DARMOWA DOSTAWA → od 50 zł

570-702-570 MESSENGER

$module: mpblog
$controller: index
$action: post
Trec Team 25 lipca 2019

Dieta na masę – co robić, aby się za mocno nie zatłuścić?

Dieta na mase - podstawy

Dieta na mase - Podstawą jest skomponowanie diety na masę, zgodnej z potrzebami i stanem organizmu. Należy przy tym pamiętać, że zdrowie jest fundamentem każdego celu sylwetkowego. Przykładowo, problemy z tarczycą odbijają się negatywnie na gospodarce hormonalnej, a zatem i samopoczuciu, budowaniu jakościowe masy mięśniowej czy redukowaniu tkanki tłuszczowej. Podobnie, jeśli chodzi o zaburzenia glikemii.

Pierwszy krok w diecie na mase

Dieta na mase - Pierwszym krokiem powinno być ustalenie współczynnika aktywności fizycznej i somatotypu. Następnie określenie zapotrzebowania kalorii w stosunku do ich wydatkowania. W celu budowania masy mięśniowej, powinno się ustalić nadwyżkę kaloryczną (odwrotnie niż w przypadku redukowania tłuszczu zmagazynowanego). Niemniej jednak nie powinna ona być zbyt duża (zależnie od metabolicznego typu budowy i aktywności fizycznej).

Jeśli opieramy swoją dietę na masę o węglowodany, stanowiące główne źródło energii, to powinno się stawiać na dobrej jakości produkty i przede wszystkim cukrowce złożone. Wspomniane węglowodany złożone nie będą powodowały gwałtownego wzrostu cukru we krwi, a co za tym idzie szybkiego oraz dużego wyrzutu insuliny, mającej na celu ustabilizowanie glukozy. Taki często występujący „efekt wahadła” znacznie utrudnia kształtowanie sylwetki i może sprzyjać zatłuszczaniu (podobnie jak zbyt duża nadwyżka kalorii, szczególnie jeśli jesteśmy endomorfikami).

dieta na mase mieśniową

Dieta na mase - makroskładniki

Co ciekawe, część osób praktykuje wplatanie aerobów w okresie masowym, jako dodatek do diety i treningów na siłowni, aby ograniczyć zatłuszczanie. Masa mięśniowa może iść wolniej, aczkolwiek na pierwszym miejscu powinno się stawiać jakość wypracowanych mięśni. W diecie na masę nie powinno być też dużych ilości węglowodanów i tłuszczów, występujących jednocześnie – może to sprzyjać insulinooporności. Oczywiście źródeł tłuszczów nie eliminujemy całkowicie z jadłospisu. Z kolei ilość białka również powinna być dopasowana do typu metabolicznego i masy ciała. Znaczne nadmiary każdego składnika pokarmowego mogą zostać przełożone na tkankę tłuszczową.

Artykuł związany z tematem: dieta na mase