DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

Dostawa Kontakt

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
18 czerwca 2018

Spirulina – 10 korzyści regularnego spożywania

Czym jest spirulina

Spirulina to niebiesko – zielona alga, która w ostatnim czasie została zaliczona do grupy super food, czyli produktów spożywczych posiadających wyjątkowe właściwości odżywcze. Spirulina zawiera duże ilości chlorofilu, który odpowiada za jej intensywną barwę. Chlorofil pozwala roślinom na bazie dwutlenku węgla, minerałów oraz promieni słonecznej wytwarzać energię, której potrzebują do życia. Produktem „ubocznym” chlorofilu jest tlen, którego z kolei my ludzie potrzebujemy do życia.

Zawarty w spirulinie chlorofil wykazuje działanie antybakteryjne, przeciwwirusowe, odkwaszające na organizm człowieka. To jednak tylko wycinek wyjątkowych prozdrowotnych właściwości spiruliny.

Spirulina – właściwości i zastosowanie

Spirulina to prawdziwe bogactwo witamin i minerałów. Zawiera ona duże ilości witaminy A, K1, K2, B12, żelaza, manganu oraz chromu.  Dla przykładu porcja 3 g spiruliny dostarcza 2800% więcej beta – karotenu niż marchewka, 3900 % więcej żelaza niż szpinak, 280% więcej antyoksydantów jak jagody. Co ciekawe spirulina charakteryzuje się większym stężeniem białka jak tofu, gdyż proteiny stanowią aż 60% składu tej algi. Na dodatek jest to białko pełnowartościowe, czyli posiada zbilansowaną formułę wszystkich aminokwasów egzogennych. Możliwości zastosowania spiruliny są tak szerokie, że ograniczymy się do wymienienia tylko tych najważniejszych:

- Spirulina chroni przed zatruciem metalami ciężkimi, szczególnie arsenikiem, rtęcią. Moc oczyszczająca spiruliny wynika z wysokiej zawartości chlorofilu.  

- Spirulina przywraca prawidłową równowagę  kwasowo – zasadową. Spirulina wpływa na organizm alkalizująco, czyli zmniejsza zakwaszenie, które jest obecnie ogromnym problemem zdrowotnym

- Spirulina chroni przed zakażeniem pasożytniczymi grzybami candida, które bytują w układzie pokarmowym człowieka.  

- Spirulina wspiera układ odpornościowy – zwiększa produkcję przeciwciał, działa antyzapalnie, chroni przed chorobami przewlekłymi a nawet rakiem.

- Spirulina chroni serce – obniża ryzyko zawałów.

- Spirulina zwiększa poziom energetyczny organizmu, dzięki czemu także sprzyja odchudzaniu. Zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej następujące w efekcie regularnego spożywania spiruliny dokonuje się również przez jej oczyszczający wpływ na układ pokarmowy, działanie odkwaszające.

- Spirulina chroni przed chorobami zatok.

- Spirulina obniża ciśnienie krwi.

- Spirulina obniża poziom złego cholesterolu.

Potencjał prozdrowotny spiruliny spowodował, że zaczęto stosować ją w kuchni oraz jako suplement diety.

Spirulina – jak stosować

Spirulina dostępna jest w formie proszku lub tabletek. Proszek możemy dodawać np. do szejków, dań, past kanapkowych, sosów sałatkowych. Jednak nie wszystkim odpowiada rybi posmak spiruliny. Wówczas, chcąc czerpać korzyści z tego rodzaju super food, warto sięgnąć po suplement, który będzie zawierał wyciąg z spiruliny np. Spirulina firmy Trec Nutrition.  Wysoką przyswajalność spiruliny w tym produkcie zapewnią zawarte w kapsułce: olej sojowy i lecytyna. Porcję spiruliny warto przyjmować przynajmniej 3 razy dziennie, bezpośrednio po posiłkach.