DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
5 czerwca 2018

Dieta Kopenhaska – jadłospis

Główne zasady diety Kopenhaskiej

Dieta Kopenhaska to jedna z diet odchudzających. Jest ona określana również jako dieta trzynastodniowa gdyż wprowadzana jest na 13 dni. Dieta kopenhaska jest bardzo restrykcyjna i zakłada ogromne ograniczenia kaloryczne. Dietę kopenhaską, z uwagi na obniżoną pulę kalorii, można przeprowadzać jedynie 2 razy w roku. W czasie diety kopenhaskiej musimy spożywać posiłki tylko zgodne z jadłospisem, rozpisanym na każdy z 13 dni trwania kuracji odchudzającej.

W czasie diety kopenhaskiej zalecane jest wypijanie minimum 2 litrów wody na dzień, dozwolona jest czarna kawa.  Jadłospis diety kopenhaskiej rozpisany jest na 3 posiłki dziennie, które spożywane są w ściśle zaplanowanych godzinach. Śniadanie spożywane jest tuż po wstaniu, obiad do godziny 14, zaś kolacja nie następuje później niż o godzinie 18. W czasie realizacji diety kopenhaskiej zabronione jest spożywanie jakikolwiek przekąsek pomiędzy posiłkami.

Jadłospis w diecie kopenhaskiej

W diecie kopenhaskiej dominują chude mięsa i ryby, jaja, warzywa. Zabroniona jest podaż soli pod jakąkolwiek postacią. W większość dni diety kopenhaskiej na śniadanie przewidywana jest zazwyczaj szklanka kawy z porcją cukru (10g), w niektóre dni wzbogacona o grzankę.

Na obiad w diecie kopenhaskiej przewidywana jest zazwyczaj porcja chudego mięsa (około 150 – 200g) jak: filet z piersi kurczaka lub indyka, wołowina lub chude ryby (filet z dorsza, soli, pstrąga) z dużą ilością warzyw z dodatkiem zdrowych tłuszczy (np. oliwa extra vergine lub olej lniany). Zamiennie na obiad w czasie diety kopenhaskiej można także serwować jaja lub serek wiejski light. W posiłkach obiadowych diety kopenhaskiej nie ma ryżu czy chleba, często za to dozwolone jest spożycie owocu jak: jabłko, grejpfrut, ananas. Kolacje w diecie kopenhaskiej zbliżone są do obiadów, z wyłączeniem owoców.

Czy dieta kopenhaska jest skuteczna?

Dieta odchudzająca jest skuteczna wówczas, gdy prowadzi do trwałego ubytku masy ciała. Niestety każda dieta, jak na przykład dieta kopenhaska, która zakłada tylko krótkotrwałą zmianę jadłospisu, może prowadzić do efektu jo-jo. Zdrowa i efektywna dieta odchudzająca powinna prowadzić do trwałej zmiany nawyków żywieniowych, stając się elementem codziennego stylu życia. Dieta kopenhaska przestrzegana jest tylko przez okres 13 dni, co oznacza, że po tym czasie wraca się do starych nawyków, które mogą szybko odbudować utracone kilogramy. Według naszej opinii każda dieta bardzo ubogokaloryczna stymuluje głód, powodując spowolnienie metabolizmu. Dotyczy to szczególnie diety kopenhaskiej, w czasie której można jeść tylko 3 posiłki  na dodatek nie później niż o 18 godzinie. Dieta kopenhaska może być niebezpieczna dla osób z problemami w zakresie glikemii, chorych na cukrzycę II typu.

Efektywność diety kopenhaskiej można podnieść przez stosowanie spalaczy tłuszczu z grupy termogeników. Szczególnie polecane będą te zawierające kwas chlorogenowy (ECG) tłumiący apetyt  jak np. suplement Redexx.