DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 4 czerwca 2019

Białko WPC vs białko jaj

bialkoOdżywki białkowe są podstawowymi suplementami, bez względu na cel treningowy. Ich zadaniem jest przede wszystkim uzupełnienie braków w diecie i utrzymanie optymalnego bilansu proteinowego. Nie wspominając o wsparciu regeneracji, zabezpieczeniu włókien mięśniowych przed katabolizmem i nasilaniu syntezy białek. Trzeba jednak wiedzieć w jakich okolicznościach przyjmować dane odżywki, gdyż różnią się nie tylko zawartością poszczególnych aminokwasów, ale również czasem i stopniem wchłaniania.

Białko WPC vs białko jaj

białko serwatkowe

Odżywki WPC (tzw. koncentraty) są najczęściej wybierane przez adeptów siłowni. Nie ma się czemu dziwić, bo nie dość, że wspierają zarówno dietę, jak i rezultaty treningowe, to jeszcze są znacznie tańsze niż np. WPI (izolaty) czy WPH (hydrolizaty). Im wyższa wartość biologiczna (BV) białka, tym białko lepiej może zostać wykorzystane przez nasz organizm. W przypadku WPC wartość biologiczna jest równa 104. Odżywki tego typu cechują się stosunkowo wysoką zawartością aminokwasów, w tym egzogennych, których nie jesteśmy w stanie syntetyzować samodzielnie. Koncentraty zawierają proteiny pochodzące z mleka. Cechują się szybkim czasem wchłaniania i przyswajania, dzięki czemu dość szybko możemy zareagować na aktualne potrzeby organizmu (choćby, jeśli chodzi o wsparcie regeneracji po zakończeniu treningu).

białko odżywkaOdżywki bazujące na białku jaj (albumina) zaliczane są do źródeł protein o nieco wolniejszym czasie wchłaniania. Dzięki czemu aminokwasy są uwalniane wolniej i dostarczane, między innymi do mięśni, w dłuższym okresie czasu. Są bardzo bogate w aminokwasy rozgałęzione (BCAA), a także w argininę, glicynę i alaninę. Uważane są za kompletne pod względem puli aminokwasów.

Zależnie od potrzeb i celu możemy skorzystać z różnych odżywek białkowych. Należy mieć jednak na uwadze ich czas trawienia oraz wchłaniania, co pozwoli na wykorzystanie ich pełnego potencjału. Wszystko zależy od czasu i okoliczności, w których się znajdujemy. Do trawienia WPC dochodzi po około 30-tu minutach od przyjęcia, zaś do pełnego przyswojenia po średnio 1,5h. Z kolei białka jaj trawią się i są przyswajane o wiele wolniej od koncentratu. Czas absorbcji to nawet 3h.Stosując około treningowo, w ramach uzupełnienia diety oraz dodając do posiłków, warto mieć to na względzie i dostosować czas przyjęcia do potrzeb.