DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 10 czerwca 2019

Jak często i kiedy powinniśmy sięgać po odżywki białkowe?

Odżywki białkowe to suplementy, których głównym zadaniem jest uzupełnianie braków w diecie. Dzięki swoim właściwościom wspierają nas w realizacji celów treningowych. Warto jednak wiedzieć co nie co o dawkowaniu.

odżywki białkowe trec

Po co stosować odżywki białkowe?

Zacznijmy od tego, że odżywki białkowe są codziennym wsparciem i zaliczają się niejako do suplementów uniwersalnych, stałych. Przy podwyższonej aktywności fizycznej, organizm nie tylko wyraża zwiększone zapotrzebowanie na elementy witaminowo – mineralne, ale również na składniki pokarmowe, w tym proteiny. Tym bardziej, że dość niedostateczne ilości białka w diecie są dość częstym zjawiskiem. Idąc tym tropem, nasuwa się prosty wniosek: odżywki białkowe należy stosować zgodnie z potrzebami, do posiłków lub około treningowo. W ekstremalnych sytuacjach, można stosować również w przypadku dłuższych przerw między posiłkami, albo jako dodatek / zamiennik posiłku. Tym bardziej, że znacznie łatwiej jest o źródła energii, aniżeli dobre jakościowo źródła budulca.

odżywki białkowe

 Kiedy stosować odżywki białkowe?

Jeśli brakuje białka w diecie, to śmiało można je dołożyć do posiłku lub zastosować z samego rana, co jest często stosowane w dniach wolnych od ćwiczeń. W dni treningowe najczęściej sięga się po odżywki białkowe w czasie około treningowym, czyli przed i/lub po wysiłku. Jest to dobrym pomysłem szczególnie po zakończeniu sesji ćwiczeń, gdyż białko w takiej formie (np. WPC, WPI czy WPH) dość szybko ulega trawieniu i rozbiciu do aminokwasów, które następnie odżywiają mięśnie. Dochodzi wówczas do nasilenia procesów anabolicznych, znacznego ograniczenia wzmożonej degradacji (katabolizm) oraz aktywacji mechanizmu regeneracyjnego. Ponadto, białko w formie odżywki nie obciąża w takim stopniu przewodu pokarmowego.

Warto jednak mieć na uwadze, że suplement jest dodatkiem do diety, a nie zamiennikiem posiłków. Szczególnie, że produkty uważane za dobre źródła białka (np. mięso czy jaja) nie zawierają wyłącznie protein, a również inne składniki, przydatne organizmowi do optymalnego funkcjonowania.

Zależnie od przyjętego systemu odżywiania i potrzeb, wystarczające może się okazać stosowanie odżywki wyłącznie w dni treningowe (np. po wysiłku).