w badaniach nad przeciwutleniaczami. Struktura witaminy C pozwala jej oddziaływać na ludzki mózg, niosąc pomoc w zaburzeniach neurologicznych i depresyjnych, a także oddziaływać na trzustkę i modulować wyrzut kortyzolu w nadnerczach. Właściwości przeciwutleniające oznaczają, że witamina C zapewnia działanie neuroprotekcyjne i zwiększa przepływ krwi, chroniąc jądra i to nie tylko jądra komórkowe przed stresem oksydacyjnym, witamina C może również pomagać w zachowaniu poziom testosteronu, którego poziom kurczy się wraz z wiekiem.

Witamina C - Niedobór, nadmiar, dla kogo korzystna?

Całkowity brak witaminy C prowadzi do szkorbutu.

Witamina C w większych pojedynczych dawkach nie jest toksyczna, jednak spożywana w większych ilościach przez dłuższy czas u niektórych ludzi, może się przyczyniać do powstawania kamieni w nerkach i częstszego oddawania moczu.

Należy pamiętać, że zapotrzebowanie na witaminę C wzrasta pod wpływem stresu. Jest również większe u starszych osób, osób palących papierosy oraz alkoholików.

Sprawdź popularne katagorie witamin: witamina d3

Źródło artykułu o witaminie C

https://dieta.mp.pl/zasady/63300,witamina-c

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/2507689/

https://examine.com/supplements/vitamin-c/