DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 12 lipca 2019

AAKG – kiedy i dlaczego warto je stosować?

Jeśli chodzi o suplementację AAKG w sportach siłowych czy sylwetkowych, to najlepszą opcją będzie stosowanie przed treningiem. Głównie z uwagi na fakt, że jest to stabilniejsza forma aminokwasu argininy, powodującej wzrost produkcji tlenku azotu (NO). Efektem rozszerzenia światła naczyń, na skutek działania AAKG i wzrostu poziomu NO, jest zwiększenie przepływu krwi, tlenu oraz składników odżywczych do mięśni. Przekłada się to na lepszą regenerację i warunki wzrostowe. W skrócie, więcej tlenku azotu, to większe i silniejsze mięśnie.

Ponadto, stosowanie suplementu AAKGA wpływa pozytywnie na wydzielanie czy aktywność niektórych hormonów anabolicznych i regeneracyjnych, takich jak np. IGF-1 (insulinopodobny czynnik wzrostu) oraz GH (hormon wzrostu). To z kolei działa korzystnie na czynniki transkrypcyjne i syntezę białek, doprowadzając do wzrostu beztłuszczowej masy ciała.

Warto nadmienić, że AAKG czy inne boostery tlenku azotu z powodzeniem można wykorzystać również po zakończeniu treningu. Arginina przekształcana jest do poliamidów zwiększających mnożenie komórek. Dotyczy to także komórek satelitarnych, pełniących niebagatelną rolę w mechanizmie odnowy mięśniowej. W sportach walki AAKG jest stosowane po zakończeniu treningu, jako suplement regeneracyjny, aniżeli przed wysiłkiem (tutaj bardziej może przeszkadzać ze względu na wywoływanie „pompy mięśniowej”).