DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 12 lipca 2019

Beta alanina – wykorzystanie w różnych dziedzinach sportu

Beta alanina jest popularnym suplementem, ograniczającym skutki zmęczenia i opóźniającym jego występowanie. Pozytywnie wpływa na możliwości wysiłkowe, zatem dość chętnie stosowana jest w różnych dyscyplinach sportu, zależnie od celu.

beta alanina

Czym jest Beta Alanina?

Beta alanina jako samodzielny suplement lub dodatek do bardziej złożonych mieszanek, najczęściej stosowana jest przed wysiłkiem fizycznym. Głównie z uwagi na fakt, że jest prekursorem karnozyny, będącej związkiem o właściwościach odkwaszających. Szczególną popularność zyskała wśród osób uprawiających sporty siłowe czy sylwetkowe. Im ciężej ćwiczymy, tym większy rozpad cząsteczek ATP, a także bardziej nasilona koncentracja jonów hydroniowych (cząsteczki kwasowe). Efektem tego jest większe zakwaszenie i zaburzona równowaga kwasowo – zasadowa, co znacznie utrudnia uzyskiwanie pożądanych rezultatów wysiłkowych. Beta alanina wpływa na produkcję karnozyny, będącej swoistym buforem śródmięśniowym, dzięki któremu zmęczenie następuje o wiele później. My natomiast możemy wykonać jeszcze kilka powtórzeń, bardziej stymulujących mięśnie.

Po co stosować Beta Alaninę?

Suplementacja beta alaniną sprawdza się też doskonale jako sposób na podniesienie efektywności oraz wydajności treningowej w innych dyscyplinach sportu – nie tylko w ramach dyscyplin siłowych czy sylwetkowych. Karnozyna jako peptyd buforujący spadek odczynu pH znajduje się we wszystkich typach włókien mięśniowych. Niemniej jednak największe stężenia związku odnotowuje się we włóknach szybkokurczliwych typu II. Co z kolei oznacza, że suplement będzie się świetnie sprawdzał np. w dyscyplinach szybkościowo – siłowych (sporty sprinterskie) czy tam, gdzie w grę wchodzi tak zwana adaptacja mieszana (np. sporty walki). Wszak, stosowanie beta alaniny nie tylko wpływa na opóźnienie wystąpienia zmęczenia, ale również na poprawę zarówno wytrzymałości, jak i wydolności (tlenowej i beztlenowej). Należy pamiętać, że wiele zależy od dawki, organizmu i okoliczności towarzyszących.